Kære ts
Jeg tror det er rigtig vigtigt i et forhold at være åbne og give udtryk for ens forventninger.
Som jeg læser dit indlæg, så forventer du at blive skuffet fordi din mand ikke forstår dine forventninger til mors dag.
Jeg tænker ikke, at du skal gøre noget lige nu, for nøj hvor havde jeg blevet tosset, hvis min bedre halvdel havde snuset i mine gaver til ham, og så endda også allerede havde oparbejdet en skuffethed over mig.
Men du kan jo sagtens uden at nævne hans gaver fortælle, om dine forventninger i forhold til mors dag - det er vigtigt vi i parforhold ikke forventer den anden kan læse vores tanker, vi må være tydelige og kommunikerende og er ikke vi ikke det, så må vi pakke vores skuffethed ned - for det er altså ikke en skam at købe den forkerte gave, når man ikke anede at den forventede noget andet.
Så frem med ordene, fortæl om dit syn på mors dag, dine forventninger osv. Og så husk selvom man er åben, så er det jo ikke sikkert den anden har samme forventninger. For mig fx er gaver noget jeg gør en del ud af, de er personlige fyldt med drømme og håb for det andet menneske og for mig mand er det bare noget, der skal overstås, købes i sidste øjeblik - jeg kunne vælge at være skuffet hver år, eller jeg kan vælge at sige, jo men han kommer jo både med skønne og knapt så skønne sider og jeg elsker ham for det hele menneske han er.
Anmeld
Citér