Jeg er, som så mange andre, uforstående overfor dit indlæg og finder også tonen nedladende og negativt ladet - jeg læser det på ingen måde som om du blot er nysgerrig, men som om du lige vil lege moralens kompas og belære os andre om hvordan vi bliver bedre mennesker. Men jeg vil da gerne besvare dit spørgsmål:
Jeg ønsker en stor børneflok, hvis min økonomi tillader det. Jeg er selv af en søskendeflok på tre med to offentligt ansatte forældre og der har ALDRIG manglet kærlighed, overskud eller noget andet til os. Vi var, og er, hele vores forældres verden, har altid været på dejlige sommerferier, gået til sport og fået fine julegaver. I dag har vi alle et skønt forhold og jeg ville ikke bytte det for noget i verden.
Selv ønsker jeg mig 4-5 børn, hvis økonomien, overskuddet og fertiliteten tillader det. Lige nu er jeg gravid med min første, som simpelthen er omgivet af så megen kærlighed fra både forældre, mostre og bedsteforældre. Tænk at være så heldig, at være født ind i en familie, med så meget kærlighed. Det vil jeg unde alle børn i hele verden.
Derudover er både min mand og jeg, og vores respektive familier, ressourcestærke. Vi er godt uddannede, har hovederne skruet rigtigt på, været fornuftige ift. bolig, opsparing og økonomi, og lever et stille og roligt liv, omgivet af gode mennesker. Der er derfor en god chance for, at vores børn også bliver ressourcestærke, hvilket jo er en kæmpe fordel for samfundet. Ressourcestærke mennesker, kan vi altid bruge.
Derudover kan jeg sige at vi cykler alle steder hen, sjældent rejser, køber stort set alt brugt og nærmest kun spiser kød fra dyr, min mand har skudt. Så jeg er ikke bekymret for klimaaftrykket. Jeg tror samfundet alt i alt får mere gavn end det lider last af alle de dejlige børn, jeg og min mand sætter i verden. Hvad end det bliver 3 eller 5.
Nu har jeg kun kunne snakke for mig selv, men jeg tror ovenstående gælder for langt, langt de fleste børn, der er så heldige at blive født i Danmark.