Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2022

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter
CKJ skriver:

Ja! Det er da i den grad også undertrykkende for dig, hvis hun stiller de samme krav. Og særligt med tanke på hun ikke selv gider træne. 
I skal da lade hinanden være! Det lyder virkelig usundt jeres forhold. Ikke kun på kost og sundhed - men på psyke. Prøv og sænk baren lidt og nyd livet. 

Er hun undertrykkende overfor mig fordi hun ønsker at jeg holder mig i form? Vi skal lade hinanden være? Hold nu op. Man må gerne stille krav og man må også ændre sig i stedet for at køre 'nu skal han/hun bare acceptere mig eller skride'. Det handler om kompromis, at man faktisk også er villig til at gøre noget for hinanden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
fartil2banditter skriver:

Er hun undertrykkende overfor mig fordi hun ønsker at jeg holder mig i form? Vi skal lade hinanden være? Hold nu op. Man må gerne stille krav og man må også ændre sig i stedet for at køre 'nu skal han/hun bare acceptere mig eller skride'. Det handler om kompromis, at man faktisk også er villig til at gøre noget for hinanden. 

Heldigvis kan I leve som I vil  jeg ville blive ked af det hvis jeg var din kone! 
go’ weekend og pøj pøj 

Anmeld Citér

10. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

TS: hvor meget har hun taget på? Hvordan går hun klædt - en joggingtøj eller i almindeligt tøj? Har hun en god hygiejne eller har hun tit fedtet hår og lugter? Bruger hun make-up? Bruger hun parfume? 

Anmeld Citér

10. juni 2022

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter
CKJ skriver:

Heldigvis kan I leve som I vil  jeg ville blive ked af det hvis jeg var din kone! 
go’ weekend og pøj pøj 

Jeg ville slet ikke være din mand, så der er vi lidt heldige.

Tak og i lige måde

Anmeld Citér

10. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hold op, hvor er du bare skøn ❤❤❤  utrolig befriende at læse din kommentar. Jeg er ikke i tvivl om, at du nu bliver angrebet herinde

Tusinde tak for dine input. Jeg er ikke i tvivl om, at mange mænd ærger sig over, at deres koner lader stå til. Ligesom mange kvinder også ærgrer sig over i det modsatte tilfælde.

At der er et overtal af brugere i dette kommentarspor, der har lidt a la 'take it or leave it' holdningen eller 'sådan gjorde jeg ikke for 15 år siden, så det skal du dælme ikke tro, jeg gider gøre nu' - det synes jeg ærlig talt er sørgeligt. 

Prøv og hør - det er ikke take it or leave it- men DU kan ikke kræve din kone skal træne for, at DU skal tænde på hende. Det er simpelthen ikke rimeligt! 
hvad hvis hun nu - teoretisk - tændte på en mand med fardunk - ville du så lave dig om? For hende? Når du nu elsker at træne og se godt ud? 
jeg er altså ikke selv ligeglad med mig selv; jeg går ikke i joggingtøj, jeg barbere mig, jeg sætter mit hår og tager stiletter på når vi skal ud. 
jeg tager mig sammen i sengen, gør de ting jeg ved han elsker - men ingen ville skulle tvinge mig til, at “lave” en ny krop fordi de ikke kunne tænde på mig, når jeg selv synes jeg er lækker  (altså jeg synes ikke selv keg er lækker på den måde, at jeg aldrig lige overvejer om min mand ville have en anden) 

men jeg har bare så meget selvtillid at jeg ikke vil død og pine træne mere, fordi min man ikke var tilfreds.

Anmeld Citér

10. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville slet ikke være din mand, så der er vi lidt heldige.

Tak og i lige måde

Ha ha ha ha ha  

fed kommentar  

ps. Jeg havde ikke tænkt, jeg ville være din kone

Anmeld Citér

10. juni 2022

ChesireKitty

Men det virker jo ikke til at din kone er - som du selv skriver det - "villig til at gøre" dette for dig. Og uanset om jeg, du og alle andre i verden så siger at hun burde gøre dette for dig, så er det din kone der skal gøre det og hende der ikke vil.

Det de fleste folk prøver at fortælle dig er at det sådan set er lige meget om du har "ret" eller ej, for du hverken kan eller skal tvinge hende til at træne. Og det er der "acceptér det eller skrid" kommer ind i det, for hvis hun vitterligt ikke vil, så er det bare sådan det er. Du må da gerne opmuntre, diskutere, hakke og brokke dig, hvis det er det du vil, men resultatet bliver nok ikke godt for nogen af jer.

For at kunne indgå et kompromis, skal begge gå med til det og det vil hun ikke.

Så i og med at du ikke kan tvinge hende til at tilpasse sig til dine behov, så er dine valg vitterligt bare enten at acceptere det eller at skride.

Anmeld Citér

10. juni 2022

fehår

Hold op, hvor er du bare skøn ❤❤❤  utrolig befriende at læse din kommentar. Jeg er ikke i tvivl om, at du nu bliver angrebet herinde

Tusinde tak for dine input. Jeg er ikke i tvivl om, at mange mænd ærger sig over, at deres koner lader stå til. Ligesom mange kvinder også ærgrer sig over i det modsatte tilfælde.

At der er et overtal af brugere i dette kommentarspor, der har lidt a la 'take it or leave it' holdningen eller 'sådan gjorde jeg ikke for 15 år siden, så det skal du dælme ikke tro, jeg gider gøre nu' - det synes jeg ærlig talt er sørgeligt. 

Hvad præcist var dit formål med at oprette denne her debat? Du virker reelt kun interesseret i svar fra brugere, som er enige med dig. Og det kan du jo ikke bruge til ret meget, når den vigtigste person - din kone - ikke er enig med dig. 

Du er ikke villig til at lytte til folk, som ikke deler din holdning herinde, og du er heller ikke villig til at lytte til din kone. Rygklapperi herinde hjælper dig jo ikke med dit ægteskab. 

Jeg er derfor virkelig forvirret om, hvad du håber på at opnå herinde. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

Kastanje

CKJ skriver:

Kvinder skal sgu ikke stoppe med at gå i joggingtøj og morgenhårsknold! 
mænd de skal smutte hvis de ikke er tilfredse.

hvis man som kvinde føler sig tilpas og lækker i præcis ovennævnte, så Skal du da ikke gøre dig til dommer over det! 
jeg synes sgu også mange mænd går sølle klædt men jeg ku da aldrig drømme om, at dømme dem - folk må da gøre hvad de vil - og finde en man kan leve sammen med, som ikke vil diktere kost, tøj, og træning. 

jeg er på den anden side enig med dig i, at jogging tøj er mega grimt! Men det er da folks egen sag. Min mand bestemmer i hvert fald ikke hvad jeg skal gå i - han må ha en mening, 100% - jeg tager det nogen gange til mig og andre gange følger jeg præcis hvad jeg selv vil. 

Men det er da også fint… så kan man bare smutte. Men et parforhold er da at man også kigger på hvad den anden kan lide. “Jeg elsker tatoveringer så du skal elske at jeg får en drage over hele ryggen”. Sådan fungere et parforhold  da ikke i min optik. Jeg nyder da at gøre lidt ud af mig selv for st se godt ud for min mand. Vinkannogså være lørdagsgrimme - men ikke hver dag og al tid. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Kastanje skriver:

Men det er da også fint… så kan man bare smutte. Men et parforhold er da at man også kigger på hvad den anden kan lide. “Jeg elsker tatoveringer så du skal elske at jeg får en drage over hele ryggen”. Sådan fungere et parforhold  da ikke i min optik. Jeg nyder da at gøre lidt ud af mig selv for st se godt ud for min mand. Vinkannogså være lørdagsgrimme - men ikke hver dag og al tid. 

Så hvis jeg vil have en tatovering eller flere og min partner ikke bryder sig om den/dem, så skal jeg bare accepter at det får jeg så ik.?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.