Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Kastanje skriver:

Men det er da også fint… så kan man bare smutte. Men et parforhold er da at man også kigger på hvad den anden kan lide. “Jeg elsker tatoveringer så du skal elske at jeg får en drage over hele ryggen”. Sådan fungere et parforhold  da ikke i min optik. Jeg nyder da at gøre lidt ud af mig selv for st se godt ud for min mand. Vinkannogså være lørdagsgrimme - men ikke hver dag og al tid. 

Der er ingen, der siger, at man skal elske det, den anden gør.. Men man kan acceptere det og elske personen  på trods af det.. Jeg elsker da heller ikke, at min kæreste har dårlige tænder pga. tidligere dårlige vaner med for meget cola og ingen tandbørstning.. Men jeg elsker ham da stadig for den, han er.. Jeg kunne ikke drømme om at bede ham få stylet sine tænder, så de bliver perfekte igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2022

Kastanje

BAE skriver:

Så hvis jeg vil have en tatovering eller flere og min partner ikke bryder sig om den/dem, så skal jeg bare accepter at det får jeg så ik.?? 

Min pointe er at det der meget kategoriske “hvis du ikke kan lide det så skrid” i hvert fald ikke fungerer for mig eller i mit parforhold. Vi taler om tingene. Jeg ville da også være ked af det hvis min mand gjorde noget han vist var er totalt turn off for mig. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Kastanje skriver:

Min pointe er at det der meget kategoriske “hvis du ikke kan lide det så skrid” i hvert fald ikke fungerer for mig eller i mit parforhold. Vi taler om tingene. Jeg ville da også være ked af det hvis min mand gjorde noget han vist var er totalt turn off for mig. 

Men hvis man har et stort ønske om en tattovering, og partneren ikke kan li tattoveringer, skal man så sige to bad?

Selvfølgelig skal man snakke om det, men jeg vil sku også have lov til at bestemme nogle ting selv over min krop. 

Der her handler jo om en mand der vil have sin kone til at træne, fordi det er hvad han synes hun skal, når der er så mange muligheder til at hjælpe hende. (igen vi ved ikke præcis hvad problemet er, udover vægten er højere end den plejer, men ikke f hvor meget)

Det er lidt anderledes end et ønske om en fx tattovering eller farve sit hår blåt. Eller gå i jogging tøj eller jeans og en T-shirt. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter
fehår skriver:

Hvad præcist var dit formål med at oprette denne her debat? Du virker reelt kun interesseret i svar fra brugere, som er enige med dig. Og det kan du jo ikke bruge til ret meget, når den vigtigste person - din kone - ikke er enig med dig. 

Du er ikke villig til at lytte til folk, som ikke deler din holdning herinde, og du er heller ikke villig til at lytte til din kone. Rygklapperi herinde hjælper dig jo ikke med dit ægteskab. 

Jeg er derfor virkelig forvirret om, hvad du håber på at opnå herinde. 

Hvis du har set mine kommentarer, så skriver jeg rent faktisk flere steder, at jeg vil tage det til mig, tak for fif, osv. Så jeg lytter til folk, der ikke deler min holdning, men derfor er jeg ikke altid enig. Nogle kalder mig det ene og det andet. Det er der ikke meget konstruktivt i.

Og den der 'jeg skal fandme ikke ændre noget for min mand, han skal bare være glad for det han får'-attituden bliver jeg aldrig enig i. Jeg synes faktisk, den er sølle.

Jeg har ikke behov for rygklapperi eller at folk skal være enige med mig, men det er da befriende at læse herinde, at der findes flere, der faktisk gerne vil ændre nogle ting ved sig selv for deres mænd. Ligesom jeg med glæde gør for min kone. Og de der ytrer sig i den retning bliver jo hurtigt forsøgt sablet ned.

Så er det måske nogle andre herinde, der har behov for, at man er enige med dem?

Anmeld Citér

10. juni 2022

Unicorn1

fartil2banditter skriver:

Hvis du har set mine kommentarer, så skriver jeg rent faktisk flere steder, at jeg vil tage det til mig, tak for fif, osv. Så jeg lytter til folk, der ikke deler min holdning, men derfor er jeg ikke altid enig. Nogle kalder mig det ene og det andet. Det er der ikke meget konstruktivt i.

Og den der 'jeg skal fandme ikke ændre noget for min mand, han skal bare være glad for det han får'-attituden bliver jeg aldrig enig i. Jeg synes faktisk, den er sølle.

Jeg har ikke behov for rygklapperi eller at folk skal være enige med mig, men det er da befriende at læse herinde, at der findes flere, der faktisk gerne vil ændre nogle ting ved sig selv for deres mænd. Ligesom jeg med glæde gør for min kone. Og de der ytrer sig i den retning bliver jo hurtigt forsøgt sablet ned.

Så er det måske nogle andre herinde, der har behov for, at man er enige med dem?

Men hvad vil du så tage til dig? Vil du stoppe med at få din kone til træning? Vil du lave sund mad? Vil du prøve at acceptere din kones nye krop og lære at elske den? Eller ja hvad tager du helt præcist til dig?

Anmeld Citér

10. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg er lidt nyskerrig på om hvor høj er din kone og hvad vejede hun før i fik børn og hvad vejer hun nu? 
og tar hun mere og mere på?

Anmeld Citér

11. juni 2022

fehår

Vi er mange, som ikke kalder dig noget som helst, men som forsøger at forklare dig, at dine forventninger til din kone ikke er rimelige. De svar svarer du ikke på, fordi du har besluttet dig for på forhånd, at det er rimeligt, at din kone skal ændre sig kun for din skyld. Og det kan man ikke forvente af andre. 

Du har fået mange svar omkring kost og vægttab, men dem svarer du ikke på. Træning virker til at være et krav fra din side, hvis din kone skal være attraktiv i dine øjne. Det handler altså ikke kun om vægten, for den kan der sættes ind på på anden vis. 

Du beder hende ikke om en lille ting. Du beder hende bruge en halv time hver anden dag, altså 3 1/2 time om ugen i en uge, du allerede selv skriver er meget travl, på en hobby, som hun ikke har spor lyst til. En hobby, som alle eksperter vil sige, kun fungerer, hvis man er motiveret. Den motivation skal være: skat, gør det her, for ellers er du ikke sexet nok til mig. Det er et stort pres at lægge på sin partner. 

At du med glæde gør det for dine kone - jamen du har jo, som du selv siger, længe haft den lyst og den interesse i træning og sundhed. Det er ikke en ubehagelig pligt for dig. Det kan ikke sammenlignes, og det er ikke fair at sammenligne. Hvis du har et problem med din kones forventninger til dig, må du jo sige det. Men det kan ikke blive: jeg gør det her, så det skal du også. Det kan et parforhold ikke holde til i længden. 

Anmeld Citér

11. juni 2022

Mrs.

Hold op, hvor er du bare skøn ❤❤❤  utrolig befriende at læse din kommentar. Jeg er ikke i tvivl om, at du nu bliver angrebet herinde

Tusinde tak for dine input. Jeg er ikke i tvivl om, at mange mænd ærger sig over, at deres koner lader stå til. Ligesom mange kvinder også ærgrer sig over i det modsatte tilfælde.

At der er et overtal af brugere i dette kommentarspor, der har lidt a la 'take it or leave it' holdningen eller 'sådan gjorde jeg ikke for 15 år siden, så det skal du dælme ikke tro, jeg gider gøre nu' - det synes jeg ærlig talt er sørgeligt. 

Det er okay  mit liv er for kort til at diskutere farver med farveblinde  

og den der feminazi tilgang verden har hvor alt der har med køn og ligestilling skal være så politisk korrekt og berøringsfølsomt hænger mig LANGT ud af halsen!

Anmeld Citér

11. juni 2022

Unicorn1

fehår skriver:

Vi er mange, som ikke kalder dig noget som helst, men som forsøger at forklare dig, at dine forventninger til din kone ikke er rimelige. De svar svarer du ikke på, fordi du har besluttet dig for på forhånd, at det er rimeligt, at din kone skal ændre sig kun for din skyld. Og det kan man ikke forvente af andre. 

Du har fået mange svar omkring kost og vægttab, men dem svarer du ikke på. Træning virker til at være et krav fra din side, hvis din kone skal være attraktiv i dine øjne. Det handler altså ikke kun om vægten, for den kan der sættes ind på på anden vis. 

Du beder hende ikke om en lille ting. Du beder hende bruge en halv time hver anden dag, altså 3 1/2 time om ugen i en uge, du allerede selv skriver er meget travl, på en hobby, som hun ikke har spor lyst til. En hobby, som alle eksperter vil sige, kun fungerer, hvis man er motiveret. Den motivation skal være: skat, gør det her, for ellers er du ikke sexet nok til mig. Det er et stort pres at lægge på sin partner. 

At du med glæde gør det for dine kone - jamen du har jo, som du selv siger, længe haft den lyst og den interesse i træning og sundhed. Det er ikke en ubehagelig pligt for dig. Det kan ikke sammenlignes, og det er ikke fair at sammenligne. Hvis du har et problem med din kones forventninger til dig, må du jo sige det. Men det kan ikke blive: jeg gør det her, så det skal du også. Det kan et parforhold ikke holde til i længden. 

Lige præcis! 

TS: Undrer mig også over, at du ikke rigtigt svarer på vores spørgsmål, om fx hvor meget hun har taget på osv., og at du heller ikke kommenterer på det med kostomlægningen, men at du stadig bare har fokus på træning.. 

Anmeld Citér

11. juni 2022

lineog4

Hmm den er svær, for selvsagt skal et forhold også handle om tiltrækning. Jeg har selv lagt kilo på kroppen siden vi mødte hinanden, men jeg gør jo stadig noget ud af mig selv - og tænker når jeg læser her om du ser de ting din kone gør eller om du kun har fokus på den manglende træning?

Jeg er godt klar over træning er sundt, men træning er jo også en prioritering og for mange en hobby. Jeg har selv en del hobbyer, jeg spiller på fløjte, strikker, syr, læser en del især filosofi og pædagogik, ser og hører opera, teater og musik. Jeg forsøger st få grønne fingre i haven, nå ja og elsker jeg at uddanne mig ved siden af mit fuldtidsjob. Alle de ting presser jeg ikke ned over hovedet på min mand, jeg ville elske han ville med ind og høre en Wagner opera, men han VIL IKKE - jeg tænder og faldt ikke mindst for den del af hans personlighed, hvor vi talte hele natten om verdenssituationen, hvor vi spillede kort og flirtede, hvor vi gik på museum, så film med lidt mere indhold end sex and the city osv. Mange af de ting er han vokset fra, hverdagen med job, børneflok, opvaskemaskine, og ja alderen har ændret på det (og måske også de skønne telefoner). Men jeg er her stadig, jeg elsker ham stadig og jeg har accepteret, at vi er forskellige og jeg vil ikke presse mine interesser, mine prioriteringer ned over ham. 

Jeg læser dine indlæg som du nyder træning og faktisk gerne vil give den glæde til din kone - men hun finder ikke glæden i det. Hvad kan man så gøre, når lige præcis det hun ikke finder glæden ved synes, at være afgørende for om du kan tænde på hende? Det er godt nok et dilemma, du kan ikke og skal da ikke presse hende til at ville det samme som dig, og du skal forstå træningen i hvert fald i øjeblikket føles som en sur pligt (prøv at tænke på noget din kone nyder at lave som du vil opleve som en sur pligt og så forstil dig, at hun kræver du gør det 3 gange om ugen i 30 minutter). 

Jeg tænker, kan du ikke i en periode give dig selv den opgave at finde alle de ting som gør du elsker din kone, har lyst til sex, forelskede dig hende fra begyndelsen. Få fokus væk fra det som du ikke finder tiltrækkende og fokus hen på det som du finder tiltrækkende, for der må være mere end kroppen hvem ved måske ved du sætter fokus på hvor fantastisk hun er, gør hun har lyst til at være mere fanatisk og finder motivationen til en tur på kondicyklen.

Jeg er ikke fortaler for at man bare giver slip og ender i joggingtøj (hvad der så end er galt med det, for synes nu nok jeg har set utrolig sexede mænd og kvinder i joggingtøj ). Men jeg er heller ikke fortaler for, at man i et forhold presser hinanden til at være ens og have samme interesser. Vær nysgerrig på forskelligheden, undersøg den og lær af hinanden. Jeg vikle personligt gå helt i baglås, hvis min kære husbond stillede krav om x antal minutter træning eller for den sags skyld fjernsynskigning (for mig er det ikke indholdet men kravet), og formodentlig vælge at være helt på tværs og blive Line 4 år som absolut ikke ville gøre det som blev sagt. Hvis min mand kom med konstante hentydninger og stikpiller a la nu laver jeg mad så kan du jo løbe, så ville jeg også blive Line 4 år. Jeg er et voksent selvstændigt menneske og skal nok fortælle, hvis jeg har behov for 30 minutter til en løbetur - men okay jeg er også en stædig rad som  får lyst til at tage burkha på, når man forbyder det bare fordi det skal ingen du bestemme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.