Jeg er også i tvivl om, om du forventes af faren, at du betaler 300kr af dine penge, til hans datters opsparing eller om han mener at i sammen indbetaler de 300?
Hvis han mener at du, af dine penge skal betale, syntes jeg han skyder helt ved siden af, og selv få pungen op af lommen.
Hvis han derimod mener pengene, skal gå fra jeres fælles kasse, syntes jeg han er helt rimelig!
Vi har kun fælles børn, og vi indbetaler 300 kr hver mdr, på deres opsparinger, som de kan få når de bliver 21.
Min søster og jeg fik både børne og børnebørns opsparinger, da vi blev 18. Min søster brugte pengene på sjov og ballade, med det samme. Hun arbejde ved siden af!
Jeg brugte nogen af pengene da jeg begyndte på min bachelor, i stedet for studielån. Udover det arbejde jeg ved siden af.
Resten af pengene blev brugt, til udbetaling til min første købe lejlighed, møbler osv.
Både min søster og jeg, har arbejdet hårdt, for de ting vi har opnået i livet. Hjalp pengene? 100 procent! Brugte vi dem forskelligt? Ja meget! Var den ene mere klog, i brugerne af pengene? Svært at sige, men de har var i hvert fald, været højt værdsat!
Og når alt kommer til alt, hva forskel gør de 150 kr lige, i forhold til signalværdigen, af ikke at give dem, det samme?