Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2022

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter
Baby.mamma skriver:

Okaj, hold da op. Hun er ikke til at rykke på, lyder det til. Det er godt nok ærgerligt, med tanke på, hvor det kan ende ud. Ærgerligt, at hun ikke vil gøre bare lidt ud af sig selv. Jeg forstår din frustration, og dine andre følelser (mangel på lyst til hende, og begyndende lyst til kollegaere)..

Havde jeg været dig, så havde jeg været 100 % ærlig. Det er ligefrem, men det virker til, hun har brug for det. Jeg havde fortalt, hvordan jeg havde det i sengen sammen med hende, samt min begyndende "lyst" tænderi på mine kollegaere. Det gør måske ondt, men det er dælme heller ikke rart, du i det uvisse render rundt og tænder på dem (og det kan du jo selvfølgelig "ikke gøre for"), forstå mig ret. 

Så, det havde været min fremgangsmåde, og med forhåbning om, at det virkede. Alternativet er, at blive sammen med en kvinde, hvor en MEGA stor del af et forhold (den seksuelle) udebliver, og DET tvivler jeg på, kan vare ved særlig længe. Baseret på ren menneskelig lyst, din nuværende frustration og ikke mindst din allerede lyst til andre (om end du ikke  ønsker at handle på sådanne følelser). 

Mange tak!
Jeg kan ikke få mig til at sige det med, hvordan det er i sengen og heller ikke det med kollegaerne. Det er for stor en grænse at bryde. Du har sikkert ret dog, men det kan jeg ikke få mig selv til pt.

Ja, jeg overvejer også, om den MEGA store del af vores forhold - og ja, det er faktisk noget, der betyder meget for os - nemlig sexen - at den så stille og roligt forsvinder. 

Tak for dit input. Rart at nogle forstår en. Vi er alle forskellige og det kan jeg også tydeligt læse i kommentarsporet. Det skal der også være plads til. Men nogle ting fungerer ikke og jeg prøver at finde en god løsning for alle.

Tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2022

fartil2banditter

Mor11 skriver:

Det er rigtig svært..

en ting jeg synes bliver glemt lidt her, er din kone.. hvordan har hun det selv? Føler hun sig smuk og attraktiv? For hvis hun gør det, så synes jeg faktisk ikke at nogen skal eller kan kræve at hun gør noget anderledes. Det er hendes selvbillede der er det allervigtigste.. og så må du finde ud af at agere efter det..

så.. hvad siger hun selv? 

Hun føler sig smuk og attraktiv. Men derudover er jeg desværre ikke enig med dig.

Igen, så er vi bare forskellige, men jeg vil vende den om og spørge: hvis din mand pludseligt ændrer sig en del fysisk og helbredsmæssigt og egentlig er ligeglad, så længe hans selvbillede er godt - skal du så blot acceptere det?

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

CKJ skriver:

Ej, jeg bliver faktisk vildt provokeret af det indlæg der! 
I har to små børn! Og hvor meget tid er der lige til træning osv hvis man som person ikke selv synes det er det fedeste at lave? 
jeg ville blive virkelig ked af det hvis min mand kommenterede på min krop på den måde der. Men herhjemme står jeg også for det meste og vi har tre børn, så når kl. er 21.30 og vores sidste yngel er gået i seng, ja så er det altså ikke en steppemaskine eller kettleball der står øverst på min liste over hvad jeg skal foretage mig. 
I har små børn! Lad dog tiden gå med dem, og lad din kone være lidt. Jeg synes virkelig det er strengt. Ens krop forandre sig sgu efter flere fødsler - der kan I mænd jo ligesom bare arbejde ud fra udgangspunktet uden nogen form for ændring.  
og yes, nu får jeg sikkert huk - men jeg synes virkelig det er usympatisk. 

Det er jeg da ked af.
Ja, vi har 2 små børn. Min krop bliver også kommenteret, når hun mener, jeg har taget lidt på (og så reagerer jeg).

Jeg tror, du glemmer, at de 2 børn også er mine børn. Jeg putter også. Jeg bringer og henter også. Jeg vasker også tøj.

Så fordi vi har fået små børn, så skal forholdet glemmes og fokus kun være på børnene? Jeg garanterer dig for, at vores børn ikke bliver glemt.

Ingen har sagt, at hun skal gøre det, når børnene er blevet puttet. Har endda skrevet, at jeg gerne passer børnene eller gør andet, så hun kan træne. 

Vi er dog igen forskellige - du har dine præferencer, jeg har mine. Og vi er heldigvis ikke i forhold med hinanden. For så kan vi være ligeglade. Men det er min kone og jeg. Altså i forhold med hinanden. Så vi skal/bør ikke være ligeglade.

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

AnoMor skriver:

Udfra hvordan jeg selv er. Så forstår jeg så udemærket din kone og bliver utrolig harm på hendes vegne. 

Hvis hun aldrig har træner før eller interesseret sig for det. Så pak dit ønske om det væk. Du forelskede dig vel ikke i hendes krop dengang. Og ja kroppen var anderledes. Men det var også før børn og familielivet. 

lav synd mad. Det hjælper meget. Lad være at kommenter på hendes vægt og krop. Hun ved det med garanti godt selv. Men det er dæleme demotiverende som kvinde og blive punktet for noget man godt er klar over men ikk har overskud til. 

at du tager pligterne derhjemme “så hun har tid til at træne” det er en helt forkert indgangsvinkel. Du skal tage pligterne derhjemme fordi du har LYST til at hjælpe til som en fælles husstand og ikke fordi du ønsker at få noget til gengæld. 

Hvis hun kom og sagde til dig at hun synes du er for trænet og faktisk tændte mere på en farkrop. Ville du så selv stoppe træningen? 
ved godt det ikk er det samme sundhedsmæssigt. Men det er pointen i at man skal stoppe med at ændre på sin partner. Specielt efter så mange år. 

Jo, jeg forelskede mig også i hendes krop dengang. Selvfølgelig gjorde jeg det.

Og ja, kroppen var anderledes, som jeg skrev. Og som jeg skrev, gør hængebryster, strækmærker, løs hud, osv, mig intet.

Hun kommer sjovt nok til mig og siger det, hvis jeg har taget lidt kilo på. Og så hører jeg efter og prøver at tabe mig igen. Hun vil gerne selv have en veltrænet mand.

Er du stadigvæk harm?

Jeg synes netop, at man skal blive ved med at ville gøre noget for sin partner hele livet. Alt for mange orker ikke mere desto længere forholdet har varet - og det er syndt, synes jeg. Der er vi 2 nok uenige. Og fair nok med det.

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

CKJ skriver:

Helt enig. Uden overhovedet at kende manden, får hele hans tankegang om kvinders krop mig til, at blive decideret frastødt. Det er så kvindeundertryggende og ydmygende for din kone, den der opførsel  

Frastødt? Kvindeundertrykkende? Ydmygende?

Hvis jeg fortalte dig, at hun synes, jeg skal være veltrænet, undertrykker hun så mig? Det synes hun. Jeg synes ikke, det er undertrykkende, ej heller ydmygende.

Min kone har nogle præferencer - det vil jeg - så længe jeg lever - gerne leve op til. Fordi hun er min kone, jeg elsker hende og jeg ikke bare lader stå til eller er ligeglad.

Sørgelig kommentar, det må jeg være ærlig at sige.

Men vi er forskellige, du og jeg. Og det skal der være plads til.

Anmeld Citér

9. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
fartil2banditter skriver:

Hun føler sig smuk og attraktiv. Men derudover er jeg desværre ikke enig med dig.

Igen, så er vi bare forskellige, men jeg vil vende den om og spørge: hvis din mand pludseligt ændrer sig en del fysisk og helbredsmæssigt og egentlig er ligeglad, så længe hans selvbillede er godt - skal du så blot acceptere det?

Jeg tillader mig at svare. 

Jeg ville lytte og finde grunden, jeg ville aldrig forlange at mit partner skulle gøre noget der ikke var lyst til, fordi jeg synes det er den rigtige måde. 

Jeg ville finde en løsning, der kunne fungere for os begge to. Start med at find grunden til at hun ikke gider. Måske kæmper hun med noget, måske er hun bare ind i en dårlig periode. Der kan være mange grunde. Men vær åben og støttende, ikke pressede.

Som der bliver sagt, lav en mad plan, lav lege med børnene med bevægelse. 

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

Maximus4 skriver:

Lidt ala ros den adfærd du ønsker at se mere af. Ved godt det lyder hunde agtigt men du forstår hvad jeg mener. Tror de fleste bliver glade for et kompliment. Hvis min mand sagde at jeg ser godt ud i en bestemt kjole så har jeg lyst til at tage den på oftere.  

jeg er helt enig - og det gør jeg bestemt også. Men jeg tager det til mig og vil huske at gøre det endnu mere.

Anmeld Citér

9. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ærligt: pak den idé om træning helt væk.. Altså motion og træning skal du slet ikke have fokus på hos hende.. Lav i stedet spændende og sunde retter.. Tilbyd nødder, frugt og grøntsagsstave som snack/mellemmåltid.. Og ja så lad være med at presse hende til noget motion.. Du skriver, at I i forvejen går ture med jævne mellemrum.. Hvorfor er det ikke nok? 

Som flere skriver, så er det kosten, I/du skal sætte ind på, hvis I skal være sundere og hun evt. skal tabe sig 

Anmeld Citér

9. juni 2022

AnoMor

fartil2banditter skriver:

Jo, jeg forelskede mig også i hendes krop dengang. Selvfølgelig gjorde jeg det.

Og ja, kroppen var anderledes, som jeg skrev. Og som jeg skrev, gør hængebryster, strækmærker, løs hud, osv, mig intet.

Hun kommer sjovt nok til mig og siger det, hvis jeg har taget lidt kilo på. Og så hører jeg efter og prøver at tabe mig igen. Hun vil gerne selv have en veltrænet mand.

Er du stadigvæk harm?

Jeg synes netop, at man skal blive ved med at ville gøre noget for sin partner hele livet. Alt for mange orker ikke mere desto længere forholdet har varet - og det er syndt, synes jeg. Der er vi 2 nok uenige. Og fair nok med det.

Nej det er jeg ikke. For det melder historien jo ikke noget om før nu. Det er først nu du nævner at hun vil have en veltrænet fyr osv. 

Jeg svarede udfra dit indlæg. Og ja hængepartier osv hører med men det gør vægtøgning altså også. 

men hvis hun selv kommenterer din krop at hun ønsker du ændre den. Så ændre mit svar sig også til at det da selvfølgelig skal gå begge veje og hun så også selv skal kunne tåle at få kritik og gøre noget ved det. 

men ikke nødvendigvis træning. Hvis hun virkelig ikk magter det (hvilket jeg forstår hundrede procent). Men kostomlægning f.eks. 
jeg holder stadig på at du skal droppe dit pres med træning. For det er simpelthen bare ikke for alle 

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

Kastanje skriver:

Jeg kan sagtens forstå det - kvindeundertrykkende..? Ahhh det er det sku ikke. Jeg ville da også blive frustreret hvis min mand vejede væsentlig mere end da vi mødtes. Min man vejede “pludselig” 20 kg mere end da vi blev gift. Jeg punkede ham ikke, men jeg begyndte at kæbe mere sundt og vi kiggede på cykler sammen osv. han begyndte at gå ture og cykle. Jeg var med mange gange. Det blev til 18 kg på 1 1/2 år min mand tabte. Cykle, gå og løbe… og igen. ‘Motion hver dag. Vi købte Applewatch og fulgte mængden af bevægelse osv. 

Vi spiste en grape med hvert måltid for at være mindre sulten = man spiser væsentligt mindre. 

Man kan give gave gavekort til shopping af nyt tøj/ makeup. …. 

Mange tak for dit input.

Og jeg suger det til mig (den med apple watch og grape frugt-tricket var især gode). Tak.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.