Jeg tror ikke du er skuffet over du får en baby med det køn du har i maven, jeg tror du er lidt ked af det køn du IKKE får.
Det er okay at sørge over at baby ikke bliver en pige (hvis det er det man har forestillet sig) Det betyder ikke man sørger over man får en dreng.
Det er tabet af den forestilling man havde inde i hovedet som gør lidt ondt. Og det er helt okay! Hvis det er en dreng man i stedet får, så er jeg sikker på man bliver verdens sejeste drengemor, med alt hvad dertil hører. Og at man på ingen måde vil kunne forestille sig at knægten skulle være en anden, end netop den han er! Og omvendt, hvis det modsatte kønsroller.
Jeg havde en drøm om en pige. Nok fordi jeg har været tæt med min mor, men havde et utrolig skidt forhold til min far. Jeg var dog sikker på jeg skulle have en dreng og glædede mig til at skulle have en bulderbasse, der elskede fart.
Ud kom en yndig lille datter. 14 måneder gammel nu, komplet fars pige fra dag 1 og bestemt en bulderbasse der allerede nu elsker fart og foretrækker at lege med biler frem for dukker.
Anmeld
Citér