1000 kr covid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Tro mig jeg er også lykkelig for dem.. Ligesom jeg er for penge tilbage i SKAT .. 

Men bliver bare en smule provokeret af, når folk ikke tror, at vi arbejder.. Det er ikke os alle, der sidder og klør os i røven 

Okay så er vi jo på samme side 

Jeg bliver provokeret når en kontanthjælpsmodtager sidder og råber og siger: vi burde få 10.000! Det er der jeg tænker: værdsæt at I får noget. Hvor vi andre får, hvad der tilhører os. 

Tro mig. Jeg ved godt livet på kh er hårdt, nederen og tiltider ydmygende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2020

Carina:-)

Nej det er IKKE en GAVE.. Det er en måde at få samfundet op at køre igen, da folk på overførselsindkomst ikke har særlig mange penge, og derfor ikke altid har mulighed for at købe ting/bruge penge.. De 1000 kr. gik til en længe ventet tandlægeregning til mig.. Så har jeg bidraget til samfundet/tandlægerne, og jeg fik ordnet mine tænder 

Men det ændre da ikke på at de penge kommer fra statskassen  - og dermed er det eneste der er sket at man forære 2.2 mill mennesker 1000 kr fra statskassen for at de kan komme tilbage til statskassen....

Gad vide hvad regningen reelt er , når man regner det administrative i det her med.

Kan så oplyse dig om at når du er langvarig på kh kan du søge om betalt tandlæge . 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Nej det er IKKE en GAVE.. Det er en måde at få samfundet op at køre igen, da folk på overførselsindkomst ikke har særlig mange penge, og derfor ikke altid har mulighed for at købe ting/bruge penge.. De 1000 kr. gik til en længe ventet tandlægeregning til mig.. Så har jeg bidraget til samfundet/tandlægerne, og jeg fik ordnet mine tænder 

Ej stop dig selv .., selvfølgelig er det en gave. Du har intet gjort for dem...

Det er da fint at du bruger dem på tandlægeregningen. Jeg bruger da også min løn til tandlægeregning. Men det er da det samme som hvis min mor gav mig 1000 kr. Jeg kunne enten bruge dem til tandlæge, bio, mad eller et nye par sko. Ligegyldigt hvad man bruger penge på “holder det jo samfundet igang”. Men en foræring .. det er det. 
Det er slet ikke fordi jeg ikke kan se kh er hårdt at være på... men man skal fandme ikke få en gave og så vrænge næse. Jeg vrænger heller næse hvis min mor giver mig 1000 kr. 
Jeg kan slet ikke have den der holdning “så lad gå - så holder jeg samfundet igang og i skal være taknemmelige for at jeg tager imod 1000 kr” øv

.. Og et rigtig dårligt lys man er med til at sætte folk på kh i. For jeg tænker ikke, at det er alle der er utilfredse. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det er da fint at du bruger dem på tandlægeregningen. Jeg bruger da også min løn til tandlægeregning. Men det er da det samme som hvis min mor gav mig 1000 kr. Jeg kunne enten bruge dem til tandlæge, bio, mad eller et nye par sko. Ligegyldigt hvad man bruger penge på “holder det jo samfundet igang”. Men en foræring .. det er det. 
Det er slet ikke fordi jeg ikke kan se kh er hårdt at være på... men man skal fandme ikke få en gave og så vrænge næse. Jeg vrænger heller næse hvis min mor giver mig 1000 kr. 
Jeg kan slet ikke have den der holdning “så lad gå - så holder jeg samfundet igang og i skal være taknemmelige for at jeg tager imod 1000 kr” øv

.. Og et rigtig dårligt lys man er med til at sætte folk på kh i. For jeg tænker ikke, at det er alle der er utilfredse. 

Har jeg skrevet, at jeg er utilfreds? Nej jeg er lykkelig for at få dem.. Men jeg er utilfreds med, at vi ikke har samme rettigheder som jer andre.. For havde vi det, så ville vi få vores optjente feriepenge.. Men det gør vi ikke.. Og skulle vi have dem, så ville det i mit tilfælde blive mellem 7000-8000 kr. udbetalt.. 

I får jeres løn uanset om I arbejder eller holder ferie.. Holder I ferie, så hedder lønnen bare feriepenge.. Vi får vores KH uanset om vi arbejder (praktik, ulønnet arbejde og jobsøgning) eller om holder ferie.. Men vi får ikke 3 ugers KH, selvom vi ikke har holdt ferie.. I får da i det mindste jeres løn/feriepenge stadig.. Så for os er det fuldstændig uændret bortset fra de 1000.. 

Hvorfor har folk så så ondt i røven over, at vi får dem? Jeg mener, at vi burde få vores optjente feriepenge i stedet for de 1000 kr., men det ville jo så koste samfundet endnu flere penge at udbetale 7000 kr. frem for 1000 kr. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Og som sagt så er jeg også lykkelig for at få min optjente SKAT, når jeg får penge tilbage i SKAT.. Men det er jo også mine penge, ligesom jeg egentlig ser dem 1000 kr. som en form for feriepenge, selvom det ikke er nær så meget, som jeg egentlig burde få, hvis vi havde samme rettigheder som folk i job (i og med at vi ikke får 3 ugers feriepenge, men måske kun 2-3 dages feriepenge)

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Har jeg skrevet, at jeg er utilfreds? Nej jeg er lykkelig for at få dem.. Men jeg er utilfreds med, at vi ikke har samme rettigheder som jer andre.. For havde vi det, så ville vi få vores optjente feriepenge.. Men det gør vi ikke.. Og skulle vi have dem, så ville det i mit tilfælde blive mellem 7000-8000 kr. udbetalt.. 

I får jeres løn uanset om I arbejder eller holder ferie.. Holder I ferie, så hedder lønnen bare feriepenge.. Vi får vores KH uanset om vi arbejder (praktik, ulønnet arbejde og jobsøgning) eller om holder ferie.. Men vi får ikke 3 ugers KH, selvom vi ikke har holdt ferie.. I får da i det mindste jeres løn/feriepenge stadig.. Så for os er det fuldstændig uændret bortset fra de 1000.. 

Hvorfor har folk så så ondt i røven over, at vi får dem? Jeg mener, at vi burde få vores optjente feriepenge i stedet for de 1000 kr., men det ville jo så koste samfundet endnu flere penge at udbetale 7000 kr. frem for 1000 kr. 

Men en på offentlig forsørgelse skal ikke have samme rettigheder som en i job? Der er jo forskel på fisk. 

Jeg læser en selvvalgt uddannelse nummer 2 under uddannelsesloftet. Det vil sige nul su, men job ved siden af. 

Jeg blev fyret under lockdown, men kan ikke få noget fra staten. Jeg brokker mig ikke over de 1000 kr fordi sådan er det bare. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fordi jeg hellere ville knokle med at finde arbejde, da jeg faktisk skammer mig over at være på KH og langt hellere vil forsørge mig selv .. Og det sidste halve år, er så en ny kommune, da vi er flyttet.. Og de 12 måneder SKAL åbenbart være i den samme kommune.. Skulle ellers have været i Letland til bryllup i august 2020, hvis ikke Covid havde ramt.. Men den weekend skulle holdes for egne penge 

Men i forhold til den gamle ferie lov er det jo så ikke anderledes for os i arbejde

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

TS hvis du er utilfreds med pengene og du (som du siger) mener, at du ikke fortjener dem, jamen så er du jo velkommen til at donere dem til fx hjemløse

Jeg kunne ikke drømme om at give penge til stofmisbrugere og alkoholikere

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at give penge til stofmisbrugere og alkoholikere

Sikke da en usympatisk udtalelse

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Og os på kontanthjælp har ikke arbejdet for de penge? Vi er både i praktik i 37 timer og skal lave ansøgninger osv. ved siden af, og vi får ingen feriepenge udbetalt.. 

Jeg har ikke holdt ferie i 3 år, mens jeg har været på kontanthjælp, men har knoklet for at finde arbejde, når jeg ikke har været på barsel.. Så de penge, jeg netop IKKE har holdt ferie for, ja de er gået til staten.. Så er det vel kun fair, at jeg får sølle 1000 kr. udbetalt for at få landet igang igen?! 

Det der puster lidt til mine fordomme. Jeg forstår ikke, hvordan det er muligt at gå på kontanthjælp i 3 år?!? Der er og har været masser af jobs.

Jeg spørger ikke grimt, men er du kræsen, er det geografi?, er det smalt uddannelsesmæssigt søgeområde? Hvad gør, at man kan gå uden job i så lang tid?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.