Hmm den er svær, for selvsagt skal et forhold også handle om tiltrækning. Jeg har selv lagt kilo på kroppen siden vi mødte hinanden, men jeg gør jo stadig noget ud af mig selv - og tænker når jeg læser her om du ser de ting din kone gør eller om du kun har fokus på den manglende træning?
Jeg er godt klar over træning er sundt, men træning er jo også en prioritering og for mange en hobby. Jeg har selv en del hobbyer, jeg spiller på fløjte, strikker, syr, læser en del især filosofi og pædagogik, ser og hører opera, teater og musik. Jeg forsøger st få grønne fingre i haven, nå ja og elsker jeg at uddanne mig ved siden af mit fuldtidsjob. Alle de ting presser jeg ikke ned over hovedet på min mand, jeg ville elske han ville med ind og høre en Wagner opera, men han VIL IKKE - jeg tænder og faldt ikke mindst for den del af hans personlighed, hvor vi talte hele natten om verdenssituationen, hvor vi spillede kort og flirtede, hvor vi gik på museum, så film med lidt mere indhold end sex and the city osv. Mange af de ting er han vokset fra, hverdagen med job, børneflok, opvaskemaskine, og ja alderen har ændret på det (og måske også de skønne telefoner). Men jeg er her stadig, jeg elsker ham stadig og jeg har accepteret, at vi er forskellige og jeg vil ikke presse mine interesser, mine prioriteringer ned over ham.
Jeg læser dine indlæg som du nyder træning og faktisk gerne vil give den glæde til din kone - men hun finder ikke glæden i det. Hvad kan man så gøre, når lige præcis det hun ikke finder glæden ved synes, at være afgørende for om du kan tænde på hende? Det er godt nok et dilemma, du kan ikke og skal da ikke presse hende til at ville det samme som dig, og du skal forstå træningen i hvert fald i øjeblikket føles som en sur pligt (prøv at tænke på noget din kone nyder at lave som du vil opleve som en sur pligt og så forstil dig, at hun kræver du gør det 3 gange om ugen i 30 minutter).
Jeg tænker, kan du ikke i en periode give dig selv den opgave at finde alle de ting som gør du elsker din kone, har lyst til sex, forelskede dig hende fra begyndelsen. Få fokus væk fra det som du ikke finder tiltrækkende og fokus hen på det som du finder tiltrækkende, for der må være mere end kroppen
hvem ved måske ved du sætter fokus på hvor fantastisk hun er, gør hun har lyst til at være mere fanatisk og finder motivationen til en tur på kondicyklen.
Jeg er ikke fortaler for at man bare giver slip og ender i joggingtøj (hvad der så end er galt med det, for synes nu nok jeg har set utrolig sexede mænd og kvinder i joggingtøj
). Men jeg er heller ikke fortaler for, at man i et forhold presser hinanden til at være ens og have samme interesser. Vær nysgerrig på forskelligheden, undersøg den og lær af hinanden. Jeg vikle personligt gå helt i baglås, hvis min kære husbond stillede krav om x antal minutter træning eller for den sags skyld fjernsynskigning (for mig er det ikke indholdet men kravet), og formodentlig vælge at være helt på tværs og blive Line 4 år som absolut ikke ville gøre det som blev sagt. Hvis min mand kom med konstante hentydninger og stikpiller a la nu laver jeg mad så kan du jo løbe, så ville jeg også blive Line 4 år. Jeg er et voksent selvstændigt menneske og skal nok fortælle, hvis jeg har behov for 30 minutter til en løbetur - men okay jeg er også en stædig rad som får lyst til at tage burkha på, når man forbyder det bare fordi det skal ingen du bestemme