Møghe skriver:
Lidt et sidespor, men hvorfor tænker du, at det er helt vanvittige beløb? Blot for at se tingene fra et andet perspektiv end mit eget. Vi sætter nemlig max ind på børnenes opsparing, dvs indbetaling på forhåbentlig ca 76.000 kr. Herudover er børneopsparingerne investeret, så med forrentningen bliver de forhåbentlig en del højere. Derudover regner jeg med, at vi laver en sideløbende opsparing, når vi rammer børneopsparingernes max. Det er ud fra tanken om, at jeg netop synes, at det er godt for unge mennesker at starte livet uden økonomiske problem. Mit håb er, at børnene vil bruge pengene på at rejse, indskud til en ejerlejlighed eller med opsparingen undgå at få su gæld. Der er selvfølgelig også en risiko for, at de bruger dem ufornuftigt, men der håber jeg, at jeg har givet dem den rigtige opdragelse og balast til at forvalte dem godt.
Hej,
Det er jo et ret individuelt spørgsmål.
Men jeg synes, når man ikke har stået på egne ben økonomisk endnu så synes jeg at så mange penge er voldsomme pludselig at skulle fortvalte.
Mine børns opsparinger ender på 20-25.000kr. Og det er nok til det første indskud i en lille lejlighed/kollegie, og det er det jeg gerne vil give dem: En økonomisk hjælpende hånd til at komme godt igang med voksenlivet.
Men at være økonomisk fornuftig er noget man skal lære løbnende og i min optik er det fx noget man lærer ved fx selv at arbejde og spare op til en rejse, arbejde ved siden af studiet så man ikke behøver optage gæld, holde sit forbrug passende til ens økonomi osv.
Men igen, det er jo et holdningsspørgsmål. Og egentlig er alle børn, hvis forældre har haft mulighed for at lave en børneopsparing utrolig heldige.
Anmeld
Citér