fartil2banditter skriver:
Er hun undertrykkende overfor mig fordi hun ønsker at jeg holder mig i form? Vi skal lade hinanden være? Hold nu op. Man må gerne stille krav og man må også ændre sig i stedet for at køre 'nu skal han/hun bare acceptere mig eller skride'. Det handler om kompromis, at man faktisk også er villig til at gøre noget for hinanden.
Men det virker jo ikke til at din kone er - som du selv skriver det - "villig til at gøre" dette for dig. Og uanset om jeg, du og alle andre i verden så siger at hun burde gøre dette for dig, så er det din kone der skal gøre det og hende der ikke vil.
Det de fleste folk prøver at fortælle dig er at det sådan set er lige meget om du har "ret" eller ej, for du hverken kan eller skal tvinge hende til at træne. Og det er der "acceptér det eller skrid" kommer ind i det, for hvis hun vitterligt ikke vil, så er det bare sådan det er. Du må da gerne opmuntre, diskutere, hakke og brokke dig, hvis det er det du vil, men resultatet bliver nok ikke godt for nogen af jer.
For at kunne indgå et kompromis, skal begge gå med til det og det vil hun ikke.
Så i og med at du ikke kan tvinge hende til at tilpasse sig til dine behov, så er dine valg vitterligt bare enten at acceptere det eller at skride.
Anmeld
Citér