Udtalelse af navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
LSS skriver:

Det var IKKE mig der skrev det!! 

Er det ikke dig der kalder hende en hidsigprop?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2020

LSS

BAE skriver:

Er det ikke dig der kalder hende en hidsigprop?

Jo, det er det. Men det var ikke mig der skrev det andet. Så hvor er det jeg kritiserer er navn ?

Anmeld Citér

15. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
LSS skriver:

Jo, det er det. Men det var ikke mig der skrev det andet. Så hvor er det jeg kritiserer er navn ?

Jeg skriver ikke DU har gjort det, men du var enig og du synes godt om det. Men du kalder moren for en hidsigprop. Derfor siger jeg at du synes det er i orden at kommentere på et navn(være enig) men fordi hun spørg hvad hun skal bruge det til er hun en hidsigprop. (Hvad ser du hidsigt i det hun skriver?)

Anmeld Citér

15. september 2020

kamikaze

Altså, jeg ville udtale Magda med hårdt g.

Anmeld Citér

15. september 2020

Anonym

Gæsten1984 skriver:

Hvad skal jeg bruge din mening til 

Måske til at blive klogere på, at hun er døbt ét navn, og I kalder hende noget andet? Hvis I ønskede Madeline (fint navn), så kunne I jo have døbt hende det.

Der ER jo en grund til, at ALLE kalder hende det andet.

Anmeld Citér

15. september 2020

LSS

BAE skriver:

Jeg skriver ikke DU har gjort det, men du var enig og du synes godt om det. Men du kalder moren for en hidsigprop. Derfor siger jeg at du synes det er i orden at kommentere på et navn(være enig) men fordi hun spørg hvad hun skal bruge det til er hun en hidsigprop. (Hvad ser du hidsigt i det hun skriver?)

Det er hele retorikken i hendes svar. Vedkommende der skrev det svar som hun svarede på, skrev faktisk pænt. 

Anmeld Citér

15. september 2020

Hjemmegaaende

Jeg synes Agda er mega sødt og ville automatisk kalde det med blødt G ligesom magda

Anmeld Citér

15. september 2020

fehår

Tja mine døtre har relativt usædvanlige navne, som dog staves lydret - alligevel udtaler eller staver 9 ud af 10 dem forkert. Jeg ville bare kalde hende for Agda og rette udtalen.

Anmeld Citér

15. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
LSS skriver:

Det er hele retorikken i hendes svar. Vedkommende der skrev det svar som hun svarede på, skrev faktisk pænt. 

Synes ikke det var super sødt, men det er sådan set også lige meget, for det var DIN kommentar. Synes jeg faktisk var unødvendig. 

Anmeld Citér

15. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Bit skriver:

Hej 

Mig og min kæreste står i et dilemma vedrørende navngivning af vores lille datter. Vi faldt tidligt over navnet Agda og har uden at tænke over der altid udtalt det ligesom Magda uden M. Altså med et blødt g. 

Meen

Vi har jo så senere fundet ud af at det er et gammelt svensk navn der udtales med er hårdt g ligesom Agathe. Og når folk ser der på skrift siger de også tit Agda med hårdt g, selvom det er et ret sjællendt navn.

Vi har kaldt hende det så længe nu at hun bare ikke kan hede andet. Så vores dilemma er om vi bare skal navngive hende Agda og sige at det altså udtales med blødt g. Ligesom Magnus, Magda, Agnes og de fleste andre Ag navne.

Må man godt bare det ? Altså opfinde sin egen udtalelse? Og er det for specielt og noget hun vil blive træt af at skulle rette folk i.

Anden løsning er at stave det Auda. Vi syntes bare slet ikke det er ligeså flot og at det får navnet til at skifte meget karakter

Kom meget gerne med jeres input ��

Vælg det navn I synes bedst om. Mange mennesker staver deres navn eller siger nej med K eller ch. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.