Det forstår jeg ikke. Hvis man fx ikke føler, der er tid eller overskud til at træne. Og jeg så - fx i stedet står for madlavningen, græsslåningen, putningen, etc, etc, så hun netop kan få tiden og måske overskuddet...
Har lidt svært ved at se, at jeg er den onde mand her.
"Du har tilbudt at gøre mere derhjemme, så hun kan foretage sig noget, hun ikke selv har lyst til for at opfylde dine behov?" 
Jeg er åben for bedre forslag. Jeg antager, at du også har børn og ved, at tid og overskud kan være knap.
Jeg synes da, du i stedet skal foreslå at lave nogle af de ting, fordi det er fair at deles om opgaverne Så kan hun bruge tiden på noget, der giver hende glæde og overskud. Hvis hun er glad og har overskud, kan det være, hun får mere lyst til at pleje sig selv.
Du er ikke den onde mand, men jeg forstår virkelig ikke logikken i, at du skal overtage fælles pligter for, at hun skal træne, hvis hun vitterligt ikke har lyst til at træne, og træningen så mest er dit behov.
Og ja, jeg har børn. To styks, en i maven, et fuldtidsstudie og et arbejde. Når manden tager sig af det praktiske, og jeg har et sjældent roligt øjeblik uden lektier og arbejde, plejer jeg mig selv med alenetid. Det oplader mig gevaldigt og gør mig til et lykkeligere menneske, som så også passer bedre på mig selv.