1000 kr covid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2020

Anonym

Sprit25 skriver:

Det er helt hul i hovedet  

Specielt fordi 2,2 millioner rent faktisk får de penge.

Vi andre har arbejdet for dem

Og os på kontanthjælp har ikke arbejdet for de penge? Vi er både i praktik i 37 timer og skal lave ansøgninger osv. ved siden af, og vi får ingen feriepenge udbetalt.. 

Jeg har ikke holdt ferie i 3 år, mens jeg har været på kontanthjælp, men har knoklet for at finde arbejde, når jeg ikke har været på barsel.. Så de penge, jeg netop IKKE har holdt ferie for, ja de er gået til staten.. Så er det vel kun fair, at jeg får sølle 1000 kr. udbetalt for at få landet igang igen?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har fået 1000 kr covid støtte, hvorfor ?

Jeg arbejder 33 timer og er altså ikke på overførselsindkomst?

Jeg har dog heller ingen feriepenge, da jeg først er ansat midt maj 2020, så jeg burde jo intet få

Nu ved jeg selvfølgelig ikk hvilken bank du har. Men jeg har også fået dem og hvis jeg klikker på bankoverførslen står der en beskrivelse af hvorfor jeg har fået dem. Kan være din bank har gjort det samme

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym trådstarter

Og os på kontanthjælp har ikke arbejdet for de penge? Vi er både i praktik i 37 timer og skal lave ansøgninger osv. ved siden af, og vi får ingen feriepenge udbetalt.. 

Jeg har ikke holdt ferie i 3 år, mens jeg har været på kontanthjælp, men har knoklet for at finde arbejde, når jeg ikke har været på barsel.. Så de penge, jeg netop IKKE har holdt ferie for, ja de er gået til staten.. Så er det vel kun fair, at jeg får sølle 1000 kr. udbetalt for at få landet igang igen?! 

Du er jo ikke altid i praktik, der er vist ikke så tit det sker 

Så nej selvfølgelig har kh modtager ikke fortjent de penge, de 1000 kr er komplet til grin og vidner endnu engang om, at dem der yder intet får (jo deres egne penge) og dem der i forvejen får, får sku lige lidt mere 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jo - barselsdagpenge er da i høj grad overførselsindkomst :-) 

Penge du får med tilskud/fra staten. 
Præcis som SU, førtidspension, kontanthjælp, dagpenge, folkepension, sygedagpenge osv.
Alt sammen ydelser som er betalt helt eller delvist via skatten. 

Barselsdagpenge er i øvrigt 100% finansieret af staten. Den kommer fra udbetaling Danmark. Så det er “rent” overførselsindkomst.

Hvor normale dagpenge/sygedagpenge er delvist via skatten og medlemmernes kontingent.

barsel med løn er ikke overførselselsindkomst, da det er betalt af din løn og dermed ikke staten. 

Man skelner mellem, hvem der betaler din indkomst. 
Er staten indblandet = overførselsindkomst 

Barselsdagpenge kommer fra den pulje, som staten finansierer. Og alle har krav på barselsdagpenge - job eller ej - så den er totalt som kontanthjælp. 

Barsel med løn - det er noget helt andet.

Jeg er enig i, at det er hul i hovedet. 
Jeg får selv mine feriepenge da jeg har været på barsel med løn i 2020. Men jeg får også de 1000kr, da jeg havde 3 dage på barselsdagpenge i april 2020.... 

Jeg troede faktisk at barsel kom fordi jeg havde betalt til a-kasse, man kan da ikke få barselsdagpenge medmindre man har arbejdet x antal timer op til barsel eller lige er demmiteret fra uddannelse 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Nu ved jeg selvfølgelig ikk hvilken bank du har. Men jeg har også fået dem og hvis jeg klikker på bankoverførslen står der en beskrivelse af hvorfor jeg har fået dem. Kan være din bank har gjort det samme

Der stod bare noget ala 1000 kr covid tilskud

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Du er jo ikke altid i praktik, der er vist ikke så tit det sker 

Så nej selvfølgelig har kh modtager ikke fortjent de penge, de 1000 kr er komplet til grin og vidner endnu engang om, at dem der yder intet får (jo deres egne penge) og dem der i forvejen får, får sku lige lidt mere 

Du har da ingen idé om, hvor tit jeg er i praktik eller hvad jeg har ydet.. Det er godt nok en egoistisk holdning, at bare fordi man ikke er heldig at have et arbejde, så er man ikke noget værd 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Men barsel er da ikke overførselsindkomst og selvom det er er det jo tilbage i april

Det bliver dælme en dyr omgang for staten så

Jo, barselsdagpenge er overførselsindkomst - akkurat som arbejdsløshedsdagpenge. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Helt ærligt jeg synes ikke det er fair. Jeg kan SAGTENS unde en på kontanthjælp, su osv de penge. Sagtens. Men jeg bliver sur over ord som: kun, sølle og andre ord der mener det er for lidt. 

De 1000 kr er en GAVE! En gave som lønmodtageren ikke får. Fordi det er deres penge! 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig- hvis du har været på kontanthjælp undre det mig du ikke har holdt ferie eftersom du optjener 5 uger (eller hva der svare tiæ fem uger) efter 12 sammenhængende måneder.....

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Sprit25 skriver:

Helt ærligt jeg synes ikke det er fair. Jeg kan SAGTENS unde en på kontanthjælp, su osv de penge. Sagtens. Men jeg bliver sur over ord som: kun, sølle og andre ord der mener det er for lidt. 

De 1000 kr er en GAVE! En gave som lønmodtageren ikke får. Fordi det er deres penge! 

Nej det er IKKE en GAVE.. Det er en måde at få samfundet op at køre igen, da folk på overførselsindkomst ikke har særlig mange penge, og derfor ikke altid har mulighed for at købe ting/bruge penge.. De 1000 kr. gik til en længe ventet tandlægeregning til mig.. Så har jeg bidraget til samfundet/tandlægerne, og jeg fik ordnet mine tænder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.