Den herlige svigerfamilie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Er enig med de andre, tag barnevognskasse med. Men nok allerbedst at købe en rejseseng og lader den stå ved svigerfar permanent. 

Man kan godt gå på kompromis. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2020

Loa

Anonym skriver:

Okay, jeg har ikke formuleret mig klart nok. Søgte ikke råd til, hvordan vi putter hos svigerfar. Barnevognskasse, klapvogn, rejseseng, m.v. har vi slæbt med mange gange. Og ja, jeg ved godt det er udstyrskrævende at have en baby. 
tak for jeres svar 

Men hvad søger du så?

Selvom det er muligt at putte hos svigerfar er du jo ikke interesseret, kan man jo læse. 

Min svigerfamilie er på samme måde ift tider og spisetider og tog aldrig hensyn da børnene var helt små. Dog var der altid mulighed for at putte børn, både i rejseseng, barnevogn eller i en alm seng.

Tror du ikke bare det bliver et princip for dig? At når de inviterer så sent, så vil du ikke gå på kompromis mht at putte barnet hos dem. 

Anmeld Citér

20. december 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg kan godt følge dig et stykke af vejen. Vores barn var massivt søvnforstyrret de første år, så vi holdt på meget faste soverutiner og -tidspunkter. Vi kunne heller ikke bare putte ude om aftenen og køre hjem senere for barnet kom ikke godt gennem de forskellige skift til bil og til egen seng og endte med mere elendig søvn end ellers.

Det var der bestemt ikke forståelse for alle steder i familien, hvor der bare blev inviteret på de sædvanlige tidspunkter. Vi kunne jo ikke bestemme hvad folk gør, så resultatet blev bare at vi enten gik tidligt inden aftensmad eller kom sent efter lur. Jeg er 100 på, at nogle i omgangskredsen synes vi var for meget, men det måtte så være deres problem. Det var jo ikke dem som skulle have med barnet at gøre.

Nu snakker du ikke noget om problemer ift. barn og søvn så jeg ville da også forsøge putning hos familien, men i sidste ende så må I jo gøre som I føler bedst for og tage den ballade det så giver.

Anmeld Citér

20. december 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Et spørgsmål, ville du stå lige så stejlt på dine principper, hvis det var din mor der inviterede på den måde?

og hvor er din mand henne i det her? Er det din eller jeres beslutning at i skal være hjemme kl 19?

og til sidst hele verden drejer sig ikke om jeres barn. Kun for jer, sådan er det. Så i må i en konstruktiv dialog og finde en kompromis.

måske er det at i generelt kommer på besøg til frokost eller at i måske kommer kl 17 og så hygger inden maden og kører hurtigt bagefter. Men det lyder til begge parter står stejlt på jeres og det giver kun konflikt.

Anmeld Citér

20. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Som jeg ser det, så har I tre muligheder: 

1. Tag barnevognskassen med, som barnet kan sove i, og så kan I køre hjem, når I vil hjem..

2. Sige nej til invitationen og evt. inviter dem i stedet.. 

3. Du bliver hjemme med barnet, og så må far tage hen og hygge med sin familie..

Synes det er en lidt barnlig (i mangel af bedre ord) holdning at have, at du NÆGTER at putte barnet hos dem, OG samtidig bliver sur over deres invitation.. Du/I kan jo bare sige nej og blive hjemme, hvis det er..

Anmeld Citér

20. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Da mine børn var helt små sagde vi nej tak til aften arrangementer eller fik passet barn/børn. Så simpelt, sig nej tak

Ellers er det vel ret enkelt som de andre siger og tage en barnevogn med eller købe en ekstra at have stående hos svigere eller en rejseseng .

Men ja meget er uoverskueligt som førstegangsmor, men omverdenen indrettet sig altså ikke altid efter en baby, så det er med at finde løsninger og ja hvis det er hver uge, så forstår jeg godt du ikke vil afbryde babys søvn, men så sig nej eller manden tager afsted selv

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym trådstarter

Okay, det her er kørt af sporet. Det var slet slet ikke det mit opslag handlede om. Jeg nægter IKKE at putte hos svigerfar og er sgu IKKE barnlig, fordi jeg vægter mit barns behov over mit eget.
Konflikten går på, at hver eneste gang vi bliver inviteret hos svigerfar bliver der konsekvent inviteret til efter vores datters spisetid. Få gange bliver vi til sent og putter vores datter, andre gange kører jeg/vi hjem inden sengetid. Vi har gentagne sagt at vi ville ønske vi kunne spise tidligere, men dette bliver ikke imødekommet. Hver gang vi er der skal vi høre for de gange, vi er lært hjem tidligt og hvor mærkeligt det er. Jeg søgte sådan set nogle der måske havde samme svigerfar, men jeg har ikke været præcis nok i min formulering. 
Der behøves hverken blandes min egen mor eller kæreste ind - de er helt med på, hvordan det er at have små børn. 
Jeg sletter opslaget igen. 
Men tak for feedback og mega god jul

Anmeld Citér

20. december 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Okay, jeg har ikke formuleret mig klart nok. Søgte ikke råd til, hvordan vi putter hos svigerfar. Barnevognskasse, klapvogn, rejseseng, m.v. har vi slæbt med mange gange. Og ja, jeg ved godt det er udstyrskrævende at have en baby. 
tak for jeres svar 

Næh, du søger råd til at få banket svigerfar på plads. Men den konflikt er helt unødvendig, hvis du gør som flertallet af os andre: Selv tager ansvar for at få jeres barn puttet. Og at indstille jer på, at I ikke kan besøge bedsteforældre om aftenen før om et par år (!?!?) virker skørt. 

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg tager fint ansvar for mit barn, tak. 

Anmeld Citér

20. december 2020

MEF

Jeg kan sagtens forstå at du synes det er problematisk! Da vores pige var 6mrd-12mrd, var hun mega afhængig af at hendes rytme blev holdt. Vi havde en ulykkelig, overstimuleret og overvældet pige hvis hun blev holdt vågen, eller hvis hun blev vækket for at sove et andet sted (det er aldrig lykkedes at flytte hende sovende, hun vågner altid!!). Vi forsøgte nogle gange fx juleaften, fødselsdage osv, men vi kæmpede med at få hende til at sove “fremmede” steder, så kæmpede vi når hun skulle flyttes, hele natten var urolig og dagen efter var ødelagt!  
Det blev bedre efter hun blev et år, men indtil vi kunne mærke at hun kunne rumme det, valgte vi de ting fra som vi viste ville skabe udfordringer for hende. Det var der nogle oldeforældre der synes var lidt underligt - for da de havde børn kunne man jo bare ligge dem og så sov de. Men sådan fungerede der bare ikke for os!

Jeg synes du skal lytte til din mave fornemmelse. Dit barn er for lille til selv at kunne sige fra, så det må du gøre hvis det bliver nødvendigt. Jeg ville bare sige “nej vi kommer ikke og spiser på lørdag, for xxxx bliver jo puttet kl 19. Men vi kommer gerne til en kop eftermiddagskaffe hvis i gerne vil se os”. Det ville jeg gøre lige meget om det var min familie eller svigerfamilie. 
Følg din mavefornemmelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.