En lille update herfra, særligt hvis folk i fremtiden finder tråden og mangler lidt afslutning på den:
Det er efterhånden 1,5 måned siden nu, og jeg er et helt andet sted
Jeg har stadig dage hvor jeg savner det jeg ikke får, men det fylder ikke så meget og jeg er ikke ked af det når jeg rænker på det.
Det har hjulpet gevaldigt at snakke med andre mødre, både herinde og i virkeligheden. Det viste sig, da jeg først lukkede op, at rigtig mange i min omgangskreds har haft det på samme måde. Nogle af de ting jeg frygtede er dog også blevet en realitet, bl.a. familiens reaktion på kønnet og at der kun fandes "et rigtigt køn" for os. Det slog mig lidt tilbage til start. Men jeg har snakket både med min jordemoder og haft en samtale med en terapeut og det har været så gavnligt at blive mødt i mine bekymringer og at de faktisk er/var helt reelle.
Det begyndte for alvor at rykke da jeg mærkede babyen sparke jævnligt og den sidste rest af "skuffelse" forsvandt da vi blev frikendt til misdannelsesscanningen. Det hjalp nok også at få bekræftet kønnet en til gang så jeg kunne slippe tanken om "hvad nu hvis de bare ikke har set rigtigt første gang"
Det gjorde at jeg på en måde turde gå all in på at knytte mig til den her baby inklusiv køn. Og at jeg turde begynde at forberede mig og handle babyting, som jeg ellers har haft holdt ud i strakt arm pga frygt for at miste. Det hele bliver på den måde meget mere konkret
Anmeld
Citér