Anonym skriver:
Ej stop dig selv .., selvfølgelig er det en gave. Du har intet gjort for dem...
Det er da fint at du bruger dem på tandlægeregningen. Jeg bruger da også min løn til tandlægeregning. Men det er da det samme som hvis min mor gav mig 1000 kr. Jeg kunne enten bruge dem til tandlæge, bio, mad eller et nye par sko. Ligegyldigt hvad man bruger penge på “holder det jo samfundet igang”. Men en foræring .. det er det.
Det er slet ikke fordi jeg ikke kan se kh er hårdt at være på... men man skal fandme ikke få en gave og så vrænge næse. Jeg vrænger heller næse hvis min mor giver mig 1000 kr.
Jeg kan slet ikke have den der holdning “så lad gå - så holder jeg samfundet igang og i skal være taknemmelige for at jeg tager imod 1000 kr” øv
.. Og et rigtig dårligt lys man er med til at sætte folk på kh i. For jeg tænker ikke, at det er alle der er utilfredse.
Har jeg skrevet, at jeg er utilfreds? Nej jeg er lykkelig for at få dem.. Men jeg er utilfreds med, at vi ikke har samme rettigheder som jer andre.. For havde vi det, så ville vi få vores optjente feriepenge.. Men det gør vi ikke.. Og skulle vi have dem, så ville det i mit tilfælde blive mellem 7000-8000 kr. udbetalt..
I får jeres løn uanset om I arbejder eller holder ferie.. Holder I ferie, så hedder lønnen bare feriepenge.. Vi får vores KH uanset om vi arbejder (praktik, ulønnet arbejde og jobsøgning) eller om holder ferie.. Men vi får ikke 3 ugers KH, selvom vi ikke har holdt ferie.. I får da i det mindste jeres løn/feriepenge stadig.. Så for os er det fuldstændig uændret bortset fra de 1000..
Hvorfor har folk så så ondt i røven over, at vi får dem? Jeg mener, at vi burde få vores optjente feriepenge i stedet for de 1000 kr., men det ville jo så koste samfundet endnu flere penge at udbetale 7000 kr. frem for 1000 kr.
Anmeld
Citér