Nøgen ved stranden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2021

Hanspige

Ingen af mine får lov at være nøgne på stranden.

De er 2 og 9 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2021

Blomste

Personligt synes jeg der er stor forskel på om man er 2 år eller man er voksen! 

Mine unger har fået lov til selv at mærke efter om de ville have badetøj på eller være helt nøgen ved stranden
Det jeg har observeret har været at op til skolealder har de været lidt lige glad, vi har haft badetøj med, men ofte blev det smidt eller slet ikke taget på. 
Men helt naturlig er der kommet et tidspunkt omkring når de er startet i skole, at de er blevet lidt mere bevist om deres egne og andres krop. 
Det er ikke fordi jeg synes de gemmer sig, men jeg synes mere at de har været "køns beviste". 
I skolen får piger og drenge fx ikke lov til at klæde om og få i bruserne sammen til idræt osv. 
Det er ca også omkring den alder at man ikke får lov til at komme med i bad i svømmehallen med modsat køn. 

På den anden side, ville jeg personligt forlade det sted på stranden, hvis der lå en nøgen mand eller kvinde på stranden.
Altså med blottet underdel.
Jeg gider ikke se på det i det offentlige, men når det er børn er det mig fuldstændig lige meget  

Anmeld Citér

28. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Hanspige skriver:

Ingen af mine får lov at være nøgne på stranden.

De er 2 og 9 år. 

Har du mon mod på at skrive lidt om, hvorfor du nægter dem nøgenhed - og måske lidt om hvilken læring du tænker, at de tager med sig i den forbindelse? 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Hanspige

Har du mon mod på at skrive lidt om, hvorfor du nægter dem nøgenhed - og måske lidt om hvilken læring du tænker, at de tager med sig i den forbindelse? 

Hvor læser du at det er et ønske de har og jeg nægter dem det? 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Babilooo

Nu er det ikke mig du skriver til men jeg har haft børn i den alder. En på 2 år bruger med stor sandsynlighed stadigvæk ble. Det er knapt så fedt, hvis barnet pludselig har lort ned af benet. Og ja - det er sket har jeg set. 
Et barn på 9 har sjældent et ønske om gå nøgen på en strand…. 

Man kan også godt været ret fri og gå rundt næsten nøgen eller nægen i ens eget hjem … men tage tøj på ude. Det får man ikke et forkvaklet forhold til ens nøgne krop af. 

Anmeld Citér

28. juli 2021

StortOgSmåt

Hanspige skriver:

Det læser jeg måske heller ikke direkte, kun at du skriver at de ikke må. Og så ville jeg se, om jeg måske kunne blive klogere på at forstå dine overvejelser om hvorfor?

Anmeld Citér

28. juli 2021

StortOgSmåt

Tjullehej skriver:

Nu er det ikke mig du skriver til men jeg har haft børn i den alder. En på 2 år bruger med stor sandsynlighed stadigvæk ble. Det er knapt så fedt, hvis barnet pludselig har lort ned af benet. Og ja - det er sket har jeg set. 
Et barn på 9 har sjældent et ønske om gå nøgen på en strand…. 

Man kan også godt været ret fri og gå rundt næsten nøgen eller nægen i ens eget hjem … men tage tøj på ude. Det får man ikke et forkvaklet forhold til ens nøgne krop af. 

Det var faktisk ikke min intention at insinuere, at der nødvendigvis følger et forkvaklet forhold til nøgne kroppe med til ikke selv at få lov, hvis man vil. Jeg var mere nysgerrig på at forstå argumenterne for, hvorfor ikke man skulle være det, hvis man har lyst. 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

“Ingen af mine får lov” betyder lige nøjagtigt dét. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

“Ingen af mine får lov” betyder lige nøjagtigt dét. 

De har aldrig spurgt om det.

Anmeld Citér

29. juli 2021

Hanspige

StortOgSmåt skriver:

Det var faktisk ikke min intention at insinuere, at der nødvendigvis følger et forkvaklet forhold til nøgne kroppe med til ikke selv at få lov, hvis man vil. Jeg var mere nysgerrig på at forstå argumenterne for, hvorfor ikke man skulle være det, hvis man har lyst. 

Den lille bruger ble, det er ikke særlig lækkert med en flyder i vandkanten. Så af den simple grund har han bade ble på. 

Derudover er huden meget sart i det område, så jeg synes bestemt det skal beskyttes fra sand og sol. 

Den store har aldrig spurgt. .

Jeg synes ikke man behøver ikke rende nøgen rundt i offentligheden. Det betyder ikke de får et forkvaklet forhold til kroppen. Nærmere at de lærer der er tid og sted for alting.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.