Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Kastanje skriver:

Jeg ville da godt nok heller ikke gide være i denne debat hvis jeg var TS….. 

Der er nok ikke tale om 5 kg når det nævnes som et problem. Men det er da godt nok ikke inspirerende at se på en partner der “forfalder” og ikke gider gøre andet end at være sofa kartoffel. Det gør altså ikke en egoistisk eller til en dårlig partner. 

Ingen ved jo, om hun forfalder, da TS ikke vil svare på, om hun ellers gør noget ud af sig selv.. 

Og jo 5 kg kan sagtens være, at det er nok til, at TS laver en debat om det og synes, at det er et problem.. 

Derudover var der mange, der spurgte om spørgsmål inden der var negativ stemning, og dem svarede TS heller ikke på.. Det er ret suspekt i mine øjne og vidner mest om en person, der har nogle urealistiske krav og forventninger til sin partner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2022

Unicorn1

Kastanje skriver:

Der er nok ikke tale om 5 kg når det nævnes som et problem. Men det er da godt nok ikke inspirerende at se på en partner der “forfalder” og ikke gider gøre andet end at være sofa kartoffel. Det gør altså ikke en egoistisk eller til en dårlig partner. 

Desuden er der ingen - heller ikke TS, der nævner noget om, at hans kone er en sofakartoffel.. Bare fordi man ikke træner, er der jo ingen der siger, at man bare ligger på sofaen.. Hun går på arbejde, kommer hjem og skal måske handle, så skal der laves mad, ordnes unger og måske lektier, der skal spises, ungerne skal have lidt kvalitetstid med forældrene, dernæst går de måske tur (som TS nævner, at de nogle gange gør), og så skal ungerne i seng..  Så er klokken måske 20, og der skal stadig ordnes køkken og vasketøj, og så kan jeg sgu godt forstå, at man ikke gider træne bagefter.. Ofte kan jeg fx først sætte mig og slappe af 20.30 eller 21.. 

Anmeld Citér

12. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Kastanje skriver:

Men hvorfor vil han ikke svare på det?

Anmeld Citér

12. juni 2022

Kastanje

Unicorn1 skriver:

Ingen ved jo, om hun forfalder, da TS ikke vil svare på, om hun ellers gør noget ud af sig selv.. 

Og jo 5 kg kan sagtens være, at det er nok til, at TS laver en debat om det og synes, at det er et problem.. 

Derudover var der mange, der spurgte om spørgsmål inden der var negativ stemning, og dem svarede TS heller ikke på.. Det er ret suspekt i mine øjne og vidner mest om en person, der har nogle urealistiske krav og forventninger til sin partner 

“Den vægt, der blev taget på efter fødslen er ikke at sammenligne med nuværende.” Citat ts

Anmeld Citér

12. juni 2022

Unicorn1

Kastanje skriver:

“Den vægt, der blev taget på efter fødslen er ikke at sammenligne med nuværende.” Citat ts

Det fortæller ærligt intet for mig, om der er tale om 5 eller 50 kg

Anmeld Citér

12. juni 2022

Kastanje

Unicorn1 skriver:

Det fortæller ærligt intet for mig, om der er tale om 5 eller 50 kg

… de fleste tager nogle kilo på ved en fødsel og han siger at det ikke overhoved kan sammenlignes. 

Anmeld Citér

12. juni 2022

Kastanje

At brysterne nu hænger og ikke sidder som før, gør mig ikke spor. At der kommer lidt fedt på maven, at vi begge ser lidt mere slidte ud efter utallige nætter uden søvn - det er bare sådan det er.

Den vægt, der blev taget på efter fødslen er ikke at sammenligne med nuværende.”

Det lyder ærlig talt ikke som om at 5 kg vil være et problem for ts. 

Anmeld Citér

12. juni 2022

Unicorn1

Kastanje skriver:

At brysterne nu hænger og ikke sidder som før, gør mig ikke spor. At der kommer lidt fedt på maven, at vi begge ser lidt mere slidte ud efter utallige nætter uden søvn - det er bare sådan det er.

Den vægt, der blev taget på efter fødslen er ikke at sammenligne med nuværende.”

Det lyder ærlig talt ikke som om at 5 kg vil være et problem for ts. 

Men vi ved det ikke, når han ikke vil sige, hvor meget, hun har taget på.. Kan også være, at hun har taget yderligere 5 kg på det sidste år, så det er 10 kg i alt.. Men det er for mig stadig ikke nok til at begynde at tænde på kolleger og have afsky for sin kones krop.. Og eftersom han ikke vil svare på det, når 3-4 mennesker spørger ham om vægten, ja så tyder det for mig, at det ikke er særlig meget vægt, der er tale om.. 

Især når han selv nævner, at konen er tilfreds med sin vægt.. De færreste er tilfredse, hvis de har taget 25 kg på

Anmeld Citér

12. juni 2022

Kastanje

Unicorn1 skriver:

Men vi ved det ikke, når han ikke vil sige, hvor meget, hun har taget på.. Kan også være, at hun har taget yderligere 5 kg på det sidste år, så det er 10 kg i alt.. Men det er for mig stadig ikke nok til at begynde at tænde på kolleger og have afsky for sin kones krop.. Og eftersom han ikke vil svare på det, når 3-4 mennesker spørger ham om vægten, ja så tyder det for mig, at det ikke er særlig meget vægt, der er tale om.. 

Især når han selv nævner, at konen er tilfreds med sin vægt.. De færreste er tilfredse, hvis de har taget 25 kg på

Men igen … det er da også de færreste der mister sexlysten pga 5 kg. 

han efterspørger nok bare noget bevægelse og ikke bare træning. Hun gider ikke en gang gå eller cykle. Det er det jeg kalder en sofakartoffel. Hvis man kun rører sig fra sofaen og til køkkenet og til spisebordet og ikke interesserer sig for bevægelse.  

Nå men nok om det god søndag. 

Anmeld Citér

12. juni 2022

Unicorn1

Kastanje skriver:

Men igen … det er da også de færreste der mister sexlysten pga 5 kg. 

han efterspørger nok bare noget bevægelse og ikke bare træning. Hun gider ikke en gang gå eller cykle. Det er det jeg kalder en sofakartoffel. Hvis man kun rører sig fra sofaen og til køkkenet og til spisebordet og ikke interesserer sig for bevægelse.  

Nå men nok om det god søndag. 

Kan godt være, at hun ikke gider gå, men han skriver, at de alligevel går med jævne mellemrum 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.