Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Kastanje skriver:

Egentligt ikke - jeg begyndte at tage bilens stedet for toget, da vi vendte tilbage efter corona. Igen bil og elevator op fordi parkeringen er på -2. Det er samme billede .. at jeg fik bevæget mig meget mindre. Så nu går jeg op af trapperne og går en aftentur med børnene. .. man tager altså ikke bare lige mange kilo på hvis man holder øje og får rørt dig. Og det er da noget man selv kan tage ansvar for at få ind k hverdagen. Jeg går også til bageren i weekenden - kunne snildt tage bilen fx. Kræver ikke den store omlægning af vane.

Nu kan man jo også tage på, hvis man er på medicin(siger ikke TS' kone er) det er ikke noget man selv er herre over, og nej så kan det ikke bare forsvinde.

Selvfølgelig kan man omlægge vaner, men man skal ikke pådutte noget, man skal gøre det fordi man he lyst, ikke pres for andre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2022

fehår

Kastanje skriver:

“Jeg går/løber/cykler ud til forskellige gøremål med og uden børn. Det vil hun ikke. “

Så nej det er nok ikke så meget bevægelse

Jeg hverken går, løber eller cykler til forskellige gøremål, og alligevel rammer jeg 10000 skridt næsten hver eneste dag bare på (deltids)arbejde og derhjemme. Det er virkelig svært at afgøre ud fra TS' beskrivelse. 

Anmeld Citér

13. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Kastanje skriver:

“Jeg går/løber/cykler ud til forskellige gøremål med og uden børn. Det vil hun ikke. “

Hvad med arbejde? På arbejdet? Du ved jo ikke hvad hun laver? Hvor meget energi hun bruger hver dag.. Lange vagter. Så når hun kommer hjem, så vil hun gerne kunne slappe lidt af.

Og husk der er flere sider til en sag. Vi ved ikke hvad hun laver på en dag

Anmeld Citér

13. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Kastanje skriver:

Det kan betyde at hun ikke løber/går ture så meget i fritiden, men derfor kan hun da sagtens bevæge sig meget på jobbet og på de almindelige daglige gøremål.?

Men hele humlen er vel egentlig hvorvidt det er okay, at man stiller krav til træning hos sin partner, når nu denne aldrig har været vild med det? Det vil vel sådan set svare til at den ene begynder til Zumba og kræver at partneren også skal gå til det (og elske det).

Anmeld Citér

13. juni 2022

Kastanje

Mom skriver:

Det kan betyde at hun ikke løber/går ture så meget i fritiden, men derfor kan hun da sagtens bevæge sig meget på jobbet og på de almindelige daglige gøremål.?

Men hele humlen er vel egentlig hvorvidt det er okay, at man stiller krav til træning hos sin partner, når nu denne aldrig har været vild med det? Det vil vel sådan set svare til at den ene begynder til Zumba og kræver at partneren også skal gå til det (og elske det).

Det er vel helt fair hvis zumba ikke siger en noget. Men man kan vel godt italesætte hvis ens partner tager 20 kg på f.eks. pga manglende bevægelse. Med mindre der er tale om medicin så tager man ikke på hvis man bevæger sig mere og forbrænder flere kalorier end man indtager. Så hvis hun har taget mange kilo på, er det vel næppe meget aktivt arbejde - for så kom den vægtøgning ikke. Det er i hvert fald min fortolkning. En vægtøgning der påvirker sexlivet for partneren. Så det er næppe usynligt. 

Anmeld Citér

13. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Kastanje skriver:

Det er vel helt fair hvis zumba ikke siger en noget. Men man kan vel godt italesætte hvis ens partner tager 20 kg på f.eks. pga manglende bevægelse. Med mindre der er tale om medicin så tager man ikke på hvis man bevæger sig mere og forbrænder flere kalorier end man indtager. Så hvis hun har taget mange kilo på, er det vel næppe meget aktivt arbejde - for så kom den vægtøgning ikke. Det er i hvert fald min fortolkning. En vægtøgning der påvirker sexlivet for partneren. Så det er næppe usynligt. 

Men der er jo ingen herinde, udover TS som ved hvor mange kilo det handler om, så du og jeg og alle andre kan kun gisne.

Jeg skal ikke kunne sige om TS lader sig påvirke af 5 kilos vægtøgning, men imens du gisner om at det må være mange kilo, gisner jeg, at det sagtens kan handle om sølle 5 kilo, udfra hans manglende respons, på netop det spørgsmål, om hvor mange kilo det handler om..

Anmeld Citér

13. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Kastanje skriver:

Men vi ved jo ikke hvor mange kilo vi snakker om. 

Og hvor meget hun vejede før.

Men TS ville jo ikke svare på vægten.

Anmeld Citér

13. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kastanje skriver:

Egentligt ikke - jeg begyndte at tage bilens stedet for toget, da vi vendte tilbage efter corona. Igen bil og elevator op fordi parkeringen er på -2. Det er samme billede .. at jeg fik bevæget mig meget mindre. Så nu går jeg op af trapperne og går en aftentur med børnene. .. man tager altså ikke bare lige mange kilo på hvis man holder øje og får rørt dig. Og det er da noget man selv kan tage ansvar for at få ind k hverdagen. Jeg går også til bageren i weekenden - kunne snildt tage bilen fx. Kræver ikke den store omlægning af vane.

Jeg forstår fortsat ikke relevansen af din corona-beretning - og hvad den har med mine indvendinger imod sofakartoffel-prædikatet at gøre. 
Never mind. 

Anmeld Citér

14. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår fortsat ikke relevansen af din corona-beretning - og hvad den har med mine indvendinger imod sofakartoffel-prædikatet at gøre. 
Never mind. 

Lige præcis.. Den giver ikke helt mening, for hans kone kan jo sagtens bevæge sig ligeså meget eller mere i hverdagen end TS.. Forskellen er bare, at det ikke er effektiv hård træning i en time af gangen.. 

Og mht. corona-beretningen, så giver det ingen mening, at Kastajne mener, at man rører sig nok ved at gå en aftentur med ungerne og tage trapperne.. Det har jeg squ gjort i mange år, og jeg tog stadig på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.