Børneopsparing ved bonus og egne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.268 visninger
63 svar
195 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2020

Anonym trådstarter

Kære mødre. 

Min mand og jeg har 4 fælles børn, og han har en stor datter fra tidligere forhold. 

Sagen er den at jeg har lavet fast overførsel på 300 til egne børn (i måneden) og 150 til min bonus. 

Egne børn ender med 43000 hver når de bliver 18, og bonus 7000 fra vores side. 

Min mand virker endvidere lettere irriteret over at hans datter får så meget mindre. Jeg synes derimod at det er fair nok da vi to er to forældre til vores børn, og bonus jo også får fra sin mors side. 

Hvad tænker i? Er jeg galt på den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2020

Sprit25

Ja det synes jeg du er

Anmeld Citér

24. august 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Kære mødre. 

Min mand og jeg har 4 fælles børn, og han har en stor datter fra tidligere forhold. 

Sagen er den at jeg har lavet fast overførsel på 300 til egne børn (i måneden) og 150 til min bonus. 

Min mand virker endvidere lettere irriteret over at hans datter får så meget mindre. Jeg synes derimod at det er fair nok da vi to er to forældre til vores børn, og bonus jo også får fra sin mors side. 

Jeg syntes også du er lidt gal på den. Men det kommer an på, hvor meget bio barn får fra moderen? 

Anmeld Citér

24. august 2020

Babilooo

Hvad tænker du selv Med forskellen på 7000kr og 43.000kr?? Det kan da på ingen måde retfærdiggøres ved at bio mor også giver..??? Det er 6 gange så meget.

Den bedste måde er at regne og give dem det samme. Men hvis der ikke har været en børneopsparing fra start, ville jeg prioritere penge til at udligne forskellen. Tal med bio mår og nå frem til, at I evt betaler halvdelen af det samme beløb egne børn får og hun betaler den anden halvdel. Hvis bio mor ikke ønsker/kan betale, må I så fordele lige mellem alle børn. 

Den  store skal ikke bøde for en skilsmisse og en børneopsparing, der er startet senere end de andre børns.

Forstår ikke du kan tænke det er rimeligt overhoved. Ville virkelig føle mig nedprioriteret.

Anmeld Citér

24. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Kære mødre. 

Hvad med at alle børn får 150 eller 200?  I teorien skal jeres valg hvad i giver børnene ikke afhænge af at en har en anden mor.. Det er jeres valg og hvis din mand, hendes far ikke er enig i at de får forskelligt, må i jo snakke om det og finde en løsning. Han er far til alle børn, så selvfølgelig vil han ikke gøre forskel. Så ja, det er du. 

Ville du også give dine egne børn gaver for et beløb og pigen et andet, fordi hun jo også får af mor? 

Hvorfor skal din børn have så meget mere end hende. Så hun ender på 7000, og måske noget fra moren. Men hver af hendes søskende har over 40.000, hvordan kan det være retfærdigt.? 

Anmeld Citér

24. august 2020

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Det skal lige pointeres at bonus ikke er herhjemme overhovedet. Hun gider hverken mig eller hendes søskende. 

Hun har været her max 3 gange i år. 

Jeg får min mand til at kontakte biomor. 

Anmeld Citér

24. august 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvad med at alle børn får 150 eller 200?  I teorien skal jeres valg hvad i giver børnene ikke afhænge af at en har en anden mor.. Det er jeres valg og hvis din mand, hendes far ikke er enig i at de får forskelligt, må i jo snakke om det og finde en løsning. Han er far til alle børn, så selvfølgelig vil han ikke gøre forskel. Så ja, det er du. 

Ville du også give dine egne børn gaver for et beløb og pigen et andet, fordi hun jo også får af mor? 

Nej, tværtimod får hun altid dyrer gaver end hendes søskende. Hendes julegave var en dyr mobil, og hendes 16 års en uge i Budapest med hendes far.....

Anmeld Citér

24. august 2020

Lala

Profilbillede for Lala

Jeg kan ikke se problemet.

Nu ville jeg personligt ikke gide at have såkaldte bonusbørn, men hvis jeg havde, så havde jeg altså ikke betalt noget til deres børneopsparing. Det må være forældrenes job.

Som du selv nævner, så gider hun dig ikke engang, så det kan ikke være for problem. 

Anmeld Citér

24. august 2020

Anonym

Jeg kan ikke se problemet.

Nu ville jeg personligt ikke gide at have såkaldte bonusbørn, men hvis jeg havde, så havde jeg altså ikke betalt noget til deres børneopsparing. Det må være forældrenes job.

Som du selv nævner, så gider hun dig ikke engang, så det kan ikke være for problem. 

Øh.. nu er det så de færreste der vælger at få bonus børn. Det kommer jo med at man elsker en mand der tilfældigvis har børn. 
Men du lyder da som en super rummelig og imødekommende type 

Anmeld Citér

24. august 2020

Abracadabra

Jeg synes, at det lyder rimeligt. 150 fra hver forælder til alle børn? Hvorfor er det urimeligt? 

Der er jo i øvrigt en øvre grænse for, hvor meget man må indsætte på en børneopsparing. Og hvis begge forældre giver 150 til den store pige, får hun jo det samme som sine små søskende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.