1000 kr covid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2020

Anonym

Hck skriver:

Ved ikke helt hvad du mener med den nye kommune, men fakta er at har du været på kh i 12 sammenhængende måneder har du ret til ferie med ydelse. At du skifter bopælskommune undervejrs har normaltvis ingen betydning for dette.

Du har jo også altid ret til at holde nogle/noget selvbetalte fridage og ferie. 

Den nye kommune ala vi har flyttet ny kommune.. Og jo så starter perioden forfra.. Har snakket med min jobkonsulent om det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Den nye kommune ala vi har flyttet ny kommune.. Og jo så starter perioden forfra.. Har snakket med min jobkonsulent om det 

Det er altså ikke rigtigt, du kan i princippet flytte kommune hver måned (og selvfølgelig samtidig følge de andre krav der er for offentlig forsørgelse) og få ferie med ydelse hvis du har været på kh i 12 sammenhængende måneder. Jeg synes helt klart at du skal bede din jobkonsulent om at få et skriftligt svar på hvorfor du ikke kan få ferie og deri skal også ligge vejledning til at du kan klage over afgørelsen. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

LSS

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at give penge til stofmisbrugere og alkoholikere

Fordi sådan er alle hjemløse?  Du er da helt væk med den kommentar! 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at give penge til stofmisbrugere og alkoholikere

Hvor er det skrækkeligt at man kan have et så unuanceret syn på hjemløse. Tænk at have, I min optik, et så snævert syn på verden omkring en, gad vide om det reelt set dækker over manglende viden og indlevelses evne?

Ser du alt i verden så sort og hvidt?

Anmeld Citér

3. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mom skriver:

Hvor er det skrækkeligt at man kan have et så unuanceret syn på hjemløse. Tænk at have, I min optik, et så snævert syn på verden omkring en, gad vide om det reelt set dækker over manglende viden og indlevelses evne?

Ser du alt i verden så sort og hvidt?

Ud fra hendes svar om at folk på kh hjælp da bare skal finde et job, så tror jeg det. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan oplyse at jeg gik hjemme på kh i 5 år. Det gjorde jeg fordi jeg ikke har uddannelse og ikke havde andet arbejdserfaring end lager i en tøjbutik. 
jeg kunne ikke stå i butik igen som enlig mor. Arbejdstiderne passer simpelthen bare ikke. Og lager arbejde kunne jeg ikke få uden truck kort. Og kommunen ville først betale for kortet når jeg havde kontrakt på et job og et job ville først ansætte mig når jeg havde kortet. Så der var ikk noget at gøre. 

men jeg sendte ansøgninger hver evig eneste dag til alt hvad jeg kunne komme i nærheden af. Kom til mange samtaler. Men så snart de hørte sætningen “ja jeg er enlig mor” så blev jeg valgt fra. 

Så er det vel dér, man tager en uddannelse? Det er lidt svært at forstå, at man ikke tager ansvar for egen fremtid?

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Så er det vel dér, man tager en uddannelse? Det er lidt svært at forstå, at man ikke tager ansvar for egen fremtid?

Det er der også grunde til at man ikke bare gør. Jeg har psykiske problemer der gør at jeg ikke har kunne sidde på en skolebænk. 
så det var netop ansvar for egen fremtid. For hvis jeg var gået i gang da jeg havde det svært. Så var jeg knækket endnu mere. 
så kan du forstå det eller lade være. Men nogen af os har faktisk valide grunde for flere års kontanthjælp. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

nu er det ikke alle der BARE kan tage en uddannelse... Ligesom der er nogen der ikke bare kan Tage ALLE slags job... 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Ja eller selv betaler for et truck kort

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det nok ikke alle der kan klarer en uddannelse søde skat.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.