Det er en naturlig del af livet at overveje, om man skal have biologiske børn eller ej. En ting er helt sikkert, og det er, at jeg aldrig kommer til at skyde det ene barn ud efter det anden uden omtanke for klimaet og børnenes fremtid.
Jeg hælder personligt mere til at blive plejeforælder eller adoptere fremfor at sætte et nyt liv i verden, når jorden ikke kan håndtere det.
I Danmark er gennemsnittet for antal børn pr fødedygtige kvinde 1.67 det er faktisk ikke en befolkningstilvækst, det vil sige befolkningstilvæksten i Danmark primært skyldes , at vi lever længere og længere, så skal di høre noget godt for klimaet og de fremtidige børn, så lev så usundt så du er sikker på at dø før du er 60
eller gå ind for aktiv dødshjælp allerede ved en begyndende degenerering som Nietzsche var inde på.
Og skal man derudover gøre noget ved befolkningstilvæksten, så skal vi skæte vores levevilkår drastisk ned og bruge en langt større del på at bygge op i Afrika og Asien, så børnedødelighed bliver minimal.
Og respekt for, at du vil tage en for holdet, der mangler især dygtige og engagerende plejefamilier og aflastningsfamilier, så helt vildt fantastisk, at du vil byde ind der og være noget for børn hvor livet kan være svært frem for at bygge din egen familie op med biologiske børn. Jeg håber du så også tør byde ind for børn med handicap, alkoholskader, tidligt skadede osv.
Og jeg kan så fortælle dig fra mit professionelle liv at der ikke er lighedstegn mellem børn fra en stor børneflok og de børn som har det svært. Børn der har der svært kommer både som enebørn, som nummer 2 og som nummer 8, det er nogle helt andre ting der er på spil.
Anmeld
Citér