1000 kr covid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg troede faktisk at barsel kom fordi jeg havde betalt til a-kasse, man kan da ikke få barselsdagpenge medmindre man har arbejdet x antal timer op til barsel eller lige er demmiteret fra uddannelse 

Satsen for barselsdagpenge regnes lidt på samme måde som hvis du skulle have penge fra a-kassen. Det er nok derfor du tænker at de kommer der fra for det er korrekt at man godt kan bruge en tommelfingerregel der hedder "det du har ret til på arbejdsløshedspenge, kan du også få i barsel". Men det er ikke den samme kasse pengene kommer fra og du kan have ret til barselsdagpenge også selvom du ikke er i en a-kasse  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig- hvis du har været på kontanthjælp undre det mig du ikke har holdt ferie eftersom du optjener 5 uger (eller hva der svare tiæ fem uger) efter 12 sammenhængende måneder.....

Fordi jeg hellere ville knokle med at finde arbejde, da jeg faktisk skammer mig over at være på KH og langt hellere vil forsørge mig selv .. Og det sidste halve år, er så en ny kommune, da vi er flyttet.. Og de 12 måneder SKAL åbenbart være i den samme kommune.. Skulle ellers have været i Letland til bryllup i august 2020, hvis ikke Covid havde ramt.. Men den weekend skulle holdes for egne penge 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

TS hvis du er utilfreds med pengene og du (som du siger) mener, at du ikke fortjener dem, jamen så er du jo velkommen til at donere dem til fx hjemløse

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Nej det er IKKE en GAVE.. Det er en måde at få samfundet op at køre igen, da folk på overførselsindkomst ikke har særlig mange penge, og derfor ikke altid har mulighed for at købe ting/bruge penge.. De 1000 kr. gik til en længe ventet tandlægeregning til mig.. Så har jeg bidraget til samfundet/tandlægerne, og jeg fik ordnet mine tænder 

Tjah. I min optik får du en skattefri gave, som jeg ikke får  jeg betaler skat af mine egne penge, som staten har rådighed over. Jeg har ikke engang fået alle mine penge! 

Tro mig jeg forstå udemærket at en på kh har få penge. Og jeg under dig virkelig de 1000 kr. Det gør jeg  men det er en gave fra staten. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Der stod bare noget ala 1000 kr covid tilskud

Ja men kan du ikk klikke på den så den åbner med beskrivelse? Det kunne jeg

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Jeg troede faktisk at barsel kom fordi jeg havde betalt til a-kasse, man kan da ikke få barselsdagpenge medmindre man har arbejdet x antal timer op til barsel eller lige er demmiteret fra uddannelse 

Det har intet med din a-kasse at gøre :-)

Det et er udbetaling DK, der står for det. 

Men du skal have tilknytning til arbejdsmarkedet. 
(Så misledende jeg skrev alle- jeg mente alle med tilknytning til arbejdsmarkedet i forbindelse med barsel) (herunder tæller det at være på ordinære dagpenge, på samme måde som at være i arbejde, da man blot skal have en tilknytning til arbejdsmarked) 

Så hvis du ikke havde en A-kasse men havde et normalt arbejde og havde haft en ansættelse der X-antal tid inden barsel, så havde du stadig krav på det. 

Det er også derfor, du skal tale med udbetaling Danmark under din barsel - og ikke din A-kasse. For dine barselsdagpenge kommer fra staten og ikke fra A-kassen. :-) 
Du er aldrig i kontant med en a-kasse under barselsdagpengeperioden. Det er der mange, der er forvirrede over.

Min mand har siddet for en a-kasse, og mange ringede og var sure over udbetalingerne eller fejl i deres barselsdagpenge... men de kunne jo ikke hjælpe. For det havde intet at gøre med dem. Det er som at købe en forsikring til på sin cykel, også ringe til rejseforsikring og klage over, at den er blevet stjålet, men det er faktisk politiet, man skulle ringe til. 

Men kontanthjælp kræver faktisk også, at man skal arbejde 225 timer (eller ca 6 uger på et år) for at få fuld sats. Så er der nogle forskellige ting som eksempelvis praktikophold, som tæller med i det. Men det er det samme med barselsdagpengene. 

Så dine barseldagpenge er ikke fra din a-kasse. Og dem ville du få selvom du ikke var i a-kassen, hvis du bare er på barsel fra et job. Så de er meget fint et eksempel på 100% finanseret overførselsindkomst.:-)

Anmeld Citér

3. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Der stod bare noget ala 1000 kr covid tilskud

Dette står ved min udbetaling. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Sprit25 skriver:

Tjah. I min optik får du en skattefri gave, som jeg ikke får  jeg betaler skat af mine egne penge, som staten har rådighed over. Jeg har ikke engang fået alle mine penge! 

Tro mig jeg forstå udemærket at en på kh har få penge. Og jeg under dig virkelig de 1000 kr. Det gør jeg  men det er en gave fra staten. 

Men hvis vi skulle have samme rettigheder som jer, så burde vi jo egentlig have 3 ugers optjent feriepenge (hvis folk selvfølgelig ikke har brugt al deres ferie) aka 3 ugers kontanthjælp, og så selvfølgelig betale skat af dem.. Men dem får vi jo ikke.. I stedet får vi så 1000 kr.. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Men hvis vi skulle have samme rettigheder som jer, så burde vi jo egentlig have 3 ugers optjent feriepenge (hvis folk selvfølgelig ikke har brugt al deres ferie) aka 3 ugers kontanthjælp, og så selvfølgelig betale skat af dem.. Men dem får vi jo ikke.. I stedet får vi så 1000 kr.. 

Og igen jeg under jer dem. Men hver glade for at I får dem. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Sprit25 skriver:

Og igen jeg under jer dem. Men hver glade for at I får dem. 

Tro mig jeg er også lykkelig for dem.. Ligesom jeg er for penge tilbage i SKAT .. 

Men bliver bare en smule provokeret af, når folk ikke tror, at vi arbejder.. Det er ikke os alle, der sidder og klør os i røven 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.