Udtalelse af navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Øh ville udtale det, som det står skrevet?! Og kan vi ikke godt droppe at skrive en masse navne efterhånden.. Det her er en debatside, og her må vi alle komme med vores kommentarer og debattere.. Det vil sige, at vi andre også gerne må kommentere på, at Madeleine på ingen måde i vores øjne nogensinde kan blive til Madeline.. 

Nej det udtales Sada. Det var ligesom for at få en pointe igennem.. i må også gerne komme med jeres mening, men I må da også tænke på at der sidder en mor hvis datter hedder det(og at det så er blevet godkendt både stavemåde og udtale)  og at der så er en der siger det er som at sige 2+2 er 5. Hun kunne jo i stedet spørge ind til det, hvordan får i det til Madeline, når det staves Madeleine?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det har intet at gøre med, at jeg ikke havde mere at sige, men var altså røvhamrende træt i går og gik i seng, og så har jeg lige noget andet at lave end hele tiden at svare tilbage på folks fornærmede beskeder ..

Og så er der bare nogle af os, der ikke gider blive ved med at diskutere en fuldstændig ligegyldig diskussion.. Så det bliver sidste besked herfra 

Hvem sagde jeg snakkede om dig? Jeg har oplevet det før herinde... sure opstød, personlige angreb og så bare nu gider jeg ikke mere(de har ikke flere modsvar) jamen Hej hej......  

Anmeld Citér

16. september 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
AnoMor skriver:

Har en veninde der hedder jean og udtales som cowboybukser bare uden s’et. det er åbenbart også forkert.

Hop op og fald ned på det. Der er bare nogen der synes det er fedt at lege navne-kontrol-politi og tilmed gemmer sig bag en anonym knap i mens. 

Også min tanke 

Og tak for svar 

Anmeld Citér

18. september 2020

Anonym

Uanset hvordan du staver navnet, vil folk udtale det på mange måder. Folk der kender hende vil sige Auda fordi de ved at det er sådan det udtales. 

Hvis hun som voksen bliver indkaldt til jobsamtale, så kan det være at hun bliver kaldt for aGda. 

Hvis hun tilfældigvis møder en ny person og siger at hun hedder "Auda" (Adga), så vil mange spørge til hvordan det staves.

Jeg har en kollega som altid skal stave dit navn. "Christopher med Ch og ph" og alligevel staver de fleste det forkert og han er så træt af det. 

Kunne I give hende 2 navne fx Ella Agda eller noget? 

Anmeld Citér

24. december 2020

Anonym

Hvad med at bruge en alternativ stavemåde som fx "Aouda"?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.