Skuffet over Mors Dag-gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jo, det skal man netop. Ligesom man fx kunne bringe det på banen i en venindegruppe eller med kollegaer. 
Men selvom det er et debatforum og man sidder bag en skærm, anonymt, kan man godt vælge sine formuleringer med omhu. 

Jeg tror det er de færreste der fx ville sidde og sige til deres veninde som er nybagt mor at hun er et skarn, at hun skulle skamme sig, at hun er utaknemmelig, at man godt forstår hvorfor folk bliver skilt, stakkels din mand osv. 

Det kunne jeg ALDRIG finde på! Jeg kan godt sige min mening til fx veninder, men jeg gør det på en pæn og rar måde, så hun ikke skal føle sig forkert. Og der skal være plads til at ytre forskellige holdninger og følelser, uden der skal trampes på nogen. 

Jeg synes det er en trist adfærd og forstår ikke at voksne mennesker behandler andre sådan. Selvom man beder om andres meninger kan der godt svares i en pæn tone! 

Præcis.. Jeg vil endda gå så langt og sige, at det grænser til voksenmobning, når folk snakker sådan der 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2022

Soonmom

Unicorn1 skriver:

Præcis.. Jeg vil endda gå så langt og sige, at det grænser til voksenmobning, når folk snakker sådan der 

Hvad er voksen mobning ? TS spørger direkte om hun er utaknemmelig, folk svarer egentlig bare på spørgsmålet, at det er hun

Anmeld Citér

6. maj 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Måske er gaven slet ikke til dig men til hans elskerinde

Anmeld Citér

6. maj 2022

Lje

Måske er gaven slet ikke til dig men til hans elskerinde

Hold da op et ækelt indspark, du der kom med.

Der synes du simpelt var passende, når du har læst TS' indlæg omhandlende kropsusikkerhed og en gave, der gør hende usikker og ked af det?

Føj! 

Vh.

Anmeld Citér

6. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jo, det skal man netop. Ligesom man fx kunne bringe det på banen i en venindegruppe eller med kollegaer. 
Men selvom det er et debatforum og man sidder bag en skærm, anonymt, kan man godt vælge sine formuleringer med omhu. 

Jeg tror det er de færreste der fx ville sidde og sige til deres veninde som er nybagt mor at hun er et skarn, at hun skulle skamme sig, at hun er utaknemmelig, at man godt forstår hvorfor folk bliver skilt, stakkels din mand osv. 

Det kunne jeg ALDRIG finde på! Jeg kan godt sige min mening til fx veninder, men jeg gør det på en pæn og rar måde, så hun ikke skal føle sig forkert. Og der skal være plads til at ytre forskellige holdninger og følelser, uden der skal trampes på nogen. 

Jeg synes det er en trist adfærd og forstår ikke at voksne mennesker behandler andre sådan. Selvom man beder om andres meninger kan der godt svares i en pæn tone! 

Det her bliver så sidste input i denne debat. 
hun spørger selv om hun er utaknemmelig. Og ja det er hun. 

Anmeld Citér

7. maj 2022

Soonmom

Lje skriver:

Hold da op et ækelt indspark, du der kom med.

Der synes du simpelt var passende, når du har læst TS' indlæg omhandlende kropsusikkerhed og en gave, der gør hende usikker og ked af det?

Føj! 

Vh.

Ej slap da lige af, har du hørt om humor?

Anmeld Citér

7. maj 2022

Lje

Ej slap da lige af, har du hørt om humor?

Både ordet og betydningen kender jeg godt.  Jeg har ret meget af det. Jeg genkender det, når jeg ser det.

Men det forudsætter god timing og den rette levering/indpakning af kommentaren for at jeg kan grine af det. 

Og sparke til et andet menneske, der har givet udtryk for, noget er svært, anser jeg bare ikke for humor. Jeg anser det for mobning. Og det siger jeg fra overfor.

Men bevares - hver fugl synger med sit eget næb. 

Vh. Louise

Anmeld Citér

7. maj 2022

Pb18

Nu er der flere, der har skrevet at de ville bruge samme ordvalg over for deres veninder - jeg er godt nok glad for at mine veninder ikke taler sådan til mig, når jeg bliver usikker /overtænker mm.

Og ift spørgsmålet hvad TS mon giver sin mand i fars dags gave, så kan jeg ikke se at det er relevant. For hvis hun giver ham noget svarende til det hun selv ønsker (dvs noget der symboliserer at være blevet far), mens han hellere vil have en flaske whiskey, så er det jo samme situation. Altså en giver der ikke sætter sig i modtagerens sted.

@TS jeg kan godt forstå, at du ikke jubler ved tanken om muligvis at få undertøj i morgen. Jeg går ikke op i mors dag selv, men kropsusikkerhed, babybobbel med mere kan jeg sagtens genkende og det ville virkelig også få mig til at føle mig presset. Skulle det være tilfældet, så håber jeg at du får fundet en grimasse og at I får en god snak om det hele. For din mand gør det jo nok i bedste mening. 

Anmeld Citér

7. maj 2022

Anonym

Fuck for en mand, han lyder som en keeper! Nyd det, han elsker tydeligvis og har tydeligvis stadig lyst til dig, trods din usikkerhed, ekstra kg og strækmærker. Jeg kan bestemt ikke se noget negativt i det, hold da op. Hvis min mand bare var sådan! Han forguder min krop stadig, men det ville aldrig falde ham ind, at købe undertøj! Frækt !

Jeg har også min første mors dag med min mand imorgen, og jeg ved, han vil gøre et eller andet ud af den, da han har nævnt mors dag mange gange de dage her, men tror bestemt "bare" det er blomster. Og den type, som han er, så bliver jeg ovenud glad uanset

Anmeld Citér

7. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hånden på hjertet: hvis jeres mænd havde en periode, hvor han ikke følte sig sexet og ikke havde lyst til sex, hvor mange af jer ville så købe et sexet kostume til jeres mænd? 

Jeg ville ikke.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.