Udtalelse af navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2020

Anonym

Gæsten1984 skriver:

Men hvordan vil du så udtale Phillip eller Jean? Same same 

Jeg vil udtale dem engelsk, for sådan bliver det skrevet, og sådan har man altid udtalt dem.. Jean udtaler man Sean, og ikke Je-an..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Jeg vil udtale dem engelsk, for sådan bliver det skrevet, og sådan har man altid udtalt dem.. Jean udtaler man Sean, og ikke Je-an..

Har gået i skole med en pige der hed Jean, udtalt Jane på engelsk. Er det så okay, eller har hendes forældre også valgt helt forkert der? 

Anmeld Citér

15. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

hvordan udtales denne skuespillerinde sit navn(hun er amerikansk) Sara ramirez? 

Mit efternavn ender på w, men ændr det til et v og så udtales det f. 

Nogen navn udtales bare ikke som de staves. Jeg så lige en gammel tråd herinde med en der havde givet sin søn navnet Mario og folk kaldte ham Matthew. 

Jeg kan godt følge dig i at det er smartest at stave som det udtales, men hvis de har fået det godkendt sådan, så det jo ikke forkert. (I mine øjne) men jeg har da også ofte set folk spørge om stavemåde og nogle gange siger folk; tag den der ligner talemåden, men jeg har da også set nogle gange at det var den pænere måde der blev valgt. Vi er forskellige. 

Men jeg tror at gæsten nok tager det lidt som et angreb, for ja hvad skal hun bruge det til når barnet er navngivet, og ja det har måske givet lidt problemer, men de klarer sig. Og selv med enkle stavemåder kan folk se det forkerte navn.

Anmeld Citér

15. september 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
BAE skriver:

Nogen navn udtales bare ikke som de staves. Jeg så lige en gammel tråd herinde med en der havde givet sin søn navnet Mario og folk kaldte ham Matthew. 

Jeg kan godt følge dig i at det er smartest at stave som det udtales, men hvis de har fået det godkendt sådan, så det jo ikke forkert. (I mine øjne) men jeg har da også ofte set folk spørge om stavemåde og nogle gange siger folk; tag den der ligner talemåden, men jeg har da også set nogle gange at det var den pænere måde der blev valgt. Vi er forskellige. 

Men jeg tror at gæsten nok tager det lidt som et angreb, for ja hvad skal hun bruge det til når barnet er navngivet, og ja det har måske givet lidt problemer, men de klarer sig. Og selv med enkle stavemåder kan folk se det forkerte navn.

Tak 

Anmeld Citér

16. september 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg kan ikke helt beslutte mig for, hvordan jeg synes, Agda skal udtales   Da jeg læste det først, tænkte jeg instinktivt med blødt g, ligesom jeg også vil udtale Magda med blødt g, men så kom jeg i tanke om Agda fra Alle vi børn i Bulderby, og det er med hårdt g 

Så summasummarum må være, at jeg ikke ville studse det mindste over, at I ønsker at udtale det med blødt g, og jeg synes bestemt, I skal holde fast i Agda og ikke Auda, som i mine øjne minder for meget om Audi 

Anmeld Citér

16. september 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg ville så udtale det på fransk, da det i mine øjne/ører først og fremmest er et fransk navn. Men jeg er helt enig i, at det virker forvirrende og lidt mærkeligt, at man vælger et navn med en officiel udtale - en udtale, der følger “stavereglerne” - og ønsker en anden udtale af det. Skulle en Heine så også udtales Hiine, fordi forældrene foretrak én stavemåde og en, modsigende, udtale?  

Anmeld Citér

16. september 2020

AnoMor

Gæsten1984 skriver:

Har gået i skole med en pige der hed Jean, udtalt Jane på engelsk. Er det så okay, eller har hendes forældre også valgt helt forkert der? 

Har en veninde der hedder jean og udtales som cowboybukser bare uden s’et. det er åbenbart også forkert.

Hop op og fald ned på det. Der er bare nogen der synes det er fedt at lege navne-kontrol-politi og tilmed gemmer sig bag en anonym knap i mens. 

Anmeld Citér

16. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Har en veninde der hedder jean og udtales som cowboybukser bare uden s’et. det er åbenbart også forkert.

Hop op og fald ned på det. Der er bare nogen der synes det er fedt at lege navne-kontrol-politi og tilmed gemmer sig bag en anonym knap i mens. 

Ja og så er der bare dem der skal pisse folk af hele tiden, og så bare stopper, når de ikke har flere ting at svarer tilbage med.... (Som jeg ikke har fået)

Er så træt af det der politi. Kan folk ikke være ligeglad, det er ikke deres børn 

Anmeld Citér

16. september 2020

Anonym

BAE skriver:

Øh ville udtale det, som det står skrevet?! Og kan vi ikke godt droppe at skrive en masse navne efterhånden.. Det her er en debatside, og her må vi alle komme med vores kommentarer og debattere.. Det vil sige, at vi andre også gerne må kommentere på, at Madeleine på ingen måde i vores øjne nogensinde kan blive til Madeline.. 

Anmeld Citér

16. september 2020

Anonym

Ja og så er der bare dem der skal pisse folk af hele tiden, og så bare stopper, når de ikke har flere ting at svarer tilbage med.... (Som jeg ikke har fået)

Er så træt af det der politi. Kan folk ikke være ligeglad, det er ikke deres børn 

Det har intet at gøre med, at jeg ikke havde mere at sige, men var altså røvhamrende træt i går og gik i seng, og så har jeg lige noget andet at lave end hele tiden at svare tilbage på folks fornærmede beskeder ..

Og så er der bare nogle af os, der ikke gider blive ved med at diskutere en fuldstændig ligegyldig diskussion.. Så det bliver sidste besked herfra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.