Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2022

Felguard

Profilbillede for Felguard

Som de andre også siger. så er det at du tager flere af pligterne, for at give hende mulighed for at træne. Ikke en gulerod, hvis træning ikke er det hun er interesseret i. 

så det handler om at så det drejet på en anden måde. 

hvis det dig der står for maden - lav noget sundere mad. 

Men at der er for jer alle, da i alle har godt af at leve sundere  
så den ikke er myntet på hende. 

Ofte kan "skub" og "stikpiller" også have den helt modsatte effekt. 
"nåh han kan alligevel ikke lide mig, så kan jeg lide så godt lade være at gøre noget ud af mig selv nu." 

komplimentér et eller andet ved hende du elsker. som kan give hende et boost. 
har hun en pæn trøje på en dag ? sig det. 

Bliver man rakket ned, avler det endnu mere dårlig selvværd. 

Lav fælles aktiviteter. Gå ture sammen, men forklaring på det kvalitets tiden sammen ude i den friske luft, istedet for husets 4 vægge. 

Er der slet ikke noget hun kan lide, som i kunne finde som en fælles aktivitet ? 
ikke i du skal sige "for du får noget motion" men som "det noget vi kan lave sammen og få kvalitets tid af" 

Svømning, dans måske ? 

Men det også en svær situation at stå i, hvis hun slet slet intet vil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2022

Felguard

Profilbillede for Felguard

Hvis overskuddet også er i bund hos hende. 

så skal der jo også findes en måde at løse det. for er hendes overskud væk, så er det sådanne ting man ikke priotere i sin hverdag. 

Finde ud af hvad der kunne give hende et pusterum. så hun kan få gjort lidt ting, der gør hende glad og lader hende op. 

Når hun så er ladet op, så kan det jo være lysten til at gå ture eller andre aktiviteter er der. 

Det kan være vidt forskelligt hvad der lader folk op. Så snak med hende om, hvad har hun evt brug for ? så i kan komme videre. 

Du skal selvfølgelig heller ikke bare give og give, uden den aldrig kommer retur den anden vej. 

men nogengange er den ene nød til at give lidt mere end den anden, for at få bøtten vendt. og man igen finder en fælles balance. 

hvis du pt har overskuddet, og gerne vil kæmpe for fortsat at elske din kone og være sammen med hende. 

så prøv at finde ud af hvad der kan gøres for hende, så det overskud og glæde kommer frem. 

Anmeld Citér

9. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
fartil2banditter skriver:

Det forstår jeg ikke. Hvis man fx ikke føler, der er tid eller overskud til at træne. Og jeg så - fx i stedet står for madlavningen, græsslåningen, putningen, etc, etc, så hun netop kan få tiden og måske overskuddet... 

Har lidt svært ved at se, at jeg er den onde mand her.

"Du har tilbudt at gøre mere derhjemme, så hun kan foretage sig noget, hun ikke selv har lyst til for at opfylde dine behov?"

Jeg er åben for bedre forslag. Jeg antager, at du også har børn og ved, at tid og overskud kan være knap.

Hvis jeg ikke havde overskud eller lyst til at træne og min partner sagde; jeg tager lige madlavning, børnene så kan du træne, så ville jeg stå af. for det skal være fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg får det fortalt.... 

Så nej, du tager over fordi det er jeres familie, jeres ansvar. 

Lav sund mad, cykel en tur med ungerne, tag i svømmehallen, en gå tur, se om der er noget at lave sammen med ungerne i form gymnastik eller andet med bevægelse.. 
Og så lad vær med at pres hende til noget du vil have. Gør noget for hende, uden at det til et krav til hende.

Lyt til hende, hvorfor har hun ikke overskuddet? 

Anmeld Citér

9. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom

Nu har jeg læst hele tråden

Jeg og min mand har været gift i over 20 år, og har sammen 3 børn. På de 20+ år, er der både kommet lidt flere kilo, lidt mere tyngde i kroppen og lidt flere grå hår på toppen. Min mand er den som er blevet størst, imens jeg vidst bare er blevet en smule buttet. Min mand er den som træner 2-3 gange om ugen, imens jeg HADER at træne. Min mand har også prøvet at få mig til at elske det, ligesom han selv, ikke fordi han ikke tænder på mig (eller også siger han det bare ikke ) men fordi han ikke forstår hvorfor det ikke siger mig noget. Og jeg har ved gud prøvet, men jeg finder det bare ikke særlig sjovt.  MEN og der er et stort MEN, for man kan sagtens gøre noget ud af sig selv, selvom man ikke træner 2 gange om ugen, man skal spise sundt (det meste af tiden), tage pænt tøj på, og ligge en fin lille make up - gør din hustru det? For her er for mig en forskel, idet med at "gøre noget ud af sig selv", for det kan man gøre på mange måder.

Men jeg ved godt at det ikke ændre noget, hvis du syntes din hustru reelt er blevet for tyk, og du efterhånden mister lysten til hende. Men har du prøvet at gøre noget for at forny jeres sexliv, måske gøre det mere sjovt og spændene - måske skal du den vej, for at din hustru finder vejen, til at "ville gøre noget mere ud af sig selv"?

Det med at "tvinge" andre til noget de reelt ikke har lyst til er ikke vejen frem - det ville i min optik svare til, at hvis jeg skal træne sammen med min mand 2-3 gange om ugen, så SKAL han også læse 2 bøger om måneden. Jeg ELSKER at læse, imens han ikke er vil med det - dårligt eksempel måske - men hvem vinder på at tvinge noget ned over hovedet på hinanden.?

Anmeld Citér

9. juni 2022

Mrs.

Synes som kvinde du er helt fair og godt du siger det til hende! 
håber hun bliver lydhør og forstår hvor vigtigt det er.. 

Må medgive som nogen har nævnt at mange kvinder falder af på den med tiden og ligner de har givet op - og det er sgu ikke fair over for ens mand. 

Jeg inddragede min mand meget ifht motion og kost under graviditeten og det var han glad for at kunne bidrage til. Tog kun 9 kg på, og i dag er vores datter 13 dage og har 1 kg tilbage fra graviditeten men huden og livmoderen skal selvfølgelig have tid til at trække sig helt sammen igen. Men min mand er en kæmpe motivation for mig. Han giver altid “skulderklap” når jeg har gået en lang tur med barnevognen fx, selvom det de første dage kun var et par km. Han kommer med ideer til sunde snacks og måltider, og bemærker og komplimenterer mit tøj, hår, makeup osv. det betyder ihvertfald alverden for mig, og motiverer også mig til netop at komme tilbage i form og se godt ud for ham 

måske noget ydre motivation fra dig, hvis hun selvfølgelig vil gøre noget ved det kan motivere til yderligere forandring  

Al held og Lykke i hvertfald! Og du er bestemt ikke en egoistisk mand og skal ikke have det skidt med at italesætte det! Er sejt du gør det og får sat ord på, fremfor at gå og brænde inde med det

Anmeld Citér

9. juni 2022

Baremigselv

I nødt til at snakke sammen. Jeg er sikker på at din kone heller ikke syntes at det er fedt at have taget på. Måske overspiser hun pga stress eller svære følelse. Du må prøve at finde ud hvordan hun enlig har det.

Der ud over må i se på jeres vaner. Kan i gå/cykle til forskellige gøremål?

Kommer I ud i naturen eller på legepladsen i løbet af weekenden? Man kan sagtens være aktiv selvom man ikke træner. 

Trænger I måske til at komme sammen bare jer to. 

Hvordan er jeres lost og snack forbrug ? Er der noget som skal jursters?

Jeg tror at hun vil være glad for at blive mødt med oprigtig interesse.

Anmeld Citér

9. juni 2022

Baby.mamma

Okaj, hold da op. Hun er ikke til at rykke på, lyder det til. Det er godt nok ærgerligt, med tanke på, hvor det kan ende ud. Ærgerligt, at hun ikke vil gøre bare lidt ud af sig selv. Jeg forstår din frustration, og dine andre følelser (mangel på lyst til hende, og begyndende lyst til kollegaere)..

Havde jeg været dig, så havde jeg været 100 % ærlig. Det er ligefrem, men det virker til, hun har brug for det. Jeg havde fortalt, hvordan jeg havde det i sengen sammen med hende, samt min begyndende "lyst" tænderi på mine kollegaere. Det gør måske ondt, men det er dælme heller ikke rart, du i det uvisse render rundt og tænder på dem (og det kan du jo selvfølgelig "ikke gøre for"), forstå mig ret. 

Så, det havde været min fremgangsmåde, og med forhåbning om, at det virkede. Alternativet er, at blive sammen med en kvinde, hvor en MEGA stor del af et forhold (den seksuelle) udebliver, og DET tvivler jeg på, kan vare ved særlig længe. Baseret på ren menneskelig lyst, din nuværende frustration og ikke mindst din allerede lyst til andre (om end du ikke  ønsker at handle på sådanne følelser). 

Anmeld Citér

9. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er rigtig svært..

en ting jeg synes bliver glemt lidt her, er din kone.. hvordan har hun det selv? Føler hun sig smuk og attraktiv? For hvis hun gør det, så synes jeg faktisk ikke at nogen skal eller kan kræve at hun gør noget anderledes. Det er hendes selvbillede der er det allervigtigste.. og så må du finde ud af at agere efter det..

så.. hvad siger hun selv? 

Anmeld Citér

9. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej, jeg bliver faktisk vildt provokeret af det indlæg der! 
I har to små børn! Og hvor meget tid er der lige til træning osv hvis man som person ikke selv synes det er det fedeste at lave? 
jeg ville blive virkelig ked af det hvis min mand kommenterede på min krop på den måde der. Men herhjemme står jeg også for det meste og vi har tre børn, så når kl. er 21.30 og vores sidste yngel er gået i seng, ja så er det altså ikke en steppemaskine eller kettleball der står øverst på min liste over hvad jeg skal foretage mig. 
I har små børn! Lad dog tiden gå med dem, og lad din kone være lidt. Jeg synes virkelig det er strengt. Ens krop forandre sig sgu efter flere fødsler - der kan I mænd jo ligesom bare arbejde ud fra udgangspunktet uden nogen form for ændring.  
og yes, nu får jeg sikkert huk - men jeg synes virkelig det er usympatisk. 

Anmeld Citér

9. juni 2022

AnoMor

Udfra hvordan jeg selv er. Så forstår jeg så udemærket din kone og bliver utrolig harm på hendes vegne. 

Hvis hun aldrig har træner før eller interesseret sig for det. Så pak dit ønske om det væk. Du forelskede dig vel ikke i hendes krop dengang. Og ja kroppen var anderledes. Men det var også før børn og familielivet. 

lav synd mad. Det hjælper meget. Lad være at kommenter på hendes vægt og krop. Hun ved det med garanti godt selv. Men det er dæleme demotiverende som kvinde og blive punktet for noget man godt er klar over men ikk har overskud til. 

at du tager pligterne derhjemme “så hun har tid til at træne” det er en helt forkert indgangsvinkel. Du skal tage pligterne derhjemme fordi du har LYST til at hjælpe til som en fælles husstand og ikke fordi du ønsker at få noget til gengæld. 

Hvis hun kom og sagde til dig at hun synes du er for trænet og faktisk tændte mere på en farkrop. Ville du så selv stoppe træningen? 
ved godt det ikk er det samme sundhedsmæssigt. Men det er pointen i at man skal stoppe med at ændre på sin partner. Specielt efter så mange år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.