Anonym skriver:
Tak til alle jer der har svaret relevant
Jeg er slet ikke i tvivl om at det forsvinder når først jeg har mit barn i armene, og jeg er glad for at høre det også kan ske væsentligt før. Jeg nåede at blive rigtig bange for om det var et forkert valg at vide køn og om jeg nu skulle risikere at være ked af det resten af graviditeten. Har I kunne gøre noget bestemt i løbet af graviditeten for ligesom at kommelidt "tættere på" jeres barn?
Til alle jer der har kommenteret fordømmende i mere eller mindre pæne vendinger. Tænk lige før I skriver -ville i skrive/sige sådan til en veninde? At antyde jeg ikke er glad og taknemmelig?! At anyde forkælethed? I aner INTET om hvad vi har været igennem for at nå til denne graviditet! Og jeg nægter simpelthen at forklare mig selv i detaljer, for det er ikke relevant for mit spørgsmål. Jeg har skrevet anonymt ud af skam. Jeg har grædt i smug og følt mig SÅ forkert. Jeg havde aldrig troet jeg ville føle sådan, netop fordi det aldrig har været givet at vi ville nå hertil. Til hver eneste scanning har jeg grædt af lettelse over at se liv trods diverse komplikationer, og det gjorde jeg også den dag vi fik køn at vide. Så jeg var dybt chokeret over pludselig at føle afsavn til det jeg havde forestillet mig. Jeg var helt sikker på det var det modsatte køn. Det var det jeg havde forestillet mig, ja jeg følte nærmest at baby have "kommunikeret" det til mig. Så som en så rigtig skriver skal man pludselig til at forholde sig til den "nye" virkelighed.
Jeg spurgte ind til hvor hurtigt den proces kunne gå. Jeg skrev ikke for at blive udskammet på mine følelser som jeg ikke har kontrol over..
Du skal ikke skamme dig over en følelse - en følelse er ikke rationel og kan ikke kontrolleres.
Jeg var skuffet (ville ikke bruge det ord), da jeg i min graviditet efter min datters død fik at vide, at baby i maven var en dreng. Skulle jeg ikke bare være glad for, at det så ud til, at han ikke havde samme hjertefejl - jo der burde jeg om nogen, men alligevel var jeg skuffet. Og jeg valgte ikke at skamme mig, og sige det højt til dem jeg vidste ikke ville møde mig med velmenende ord om, at jeg burde bare være glad for det gik hurtigt, at han umiddelbart syntes rask osv. Jeg ville have lov at tale om mine følelser, og var så meget i sorgen over min datter, så mit filter ikke var på.
Det at sige det højt hjalp, for så fik jeg ord på følelser, og kunne også forholde mig til dem rationelt.
Derudover så begyndte jeg at sy og strikke drengetøj - totalt ligegyldigt, men jeg kunne bare slet ikke lide der drengetøj man kunne købe, så måtte skabe min drøm om en dreng.
Jeg må desværre erkende, der gik rigtig lang tid før min sorg over at drømmen om to levende piger fortog sig (hvis den nogen sinde har). Jeg fik ikke dem følelse af forelskelse, da jeg fik min dreng i armene. Jeg ydede den omsorg jeg skulle, jeg vidste jeg skulle møde ham med øjne, smil, lyde og det gjorde jeg men ikke med den alt opslugende kærlighed som jeg havde oplevet med mine to piger. Jeg har skrevet en masse ned i processen både som gravid og som nybagt mor pg derfor ved jeg meget præcist, at da han var 7 uger gammel var jeg solgt og dybt forelsket og vidste, at jeg ikke bare ville bytte ham for min døde datter, for nu elskede jeg dem lige højt.
Da jeg blev gravid igen ved et uheld var drt igen en dreng, og jeg blev igen små skuffet. Men drt gik over næsten med det samme.
Jeg mangler stadig en datter, og jeg kan stadig blive dybt misundelig på familierne med to piger - det er et vilkår i mit liv. Men jeg elsker mine to drenge så højt og er så taknemmelig for at de kom til mig. Den ene fik mig tilbage til livet og den anden tilbage til lykken.
Hov skulle slet ikke have handlet om mig - ville egentlig bare skrive, at du ikke må skamme dig over dine følelser.