Anonym skriver:
Tak for svar alle sammen.
Vi har forsøgt at snakke med bio mor, men hun vil ikke snakke om det.
Bonus kommer hvert år en tur til thailand med sin mor i en måned. Er det også unfair overfor mine børn? Nej. . Vi inviter bonus med på alle vores ture. I år en tur i sommerhus. Det gad hun hvertfald ikke.
Det var meningen hun skulle holde jul hos os sidst. JEG KØBTE ALT PÅ HENDES ØNSKELISTE, fordi jeg gerne ville få en til at føle sig hørt. Men da hun fik gaverne kl 17. Smuttede hun hjem til sin mor, lige inden vi skulle spise...
Jeg er imødekommende overfor hende, og forsøger virkelig at være der for hende. Dette ønsker hun desværre ikke.
Min mand vil helst at vi max giver vores børn 25000, og hende 10.000.. for at det skal føles fair.
Så det er det vi er landet på 

Nu er der jo stor forskel på om i behandler de fem børn ens og så at hendes mor gør noget for hende.
er selv skilsmissebarn og at mine bonussøskende fik ting ved deres anden forældre rørte mig ikke, men hvis vores forældre valgte at gøre forskel på os f.eks. At nogen ikke skulle med på ferie fordi de allerede havde været med deres anden forælder det ville føles unfair. Lidt som hvis man kun gav bonus halv lørdagsslik fordi det fik fredagsslik hos mor.
det lyder til at det er dig som nu starter børneopsparing op og derfor der kommer til at være stor forskel på beløbene, men hvis i har fælles økonomi tænker jeg det er fair at alle børn får det samme hver måned.
det kan godt være bonus ikke gider jer, men forskelsbehandling får hende helt sikkert ikke til at føle sig mere som medlem af fars nye familie (hverken den positive eller den negative) og det er nok sådan hun har det, at hun er den del af hans gamle familie som nu er skiftet ud med fire nye børn og en ny kone.
så måske hun hverken skal forkæles eller snydes, men behandles på ligefod med de andre børn i familien.
derudover tror jeg ikke det er så usædvanligt at delebørnene holder op med at besøge den ene forælder så fast, når de rammer teenagealderen simpelthen fordi der er så meget med venner, kærester og byture, som trækker hjemmehos den forælder hvor man bor. Nu ved jeg ikke hvor langt væk i bor fra mor.