Jeg kan sagtens forstå at du synes det er problematisk! Da vores pige var 6mrd-12mrd, var hun mega afhængig af at hendes rytme blev holdt. Vi havde en ulykkelig, overstimuleret og overvældet pige hvis hun blev holdt vågen, eller hvis hun blev vækket for at sove et andet sted (det er aldrig lykkedes at flytte hende sovende, hun vågner altid!!). Vi forsøgte nogle gange fx juleaften, fødselsdage osv, men vi kæmpede med at få hende til at sove “fremmede” steder, så kæmpede vi når hun skulle flyttes, hele natten var urolig og dagen efter var ødelagt!
Det blev bedre efter hun blev et år, men indtil vi kunne mærke at hun kunne rumme det, valgte vi de ting fra som vi viste ville skabe udfordringer for hende. Det var der nogle oldeforældre der synes var lidt underligt - for da de havde børn kunne man jo bare ligge dem og så sov de. Men sådan fungerede der bare ikke for os!
Jeg synes du skal lytte til din mave fornemmelse. Dit barn er for lille til selv at kunne sige fra, så det må du gøre hvis det bliver nødvendigt. Jeg ville bare sige “nej vi kommer ikke og spiser på lørdag, for xxxx bliver jo puttet kl 19. Men vi kommer gerne til en kop eftermiddagskaffe hvis i gerne vil se os”. Det ville jeg gøre lige meget om det var min familie eller svigerfamilie.
Følg din mavefornemmelse
Anmeld
Citér