Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Kære mødre.
Min mand og jeg har 4 fælles børn, og han har en stor datter fra tidligere forhold.
Sagen er den at jeg har lavet fast overførsel på 300 til egne børn (i måneden) og 150 til min bonus.
Egne børn ender med 43000 hver når de bliver 18, og bonus 7000 fra vores side.
Min mand virker endvidere lettere irriteret over at hans datter får så meget mindre. Jeg synes derimod at det er fair nok da vi to er to forældre til vores børn, og bonus jo også får fra sin mors side.
Hvad tænker i? Er jeg galt på den? 
Jeg synes ærligt at de burde have fået lige meget. Det kan godt være at bonus får fra anden side(hvilket jeg ikke ved om I ved noget om jo), men det er ikke nemt at være splittet mellem to familier.
Jeg er selv “delebarn” og fik på lige fod med min lillesøster som jeg ikke delte far med. Følelsen af at være uvelkommen dukker op de Mærkeligste steder, fx ulighed i penge. Ikke at jeg siger at din bonus føler sig eller vil føle sig uvelkommen, men der kan dukke mange følelser op omkring det at være et delebarn.
tilføjelse: kan læse at hun ikke er hos jer overhovedet. Så tror jeg ikke at farens utilfredshed generelt stammer fra ulighed i pengene, mon ikke at han har følelser i klemme over at hun ikke vil hjem til jer?
at få penge gratis leveret til døren uden at have været hos jer.. så må man være tilfreds med 7.000 kr.
Min mors mand har en dreng fra tidligere forhold, han er nu over 18 og han tager ikke tlf når faren ringer. Deres forhold har været aftalt besøg(far har taget til søn) en gang om måneden grundet moren modarbejdede faren og ikke ønskede hans deltagelse. Faren har hele tiden indbetalt på særskilt opsparingskonto til ham, men nu sidder han og er i tvivl om de penge burde vente til sønnen en dag måske gerne vil ham.
Anmeld
Citér