Skuffet over Mors Dag-gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2022

AnoMor

Soonmom skriver:

Jeg er faktisk også lidt nysgerrig på hvad TS har tænkt sig at give hendes super dejlige mand, hvad er så "den rigtige" gave til en mand?

Eller hvad TS forventede at få for ikk at blive så skuffet og ked af det  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Mors Dag nærmer sig, og det er min første af slagsen.

Og selvom det er irrationelt, har jeg virkelig glædet mig. Min første Mors Dag som mor - det føles som en milepæl, og noget helt særligt. Det er jo en dag, hvor man fejrer mødre.

Problemet er bare, at jeg allerede nu ved, hvad min kæreste giver mig i gave. Og at jeg allerede nu er skuffet over den.

Ikke så meget på grund af selve gaven - men snarere at han rammer så meget ved siden af.

Sagen er nemlig den, at jeg (eftersom jeg er på barsel), har modtaget en pakket til ham fra Victorias Secret.

Han har købt (noget sikkert sexet) undertøj til mig.

Undertøj som gave deler altid vandene. Især den sexede slags er nok lige så meget en gave til manden selv som partneren - men som valentinsgave feks synes jeg, det er meget fint.

Men jeg må indrømme, jeg nok er lidt knust over at få det i Mors Dags-gave.

Både fordi jeg på ingen måde føler mig sexet lige nu, og fordi min krop har forandret sig og jeg ikke engang kan min egen størrelse (så hvordan skal han kunne?). Og nok også lidt fordi, jeg har minimalt overskud til sex, og undertøj føles som en hentydning.

Men nok mest af alt fordi, jeg havde en tanke om at blive fejret og anerkendt for at have født. For at være mor. For mit omsorgsarbejde herhjemme på barsel.

Jeg havde nok forventet en gave, der fokuserede mere på mig end på ham. Giver det mening?

Vi har ikke givet hinanden barselsgaver eller andet. Og det er helt fint, for det er jo dét, den her dag er til for. Men nu kan jeg mærke, jeg både er lidt skuffet og såret.

Jeg føler mig nok bare ikke set af ham.

Jeg har altid haft den holdning, at man ikke kan klage over en gave, og at det er helt op til giveren, hvad de vil give. Så jeg kommer nok bare til at bide det i mig på søndag og tage undertøjet på (hvis jeg kan passe det) for at gøre ham glad. Men inderst inde er jeg bare lidt ked af det.

Hvad tænker I? Er jeg bare utaknemmelig, eller hvordan ville I reagere?

Bliver du ikke fejret og anerkendt de andre dage?

Og hvad med ham? Hvordan vil du anerkende ham for at blive far?

Og ja hvad er den rigtige gave Du mener han burde have købt.?

Anmeld Citér

4. maj 2022

kamikaze

Altså, jeg har lært mine børn at til mors dag skal vi hygge og spise pålægschokolade madder som de har lavet, fordi min mand absolut nul forhold til mors dag har og han synes det er noget pjat. Så på den skala ville jeg nok værdsætte tanken. Vi er også tilpas mærket af hverdags-hamsterhjulet til at jeg ville tage det som en fed investering i forholdet at der var overskud til at tænke på sexet undertøj. Så jeg ville opfordre dig til at finde en positiv vinkel. Din mand synes tydeligvis at du er hot!

Anmeld Citér

4. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ts 

Jeg har ikke det store at sige, andet end at jeg forstår dine følelser, og jeg synes ikke, at du skal høre på de negative ting, du bliver kaldt

Anmeld Citér

5. maj 2022

Anonym

Mors dag handler om at børnene får mulighed for st hylde og måske forkæle deres mor. Du skal sørge for at opdrage dit barn til (og fortælle din mand) at det at hylde og forkæle til mors dag (og fars dag) ikke handler om gaver men om at vise man sætter pris på sin mor. Fx ved at lave morgenmad, gøre et fodbad klar, plukke blomster og give mor en velfortjent slappedag, da det desværre sjældent noget mor får. 

og indtil barnet er stor nok til at bidrage skal far sørge for det sker. 

Gu ve hvor mange her der husker at sætte pris på deres egen mor på mors dag.. 

Anmeld Citér

5. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Mors dag handler om at børnene får mulighed for st hylde og måske forkæle deres mor. Du skal sørge for at opdrage dit barn til (og fortælle din mand) at det at hylde og forkæle til mors dag (og fars dag) ikke handler om gaver men om at vise man sætter pris på sin mor. Fx ved at lave morgenmad, gøre et fodbad klar, plukke blomster og give mor en velfortjent slappedag, da det desværre sjældent noget mor får. 

Jeg gør ikke. Det behøver jeg ikke en speciel dag til at gøre. Det gør jeg til gengæld på mange andre tidspunkter i løbet sf året hvor jeg lommer med blomster eller en anden lille ting til hende som jeg tilfældigvis falder over, laver mad til hende ofte og handler ind for hende når hun har rigtig travlt på arbejdet. 
behøver ikke en særlig dag til at værdsætte min mor. 

Anmeld Citér

5. maj 2022

fehår

Anonym skriver:

Jeg mistede min mor som lille og har tit tænkt på, at jeg ville ønske, Mors dag var en ting dengang, da jeg stadig havde min mor. Jeg elsker, når mine børn laver mig en tegning på Mors dag. Sidste år tog min mand dem med ud, og så købte de alle en potteplante til mig. Mere behøver jeg ikke, men det betyder meget - og jeg ville så gerne have gjort det samme for min mor.

Det er bare en mærkedag opfundet for at tjene penge, ja, men for mig er det også en mulighed for lige at stoppe op og huske at værdsætte det, vi har. Det samme gælder Fars dag.

Anmeld Citér

5. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg gør ikke for det er ikke noget jeg er vokset op med. Nu er det så de seneste år blevet sværere at glemme dagen fordi der bliver reklameret alle vegne.  Men det betyder da ikke jeg værdsætter min mor mindre eller at jeg ikke viser hende det på andre måder. Det er fint at folk bruger dagen på forskellig vis, men at det er noget man SKAL opdrage sit barn til eller noget manden SKAL sørge for synes jeg er en mærkelig tilgang.

Anmeld Citér

5. maj 2022

lineog4

Anonym skriver:

Jeg værdsætter min mor hver evig eneste dag, viser hende det med handlinger og ord, men jeg gør intet på mors dag udover det almindelige.

Jeg blev fortalt som barn, at mors dag var skabt med en kommerciel interesse, og det ønskede min mor ikke at være en del af. Så fordi jeg respekterer hende højt, så vælger jeg selvsagt at acceptere hendes holdning til det.

Det er så også blevet min holdning, og mine børn og min mand har aldrig fejret mors dag for mig, og jeg mangler det ikke for at føle mig værdsat

Anmeld Citér

5. maj 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Så man skal opdrage sine børn til kun at være sød ved mor og far en gang om året ?

Vi går slet ikke op i mærkedagen her og vi glemmer begge at det er mors dag, fars dag, valentine eller andet. Det er totalt ligemeget så forkæler vi bare hinanden på andre tidspunkter. Der behøves ikke sættes en bestemt dag af og det kommet jeg simpelthen ikke til at lære mine børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.