Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.929 visninger
148 svar
382 synes godt om
9. juni 2022

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter

Hej,

jeg vil høre ad, om I kan hjælpe mig lidt. Har nu været sammen med min dejlige kone i knap 10+ år, vi har 2 dejlige børn og jeg synes egentlig, vi har det meget godt.

Der er dog noget, der er begyndt at fylde lidt for mig og som jeg derfor har bragt op i hjemmet flere gange med min kone.

Hun vil ikke længere gøre noget ud af sig selv (det vil sige i flere år nu). Og der er der sikkert mange, der tænker, at det måske er forventligt før, under og efter fødsel. Det kan jeg til dels være enig i.

Nu synes jeg bare, at det er begyndt at blive lidt for meget.

Jeg føler ærlig talt, at jeg lyder som en forholdsvis klam og utrolig egoistisk mand, når jeg skriver de her ting, men den fysiske tiltrækning er altså bare vigtig. Og jeg har altid selv gået op i mit udseende og særligt mit helbred.

Jeg forventer ikke, hun står med et vaskebræt og en fedtprocent lavere end hos de oksekødspakker, man kan få i supermarkedet, men jeg ønsker dog alligevel, at man træner, spiser nogenlunde sundt og ikke bare bliver større og større... 

Vi har haft snakken derhjemme adskillige gange, men hver gang ender det med, at hun bliver ked af det, jeg får dårlig samvittighed over at lyde så egoistisk og så gør vi ikke mere ved det.

Hvad skal jeg gøre? Vi er derude nu, hvor jeg tænker meget over det, når vi har sex og jeg derfor virkelig skal koncentrere mig for at holde min "gejst" oppe...

Og sex i et forhold ER vigtigt... det er en af grundelementerne (ja, det siger jeg stadigvæk efter så mange år sammen). Så det fylder jo naturligvis meget for mig..

Jeg er så langt ude, at jeg er begyndt at tænde på nogle af de kvindelige kollegaer, jeg har. Har ellers aldrig vist interesse for andre i hele vores forhold.. Og det har jeg det skidt med..

Et åbent forhold er ikke en mulighed, da jeg simpelthen ikke vil være sammen med andre.

Hun siger, at hun aldrig har trænet tidligere og hvorfor skulle hun starte nu. Det er også rigtigt nok, men da vi var yngre, så var vi bare noget mere aktive og kroppen var bare - vi bliver jo ældre - lidt anderledes skruet sammen...

Hvad synes I? Jeg søger gode råd..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Hejsa  

Fysisk tiltrækning er super vigtigt , specielt for at opretholde et velfungerende sexliv, det da aldrig fedt at skal være intime med en med ikke fysisk bliver stemt af , det da helt helt fair  

Og selvfølgelig skal der være plads til jogging tøj og en rodet knold i håret , hvilket jeg egentlig også tyder i din tråd at du selv synes er helt fair . ? Men alt med måde

Jeg synes begge parter mand som kvinde , har et vis ansvar for et opretholde gnisten i parforholdet, og der er høre fysikken og almen hygiejne, at man gøre lidt ud af sig selv fra tid til anden altså med (min mening ) 

Jeg synes ofte sorry til mine medkvinder herinde . At kvinden specielt falder lidt af på den front, der er lidt for meget leverpostej i den over tid . Og jeg kan egentlig godt forstå hvis man tænker wtf happen, når man 10 år senere, står med en partnere der har taget 20 kilo på og til dagligt ligner en der er træt af livet så at sige  

Jeg synes det er helt ok at italesætte dit ønske om lidt forbedringer på den front , hvis hun ikke er lydhør , og du vitterligt ikke rigtig tænder på hende længere , så er der vel kun en vej . Og det er videre.

Anmeld Citér

9. juni 2022

Kantar123

Jeg vil først give dig en stor krammer. Hvor er det modigt af dig at tage ansvar for dine følelser, i stedet for at tænke at du ikke længere er forelsket og bliver nødt til at lade dig skille. Hurra for det! 

Mit bedste råd er at sige til din kone, at I et forhold er begge nødt til at tage ansvar for forholdet. Ikke kun den ene. Og fortælle hende at du elsker hende som hun er, men at du savner den gnist og den måde, I gjorde jer umage for hinanden i starten af forholdet. 

Dernæst kan du spørge hende, om der er noget hun kunne tænke sig for at få mere overskud til sig selv og dig? Skal I tage på date en gang om måneden? Har hun brug for en friaften til veninder eller det hun har lyst til? 

Jeg tror det er vigtigt, at du ikke kritiserer hende, men finder ud af, hvordan hun bliver gladere og så gør du selv noget ud af dig hvis du har det bedst med det. 

Jeg får personligt mere lyst til at gøre lidt ekstra ud af mig selv, hvis min kæreste dufter godt, har taget en pæn skjorte på eller andet. Det smitter af. 

Hvis alt andet glipper, så find en god terapeut. Der vil altid være tusind meninger om sådan et emne her.

Anmeld Citér

9. juni 2022

fehår

Jeg savner lidt mere info: hvor lang tid siden er det, at din kone fødte sidst? Hvad laver hun nu: er hun på barsel, eller arbejder hun? Hvem står for madlavningen (i forhold til sund mad)? Og har din kone taget meget på, eller har hendes krop ændret form efter graviditet og fødsler? 

Hvis du gerne vil have, hun træner mere, og hun er uvant til det - har du foreslået, at I kan træne sammen? Så er I fælles om aktiviteten, og det handler ikke kun om, at din kone skal gøre en indsats. Det bliver også en måde at tilbringe tid sammen på.

Anmeld Citér

9. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
fehår skriver:

Jeg savner lidt mere info: hvor lang tid siden er det, at din kone fødte sidst? Hvad laver hun nu: er hun på barsel, eller arbejder hun? Hvem står for madlavningen (i forhold til sund mad)? Og har din kone taget meget på, eller har hendes krop ændret form efter graviditet og fødsler? 

Hvis du gerne vil have, hun træner mere, og hun er uvant til det - har du foreslået, at I kan træne sammen? Så er I fælles om aktiviteten, og det handler ikke kun om, at din kone skal gøre en indsats. Det bliver også en måde at tilbringe tid sammen på.

Helt enig i ovenstående.. Jeg mangler også lidt mere information.. 

Dog vil jeg sige, at for os som slet ikke bryder os om at træne, der hjælper det ikke at blive presset til det.. Hun træner, hvis hun vil træne.. Hvis hun bliver presset til det - også selvom det skulle være sammen med dig, TS, så har det ingen effekt, da hun bare vil sløse med det..  

Synes i stedet at du kunne spørge hende, om hun vil gå til en aktivitet eller om hun vil gå en aftentur eller noget.. Og evt. kunne I alle sammen hver aften gå en tur efter maden.. Og så må du jo tage teten og lave sund mad hver dag

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

Esj skriver:

Hejsa  

Fysisk tiltrækning er super vigtigt , specielt for at opretholde et velfungerende sexliv, det da aldrig fedt at skal være intime med en med ikke fysisk bliver stemt af , det da helt helt fair  

Og selvfølgelig skal der være plads til jogging tøj og en rodet knold i håret , hvilket jeg egentlig også tyder i din tråd at du selv synes er helt fair . ? Men alt med måde

Jeg synes begge parter mand som kvinde , har et vis ansvar for et opretholde gnisten i parforholdet, og der er høre fysikken og almen hygiejne, at man gøre lidt ud af sig selv fra tid til anden altså med (min mening ) 

Jeg synes ofte sorry til mine medkvinder herinde . At kvinden specielt falder lidt af på den front, der er lidt for meget leverpostej i den over tid . Og jeg kan egentlig godt forstå hvis man tænker wtf happen, når man 10 år senere, står med en partnere der har taget 20 kilo på og til dagligt ligner en der er træt af livet så at sige  

Jeg synes det er helt ok at italesætte dit ønske om lidt forbedringer på den front , hvis hun ikke er lydhør , og du vitterligt ikke rigtig tænder på hende længere , så er der vel kun en vej . Og det er videre.

Tak for input!
Jeg er enig med dig i det meste, men "videre" er ikke en mulighed, jeg ser for mig lige nu.

Jeg ved dog også, at hvis det fortsætter på denne måde, så vil det unægteligt gå ud over vores sexliv og så er det måske mere dét, jeg skal ofre og så blot acceptere, at vi har det godt som én familie.

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

Kantar123 skriver:

Jeg vil først give dig en stor krammer. Hvor er det modigt af dig at tage ansvar for dine følelser, i stedet for at tænke at du ikke længere er forelsket og bliver nødt til at lade dig skille. Hurra for det! 

Mit bedste råd er at sige til din kone, at I et forhold er begge nødt til at tage ansvar for forholdet. Ikke kun den ene. Og fortælle hende at du elsker hende som hun er, men at du savner den gnist og den måde, I gjorde jer umage for hinanden i starten af forholdet. 

Dernæst kan du spørge hende, om der er noget hun kunne tænke sig for at få mere overskud til sig selv og dig? Skal I tage på date en gang om måneden? Har hun brug for en friaften til veninder eller det hun har lyst til? 

Jeg tror det er vigtigt, at du ikke kritiserer hende, men finder ud af, hvordan hun bliver gladere og så gør du selv noget ud af dig hvis du har det bedst med det. 

Jeg får personligt mere lyst til at gøre lidt ekstra ud af mig selv, hvis min kæreste dufter godt, har taget en pæn skjorte på eller andet. Det smitter af. 

Hvis alt andet glipper, så find en god terapeut. Der vil altid være tusind meninger om sådan et emne her.

Mange tak - det er svært. Det er svært, at tage ansvar for forholdet, når den ene ønsker noget, den anden ikke nødvendigvis er enig i. Jeg kan og skal jo ikke tvinge hende over i noget, hun ikke vil, så derfor bliver det svært.
Jeg har fortalt hende det med gnisten flere gange. Ofte starter det blidt og godt pakket ind, men jeg må også være ærlig og sige, at når vi sommetider diskuterer, så ender det med en kritik af personen - det er forkert, det ved jeg. Men når man bliver frustreret, så er det bare som om, at det hjælper at "overdrive" for at fremme forståelsen.

Men jeg er helt enig med dig.

I forhold til terapeuter, så har jeg endnu til gode at høre fra nogen i min omgangskreds, der har haft gode oplevelser med terapeuten (altså hvor begge i forholdet har følt, det var godt), så derfor er jeg lidt kritisk.. Og derfor forsøger jeg mig bl.a. med dette forum.

Tak for input!

Anmeld Citér

9. juni 2022

fehår

Unicorn1 skriver:

Helt enig i ovenstående.. Jeg mangler også lidt mere information.. 

Dog vil jeg sige, at for os som slet ikke bryder os om at træne, der hjælper det ikke at blive presset til det.. Hun træner, hvis hun vil træne.. Hvis hun bliver presset til det - også selvom det skulle være sammen med dig, TS, så har det ingen effekt, da hun bare vil sløse med det..  

Synes i stedet at du kunne spørge hende, om hun vil gå til en aktivitet eller om hun vil gå en aftentur eller noget.. Og evt. kunne I alle sammen hver aften gå en tur efter maden.. Og så må du jo tage teten og lave sund mad hver dag

Enig, træning er ikke for alle. Motion kan også være svømning, gå ture, cykle, osv. Der er mange muligheder, og hvis man finder den rigtige, føles det ikke som en sur pligt.

Anmeld Citér

9. juni 2022

fartil2banditter

fehår skriver:

Det er et par år siden og ja, kroppen har naturligvis ændret form (det er vel de færreste, der ikke oplever ændringer), men det har jeg det helt fint med.

At brysterne nu hænger og ikke sidder som før, gør mig ikke spor. At der kommer lidt fedt på maven, at vi begge ser lidt mere slidte ud efter utallige nætter uden søvn - det er bare sådan det er.

Den vægt, der blev taget på efter fødslen er ikke at sammenligne med nuværende.

Vi har forsøgt at træne sammen - hvor jeg tilpasser mig hendes træning, hvor vi laver zumba, dyrker pilates, går ture, styrketræner og andet. Men der er ingen af disse, hun er interesseret i eller har lyst til længere. Selv en halv times træning hver 2. dag, vil i mine øjne gøre en væsentlig forskel.

Jeg har også forsøgt at overtage nogle af pligterne i hjemmet - altså gøre mere, så hun kan få fri til at træne, men hun vil stadigvæk ikke.

Det er svært.

Anmeld Citér

9. juni 2022

My1234

Jeg tænker om hun har overskud til at gøre noget ud af sig selv, og mon du gør noget for at give hende det. 

Jeg er sikker på, at din kone også har lagt mærke til sin morkrop. Hvis hun har lagt sig meget ud, og ikke har overskud til at gøre noget ved det, eller tid for den sags skyld, så kan det være det demotiverende at få det påpeget. 

For at få overskud, skal der måske noget andet energigivende til. Ikke nødvendigvis fysisk bevægelse, men noget hun savner og ikke prioriterer. 

Det er blot et input. For jeg ved jo ikke noget om jeres ansvarsfordeling, eller hvordan I giver hinanden plads og energi. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.