Hjælp mig... Så jeg kan hjælpe min veninde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.975 visninger
66 svar
187 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har en veninde. En rigtig god og tæt veninde. Hun er mor til fire børn. Hun har to hunde (små hunde) og en kæreste. 
Jeg tror ikke hun har det godt, eller det ved jeg. Og det går RET MEGET ud over hygiejnen og renligheden i hendes hus. Hun bor faktisk i en svinesti. Hendes udestue er fyldt til randen af affald men også af tis og lort fra hundene, der står flere askebægere rundt om som er så fyldte at der ligger cigaret skodder ud over der hele.

Køkkenet FLYDER. Det er direkte klamt. Hundene tisser og skider i sofaen. Så snart hoveddøren åbnes mødes man af en frygtelig stank. Det er så slemt det ikke er til at holde ud. 
badeværelset er også ekstremt ulækkert. Der ligger ting, rod og lort alle vegne. Gulvene i hele huset er SORTE. 

Faktisk har jeg sagt til hende mange gange at jeg meget gerne vil hjælpe hende med at få sorteret, ryddet op, smidt ud og gjort rent. Men hun afslår. 
Jeg vil så gerne hjælpe hende, men jeg ved simpelthen ikke hvordan? 

Hvordan pokker takler jeg det her? 
Hvad havde i gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kan være jeg bliver stemplet som stikker, men jeg synes en underretning til kommunen må være på sin plads, hvis der bor børn på adressen. Hun har jo helt tydeligt brug for hjælp, men vil åbenbart ikke tage imod, så man kan håbe en underretning vil få hende til at vågne op. Og det er jo ikke fordi underretningen nødvendigvis skal munde ud i tvangsfjernelser eller andet dramatisk, men få gjort nogen opmærksom på, at der er en familie her hvor det står skidt til.

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har en veninde. En rigtig god og tæt veninde. Hun er mor til fire børn. Hun har to hunde (små hunde) og en kæreste. 
Jeg tror ikke hun har det godt, eller det ved jeg. Og det går RET MEGET ud over hygiejnen og renligheden i hendes hus. Hun bor faktisk i en svinesti. Hendes udestue er fyldt til randen af affald men også af tis og lort fra hundene, der står flere askebægere rundt om som er så fyldte at der ligger cigaret skodder ud over der hele.

Køkkenet FLYDER. Det er direkte klamt. Hundene tisser og skider i sofaen. Så snart hoveddøren åbnes mødes man af en frygtelig stank. Det er så slemt det ikke er til at holde ud. 
badeværelset er også ekstremt ulækkert. Der ligger ting, rod og lort alle vegne. Gulvene i hele huset er SORTE. 

Faktisk har jeg sagt til hende mange gange at jeg meget gerne vil hjælpe hende med at få sorteret, ryddet op, smidt ud og gjort rent. Men hun afslår. 

Hvad havde i gjort?

Hånden på hjertet, så havde jeg nok meldt det til kommunen, mest for børnenes skyld.

Hun vil jo ikle modtage din hjælp  

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hånden på hjertet, så havde jeg nok meldt det til kommunen, mest for børnenes skyld.

Hun vil jo ikle modtage din hjælp  

Jeg har faktisk tænkt tanken, mange gange. Jeg har også tilbudt hende at tage med hende til kommunen og bede om hjælp. Men hun siger blot “jeg har ikke brug for kommunen”. 
den yngste bruger stadigvæk klapvogn. Dynen der er i klapvognen er SÅ beskidt, nærmest levende. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvad havde i gjort?

Jeg havde nok sagt enten min  hjælp eller kommunens. Børn skal ikke leve i det der. Hvad med Børnenes far?  Hvor er han i det her? 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det kan være jeg bliver stemplet som stikker, men jeg synes en underretning til kommunen må være på sin plads, hvis der bor børn på adressen. Hun har jo helt tydeligt brug for hjælp, men vil åbenbart ikke tage imod, så man kan håbe en underretning vil få hende til at vågne op. Og det er jo ikke fordi underretningen nødvendigvis skal munde ud i tvangsfjernelser eller andet dramatisk, men få gjort nogen opmærksom på, at der er en familie her hvor det står skidt til.

Jeg overvejer det kraftigt. Men bør jeg ikke sige det til hende inden? 
hun skulle have været sammen med to andre veninder idag. Hjemme hos hende. Men hun har aflyst. Jeg spørg selvfølgelig hvorfor. Hun svare “fordi så skal jeg til at gøre rent og det har jeg ikke overskud til”

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg havde nok sagt enten min  hjælp eller kommunens. Børn skal ikke leve i det der. Hvad med Børnenes far?  Hvor er han i det her? 

Kæresten er kun far til de to mindste. Og han er mindst ligeså urenlig. Han hjælper vitterligt ikke til med noget som helst. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har faktisk tænkt tanken, mange gange. Jeg har også tilbudt hende at tage med hende til kommunen og bede om hjælp. Men hun siger blot “jeg har ikke brug for kommunen”. 
den yngste bruger stadigvæk klapvogn. Dynen der er i klapvognen er SÅ beskidt, nærmest levende. 

Du er nødt til at få kommunen ind over. Og nej du behøver ikke sige det til din veninde først, hvis du ikke vil. Det vigtigste her er børnene, og ikke de voksnes følelser..

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Du er nødt til at få kommunen ind over. Og nej du behøver ikke sige det til din veninde først, hvis du ikke vil. Det vigtigste her er børnene, og ikke de voksnes følelser..

Jeg har aldrig lavet en underretning på en veninde før, men får helt ondt i maven. Ved egentlig ikke hvorfor, fordi jeg vil dem jo kun det bedste. Det synes jeg også mine ord fortæller hende når jeg igen og igen tilbyder min hjælp. 

Jeg er dog helt sikker på at vores venskab ryger. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg overvejer det kraftigt. Men bør jeg ikke sige det til hende inden? 
hun skulle have været sammen med to andre veninder idag. Hjemme hos hende. Men hun har aflyst. Jeg spørg selvfølgelig hvorfor. Hun svare “fordi så skal jeg til at gøre rent og det har jeg ikke overskud til”

Det synes jeg kommer virkelig meget an på, hvordan jeres forhold er. Hvis hun lidt længere ude i tiden vil se det som omsorg og dit forsøg på at skaffe hende hjælp, så kunne du måske sige det. Men hvis hun tager det som kritik, bærer nag og venskabet er ødelagt, så synes jeg ikke du behøver sige noget. Som en anden skriver, så er det altså børnenes velbefindende som har højeste prioritet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.