Tjullehej skriver:
Ja der er da nogen som 20 årlige oplever at præventionen ikke virker ... bliver gravide Og opdager det sent og så forlades af deres kæreste. Men det er nok fåtallet.
Hvis man ikke vil have børn kan man beskytte sig. Man kan få en abort i de fleste tilfælde, da man opdager det før grænsen.. og hvis man bliver fyret efter barsel og også bliver enlig mor hvor man HAR en uddannelse, er det altså sjældent det at man er mor, der forhindre en i at få en ansættelse et nyt sted.
Man er ikke altid herre over sit liv... men at følge med i skolen, få en uddannelse og børn når rammerne er til det osv.. er altså bare sund fornuft. Det er mange som med lidt omtanke vil kunne skabe sig selv bedre rammer og ikke være så afhængige af staten.
Jeg er da også blevet fyre (flere gange). Men fordi jeg har en uddannelse er det ikke svært at få et job et andet sted. Jeg hsr da også søgt job og sagt at jeg har to mindre børn osv.
Men hvis man er ufaglært som 30 årig med små børn alene så vil jeg næsten med sikkerhed kunne fortælle om et valg på vejen, der hvis man havde valgt anderledes havde skabt et lettere liv. Det er også et valg fx hvornår og hvem man vælger at få børn med (stofmisbruger, ingeniør, håndværker, komiker, kriminel ... osv) .
Jeg bliver lidt provokeret af det du skriver med, at det ikke er svært at få job... Det kan godt være, at det er nemt for dig og i din branche. Men det betyder altså ikke det er virkeligheden 
Jeg blev fyret 1/1 og pga. corona - har der været ansættelsesstop mange steder. Generelt er det svært at få job i min branche. Derfor har jeg søgt andre veje, men fordi jeg er overkvalificeret, så bliver jeg sorteret fra. Ja, hvor ved jeg det fra?
Jeg spørger da
Jeg har endda 2 uddannelser, men oplever også, at når jeg er til samtale, så stejler de, når jeg fortæller, at jeg har en på 2 år. Jeg har endda været til samtaler, hvor jeg har skulle fortælle om afleveringsituation.
Jeg har endda en mand, så jeg er ikke alene om mine børn. Jeg kender en del, som oplever det samme.
Det skal siges, at jeg gør hvad jeg kan - og de kan heller ikke forstå, at jeg ikke får noget. Jeg har faktisk lige været hos en konsulent, som har sagt det er et generelt problem.
Jeg har så måtte sadle lidt om og tage et vikariat. Men det er bedre end ikke at lave noget.
Men det er ikke alle, som er rustet til at kunne gøre de her ting. Vi har alle forskellige bagland, og det skal man huske.
Jeg ved ikke, om det er det rigtige at nogle får de 1000 kr. Men jeg håber, at det sætte gang i økonomien. Jeg har ikke ondt i røven over det, og jeg er også ligeglad om folk brokker sig over, at de kun får 1000 kr. Så lad dem dog brokke sig. De kan ikke gøre noget ved det alligevel
Jeg har fået de 1000 kr, fordi jeg har været ledig i perioden. Jeg brokker mig dog ikke.
Jeg er bare glad for vi bor i et land, hvor det ikke sejler og man prøver at gøre et eller andet for at få et skub i det hele.
Så kan man diskuterer om det er det rigtige man har gjort.
Generelt synes jeg, tonen er en smule hård herinde. Vi kender ikke hinandens situationer, så er det jo nemt at se det udefra. Der er så mange ting som spiller ind.
Jeg ved godt, der findes folk, som ikke gider lave en skid end at sidde på deres flade.