Nøgen ved stranden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Hanspige skriver:

Den lille bruger ble, det er ikke særlig lækkert med en flyder i vandkanten. Så af den simple grund har han bade ble på. 

Derudover er huden meget sart i det område, så jeg synes bestemt det skal beskyttes fra sand og sol. 

Den store har aldrig spurgt. .

Jeg synes ikke man behøver ikke rende nøgen rundt i offentligheden. Det betyder ikke de får et forkvaklet forhold til kroppen. Nærmere at de lærer der er tid og sted for alting.. 

Ud over de praktiske hensyn ... hvad skulle så gøre at en strand ikke var et oplagt sted for nøgenhed, i dine øjne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

De har aldrig spurgt om det.

Men hvis de så spurgte, hvad ville du så sige? 

Anmeld Citér

29. juli 2021

lineog4

Som en anden skriver, så husker jeg det som at mine børn omkring skolealderen begyndte at efterlyse badetøj, mens de fær det havde det bedst uden en trævl på kroppen. Min datter efterlyste dog først bikinioverdel langt senere (har siddet lidt og scrollet billeder og tror hun var 10 da hun bad om overdel).

Vi er mest på stranden i Italien, og der har der ikke i alle de år jeg har kendt min mand (gisp 29) været mange topløse (jeg kom som topløs dansker og holdt da også fast på det i en del år). Tilgengæld er alle i bikini helt fra den unge kvinde til den ældre dame på 85, man skammer sig ikke (synligt) over kroppen med deller, strækmærker, ar, rynker osv. Man er i badetøj og det er man sådan set hele dagen bpde npr man bader, soler sig, taler, går en tur langs vandet, spiser is osv. Det var sjovt nok for tooløse dansker Line været lidt angstprovokerende, for man skal jo dække den delle der naturlig kommer når man sidder i en stol, og ridebukselårerne skal da lige dækkes når man går de 3 kilometer langs med stranden og tilbage igen. 

Jeg arbejder på det, og er blevet langt bedre til det, men det ville være langt lettere at solbade nøgen for mig, end at spise is på en restaurant med bikini.

Nå der kom jag langt væk fra børn og nøgenhed

Anmeld Citér

29. juli 2021

Babilooo

Ud over de praktiske hensyn ... hvad skulle så gøre at en strand ikke var et oplagt sted for nøgenhed, i dine øjne? 

Jeg kan kun tale for mig selv - jeg synes ikke det er fedt at se op i skridtet på andre.. og man har ret meget udsigt, når man logger og solbader 2 m fra hinanden på en strand. 
Jeg synes personligt at børn bliver for store til at være nøgne i offentlighed når de når skolealderen. Og det passer fint herhjemme med hvornår badebukser er blevet efterspurgt. 
Hvorfor er det naturligt uden en trevl..? De fleste steder har man da tøj på til at dække ens køn. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Tjullehej skriver:

Jeg kan kun tale for mig selv - jeg synes ikke det er fedt at se op i skridtet på andre.. og man har ret meget udsigt, når man logger og solbader 2 m fra hinanden på en strand. 
Jeg synes personligt at børn bliver for store til at være nøgne i offentlighed når de når skolealderen. Og det passer fint herhjemme med hvornår badebukser er blevet efterspurgt. 
Hvorfor er det naturligt uden en trevl..? De fleste steder har man da tøj på til at dække ens køn. 

Men der er jo ingen som kræver at du kigger andre “op i skridtet”. Det vælger man jo selv til og fra - her selvfølgelig tænk i et scenarie hvor de færreste jo trods alt går og presser deres kønsdele op i ansigterne på andre strandgæster. Hvis jeg ligger på en stille strand med bar rumpe, ville du så også forarges? Og kan du sætte flere ord på hvad der gør det upassende for børn i skolealderen at være nøgne, hvis de ønsker - altså sige lidt mere om hvad der er du tillægger nøgenhed, som noget forkert eller uacceptabelt?

Jeg ved ikke om det er decideret unaturligt med tøj, sådan ville jeg ikke formulere det. Men at “skulle” tildække sit køn er selvsagt noget socialt konstrueret vi selv har opfundet. Jeg har selv tøj på 98% af tiden i det offentlige rum. Men ville ikke tøve med en aftenbadetur med ungerne Eva-kostume, hvis vi kom spontant forbi en sommer-mulighed. Og jeg bader også gerne topløs nu og da, hvis jeg har lyst. Det er jeg ret stolt over, at “turde” vise mine børn og mig selv, at det selvfølgelig er helt ok. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Man er ikke nøgen i offentligheden. 

Kroppen behøver ikke deles med alle. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Hanspige

BAE skriver:

Men hvis de så spurgte, hvad ville du så sige? 

Nej, der er ingen grund til at rende nøgen rundt. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Men der er jo ingen som kræver at du kigger andre “op i skridtet”. Det vælger man jo selv til og fra - her selvfølgelig tænk i et scenarie hvor de færreste jo trods alt går og presser deres kønsdele op i ansigterne på andre strandgæster. Hvis jeg ligger på en stille strand med bar rumpe, ville du så også forarges? Og kan du sætte flere ord på hvad der gør det upassende for børn i skolealderen at være nøgne, hvis de ønsker - altså sige lidt mere om hvad der er du tillægger nøgenhed, som noget forkert eller uacceptabelt?

Jeg ved ikke om det er decideret unaturligt med tøj, sådan ville jeg ikke formulere det. Men at “skulle” tildække sit køn er selvsagt noget socialt konstrueret vi selv har opfundet. Jeg har selv tøj på 98% af tiden i det offentlige rum. Men ville ikke tøve med en aftenbadetur med ungerne Eva-kostume, hvis vi kom spontant forbi en sommer-mulighed. Og jeg bader også gerne topløs nu og da, hvis jeg har lyst. Det er jeg ret stolt over, at “turde” vise mine børn og mig selv, at det selvfølgelig er helt ok. 

Synes det er lidt sært at være stolt af at fremvise sine bryster til sine børn offentligt. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Babilooo

StortOgSmåt skriver:

Men alt er jo en social konstruktion.... 

I starten af 70’erne var der nogen der bollede uden et bord til en fest min mor var til. Kvinder smed bh’erne og havde sex mens deres børn var på en madras i værelset. Fordi det var åh så naturligt. Fordi du synes det er fedt at jave frie bryster eller numse/ skridt betyder det ikke at andre synes det er rart at se på. .... uanset hvor smuk du måtte være. Og man kan ikke lade være med at kigge hvis en mand dingler afsted med sit klokkeværk. Jeg synes ikke det er rart at få smidt i hovedet. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Nej, der er ingen grund til at rende nøgen rundt. 

Men hvis de spørg, hvorfor? Er det forkert? Hvad sker der ved det? (jeg er bare super nyssgerig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.