Hjælp mig... Så jeg kan hjælpe min veninde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Herhjemme er der ALDRIiG rent - vi roder og børn og dyr slæber hår, mudder og andre ting med ind. MEN det er ‘nyt’ tod og svineri hver dag - for her bliver gjort rent minimum hver anden dag. For mig er der KÆMPE forskel på, om det er nyt eller gammelt svineri og roderi. Og sådan som du beskriver hjemmet, skal der sættes ind med hjælp til oprydning, rengøring og mere  overskud - og det tænker jeg ikke, at du som veninde kan gøre. Jeg ville undersøge, hvor min veninde kunne henvende sig for hjælp og støtte - og så sige til hende, at enten kontaktede hun det sted - elller også måtte jeg kontakte kommunen med en underretning (jeg har to gange måtte sige lignende til veninder - og de har begge gange valgt selv at tage kontakt til kommunen og derefter fået tiltrængt hjælp, som de var meget glade for 

Jeg skal lige sove på det hele, og så finder jeg på noget imorgen.  Det er simpelthen bare for klamt at bo i. Tænker heller ikke det er helt sundt. Det er dog bare min egen tanke og ikke noget jeg reelt set ved noget om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2020

norasfamilie

Er ret sikker på du kan skrive en underretning anonymt. Hun skal i hvert fald have hjælp. Ved din veninde godt, at der skal meget til for at børn bliver fjernet? Tænker hun kan være bange for det? 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Abracadabra

Hvis hun/familien er så dårligt fungerende, at dyrene ikke bliver luftet men besørger indendørs, har hun så styr på basal hygiejne ift børnene? Hvad med mad?

Denne problemstilling kan du ikke løse som veninde, der skal en meget, meget større indsats til. Og det virker ikke til, at der er andre, der vil gøre noget: Du SKAL hjælpe de børn - ellers svigter du dem også. 

Få skrevet den underretning. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mon ikke de er i kommunes søgelys i forvejen. Tænker ikke de kan gå ubeset igennem instutions systemet uden anmærkninger hvis der er så beskidt. Alle ungernes sager må vel lugte grimt m.m. 

Hvis i har børn samme sted kan du lade en bemærkning fakdentil en fortrolig medarbejder der måske så kan komme igennem systemet så det ikke kommer direkte fra dig. 

Hun er din veninde Ja. Hvis i ses hver dag har hun måske ikke tid til al den rengøring. Jeg ville ikke med 2 børn have tid til at ses dagligt med en veninde. 

Jeg ved kommunen ikke er inde over. Det bør de være og jeg har også tænkt mig at handle på det idag. 
Vi har ikke børn samme sted. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvis hun/familien er så dårligt fungerende, at dyrene ikke bliver luftet men besørger indendørs, har hun så styr på basal hygiejne ift børnene? Hvad med mad?

Denne problemstilling kan du ikke løse som veninde, der skal en meget, meget større indsats til. Og det virker ikke til, at der er andre, der vil gøre noget: Du SKAL hjælpe de børn - ellers svigter du dem også. 

Få skrevet den underretning. 

Det tror jeg desværre ikke hun har. Især de to små lugter altid sådan “ikke-rent” og mor lugter også. 

Der er så meget mere bag, men jeg vil ikke uddybe nærmere da jeg ikke vil genkendes  Jeg er bare virkelig bekymret og derfor handler jeg også på mine bekymringer idag. Skal bare liiige vågne 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Anonym trådstarter

norasfamilie skriver:

Er ret sikker på du kan skrive en underretning anonymt. Hun skal i hvert fald have hjælp. Ved din veninde godt, at der skal meget til for at børn bliver fjernet? Tænker hun kan være bange for det? 

Laver man en underretning står man ved den, med navn. Det er min mening.  En underretning skal jo også gerne være detaljeret og med info, hvilket alligevel ville få hende til at vide det er mig  

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Mon ikke de er i kommunes søgelys i forvejen. Tænker ikke de kan gå ubeset igennem instutions systemet uden anmærkninger hvis der er så beskidt. Alle ungernes sager må vel lugte grimt m.m. 

Hvis i har børn samme sted kan du lade en bemærkning fakdentil en fortrolig medarbejder der måske så kan komme igennem systemet så det ikke kommer direkte fra dig. 

Hun er din veninde Ja. Hvis i ses hver dag har hun måske ikke tid til al den rengøring. Jeg ville ikke med 2 børn have tid til at ses dagligt med en veninde. 

Hvis man har hund, SKAL man have tid til at lufte den andre steder end i sofaen. Både dyr og børn er (udfra fortællingen) udsat for omsorgssvigt. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Laver man en underretning står man ved den, med navn. Det er min mening.  En underretning skal jo også gerne være detaljeret og med info, hvilket alligevel ville få hende til at vide det er mig  

Mega godt! 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Mega godt! 

Jeg har aldrig gået ind for anonyme underretninger. En fair og reel underretning er detaljeret og dermed ved vedkommende givetvis hvem den kommer fra uanset. Så derfor, altid stå ved det  

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvis man har hund, SKAL man have tid til at lufte den andre steder end i sofaen. Både dyr og børn er (udfra fortællingen) udsat for omsorgssvigt. 

Tro mig jeg rystede også på hovedet da hun anskaffede sig to dyr. De er så vilde og ustyrlige. Ikke renlige og bider alt i stykker. De har også 3 kaniner som bare passer sig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.