Nøgen ved stranden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Synes det er lidt sært at være stolt af at fremvise sine bryster til sine børn offentligt. 

Jeg synes, det er  meget sært at have behov for at fortælle en anden, der er stolt af at have overskredet en grænse, at man finder hendes stolthed sær. 
Jeg synes bare ikke, det er konstruktivt eller fremmende for debat at fortælle andre, at man synes, deres holdninger/følelser er sære. Flere spørger nysgerrigt til andres synspunkter og adfærd - og/eller fortæller om baggrunden for deres egne holdninger. “Det gør man ikke”, “Der er ingen grund til”, “Det er sært” osv. bliver ingen klogere af. Og det er jo heller ikke korrekt - nogle ER nøgne på stranden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2021

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det er  meget sært at have behov for at fortælle en anden, der er stolt af at have overskredet en grænse, at man finder hendes stolthed sær. 
Jeg synes bare ikke, det er konstruktivt eller fremmende for debat at fortælle andre, at man synes, deres holdninger/følelser er sære. Flere spørger nysgerrigt til andres synspunkter og adfærd - og/eller fortæller om baggrunden for deres egne holdninger. “Det gør man ikke”, “Der er ingen grund til”, “Det er sært” osv. bliver ingen klogere af. Og det er jo heller ikke korrekt - nogle ER nøgne på stranden. 

Okay. Men jeg synes det er sært. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tjullehej skriver:

Nej - jeg taler blot om at når langt langt størstedelen af alle ønsker at man har et minimum af beklædning på så kan det være grænseoverskridende at kigge på. Det er ikke normen i dk at vise kønsdele. 
og selvfølgelig er der en seksualisering sf en dinglende pik og en mand der måske får en erektion på stranden.. jeg er helst fri. 

Hvem siger størstedelen ønsker det? Er der lavet en afstemmelse,? For den har jeg ikke se. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Synes det er lidt sært at være stolt af at fremvise sine bryster til sine børn offentligt. 

Hvorfor er det sært? Er det virkelig sært at være topløs?

Anmeld Citér

29. juli 2021

Babilooo

Hvem siger størstedelen ønsker det? Er der lavet en afstemmelse,? For den har jeg ikke se. 

Ej stop nu. Hvis de fleste ikke ønskede en underdel på som minimum på stranden (og at andre har det) var der jo en anden kultur omkring det. Der er ikke mange der ligger nøgne. Tror aldrig jeg har set en med mindre det var på en nudiststrand. Jeg ser det derfor heller ikke som et problem. ....

Præcis som at jeg heller ikke har været i dilemmaet mht. om min søn må få kjole på i 3. klasse, da han aldrig har spurgt.

Mht. børn som spm. går på, så ønsker jeg ikke  at andre kan fotografere mine børn nøgne. Herudover så har de brugt ble til 3-4 års alderen. Det virkede derfor mærkeligt at skifte til nøgenbadning ved 4 års alderen og skifte til badebukser igen ved 6-7 år

Anmeld Citér

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tjullehej skriver:

Ej stop nu. Hvis de fleste ikke ønskede en underdel på som minimum på stranden (og at andre har det) var der jo en anden kultur omkring det. Der er ikke mange der ligger nøgne. Tror aldrig jeg har set en med mindre det var på en nudiststrand. 

Det betyder da ikke at støredelen ville have et problem med at ANDRE gør det. Og du ser du de samme mennesker hver dag..??

Bare fordi de ikke gør det på den strand du er på. Hvor mange forskellige er du på?

Det kan jo også være forskel på hvor i landet man er.

Anmeld Citér

29. juli 2021

Babilooo

Det betyder da ikke at støredelen ville have et problem med at ANDRE gør det. Og du ser du de samme mennesker hver dag..??

Bare fordi de ikke gør det på den strand du er på. Hvor mange forskellige er du på?

Det kan jo også være forskel på hvor i landet man er.

Jeg bader ikke tit i Jylland .. det er korrekt.

Men jeg er 45 år og har ikke set en helt nøgen mand eller kvinde på en strand på Sjælland (har besøgt ret mange og bader næsten dagligt i sommerperioden forskellige steder). Ej heller på Bornholm har jeg set det.

Personligt har jeg bare ikke lyst til at se hvordan folk har barberer sig osv. down there. Jeg synes det er ubehageligt at få i hovedet. Og det har jeg det fint med af nogen synes er fjollet. Jeg er bare glad for at de bedste strande i nærheden ikke er nudiststrande.

Anmeld Citér

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tjullehej skriver:

Jeg bader ikke tit i Jylland .. det er korrekt.

Men jeg er 45 år og har ikke set en helt nøgen mand eller kvinde på en strand på Sjælland (har besøgt ret mange og bader næsten dagligt i sommerperioden forskellige steder). Ej heller på Bornholm har jeg set det.

Personligt har jeg bare ikke lyst til at se hvordan folk har barberer sig osv. down there. Jeg synes det er ubehageligt at få i hovedet. Og det har jeg det fint med af nogen synes er fjollet. Jeg er bare glad for at de bedste strande i nærheden ikke er nudiststrande.

Men det betyder jo ikke at de ikke er der. De har bare ikke været der, når du er der. 
Men derfor  kan du stadigvæk ikke bare sige; Jamen størestedelen vil ikke have nøgne mennesker eller topløse kvinder i det offentlige.. For det er hvad du TROR, ikke nødvendigvis hvad der er rigtigt. 

Så lad da vær med at stir dem op i skridtet.. Hvis du ved at de ligger nøgne, så lad da vær med at kig derhen. eller læg dig et andet sted. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Babilooo

BAE skriver:

Men det betyder jo ikke at de ikke er der. De har bare ikke været der, når du er der. 
Men derfor  kan du stadigvæk ikke bare sige; Jamen størestedelen vil ikke have nøgne mennesker eller topløse kvinder i det offentlige.. For det er hvad du TROR, ikke nødvendigvis hvad der er rigtigt. 

Så lad da vær med at stir dem op i skridtet.. Hvis du ved at de ligger nøgne, så lad da vær med at kig derhen. eller læg dig et andet sted. 

Jeg ville da også kigge væk. Mennoplever det ikke som er problem i det daglige. Men jeg forstår stadigvæk ikke behovet for af være fuldstændigt afklædt når andre kan synes det er grænseoverskridende. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tjullehej skriver:

Jeg ville da også kigge væk. Mennoplever det ikke som er problem i det daglige. Men jeg forstår stadigvæk ikke behovet for af være fuldstændigt afklædt når andre kan synes det er grænseoverskridende. 

Men skal man så gå rundt til alle på stranden og spørge om de synes det er grænseoverskridende..???

Ikke alle synes det er grænseoverskridende, og skal man så rette sig efter et par få, eller hvad man selv har lyst til..??? Er det ulovligt? Nej, så kan jeg ikke se hvorfor man skal rette sit liv efter hvad andre måske synes om det. 

Der er da også folk der nøgenbader.. Og hvis du synes det er grænseoverskridende, så må du jo flytte dig og se den anden vej.. 

Der er da også noget du gør, som nogen synes er grænseoverskridende, men som du ikke gør. 

Jeg kunne forstå hvis det var hjemme hos dig selv, men hvad andre gør i et frit land i offentligheden? Ikke mit problem, så længe de ikke gør skade mod andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.