Børneopsparing ved bonus og egne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen. Det skal lige pointeres at bonus ikke er herhjemme overhovedet. Hun gider hverken mig eller hendes søskende. 

Hun har været her max 3 gange i år. 

Jeg får min mand til at kontakte biomor. 

Kan det måske hænge sammen med din attitude/ tilgang til hende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kære mødre. 

Min mand og jeg har 4 fælles børn, og han har en stor datter fra tidligere forhold. 

Sagen er den at jeg har lavet fast overførsel på 300 til egne børn (i måneden) og 150 til min bonus. 

Egne børn ender med 43000 hver når de bliver 18, og bonus 7000 fra vores side. 

Min mand virker endvidere lettere irriteret over at hans datter får så meget mindre. Jeg synes derimod at det er fair nok da vi to er to forældre til vores børn, og bonus jo også får fra sin mors side. 

Hvad tænker i? Er jeg galt på den? 

Jeg synes ærligt at de burde have fået lige meget. Det kan godt være at bonus får fra anden side(hvilket jeg ikke ved om I ved noget om jo), men det er ikke nemt at være splittet mellem to familier.
Jeg er selv “delebarn” og fik på lige fod med min lillesøster som jeg ikke delte far med. Følelsen af at være uvelkommen dukker op de Mærkeligste steder, fx ulighed i penge. Ikke at jeg siger at din bonus føler sig eller vil føle sig uvelkommen, men der kan dukke mange følelser op omkring det at være et delebarn. 

tilføjelse: kan læse at hun ikke er hos jer overhovedet. Så tror jeg ikke at farens utilfredshed generelt stammer fra ulighed i pengene, mon ikke at han har følelser i klemme over at hun ikke vil hjem til jer? 
at få penge gratis leveret til døren uden at have været hos jer.. så må man være tilfreds med 7.000 kr. 

Min mors mand har en dreng fra tidligere forhold, han er nu over 18 og han tager ikke tlf når faren ringer. Deres forhold har været aftalt besøg(far har taget til søn) en gang om måneden grundet moren modarbejdede faren og ikke ønskede hans deltagelse. Faren har hele tiden indbetalt på særskilt opsparingskonto til ham, men nu sidder han og er i tvivl om de penge burde vente til sønnen en dag måske gerne vil ham. 

Anmeld Citér

24. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg synes nu, at du er rimelig nok eftersom det er DINE penge (lyder det til).. Hvis far er utilfreds, så må HAN jo overføre penge til hende.. Men de penge skal du så heller ikke blande dig i 

Anmeld Citér

24. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Lala skriver:

Jeg kan ikke se problemet.

Nu ville jeg personligt ikke gide at have såkaldte bonusbørn, men hvis jeg havde, så havde jeg altså ikke betalt noget til deres børneopsparing. Det må være forældrenes job.

Som du selv nævner, så gider hun dig ikke engang, så det kan ikke være for problem. 

Men hvis Hendes FAR er uenig, så skal de da snakke om det. Ja måske gider hun dem ikke, hun er 16 eller over, teenager. Hun har ikke valgt at få en sted mor og yngre søskende.

Anmeld Citér

24. august 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg tænker da også det lyder rimeligt. I giver 300 kr til fælles børn (150 fra mor og 150 fra far. - far giver sin datter 150 kr, hvad er unfair ?)

Hvis biomor evt også giver 150, burde det jo give det samme resultat og selvom hun ikke gjorde er det jo også fair . Anden forældre, andre vilkår.

(Jeg synes personligt det er voldsomt af give 300 kr om måneden og ville aldrig uanset hvad halvsøskende får give mere end 100).

Anmeld Citér

24. august 2020

Fortvivlet

Anonym skriver:

Kan det måske hænge sammen med din attitude/ tilgang til hende. 

Hvilken attitude/tilgang mener du at TS har ? (Jeg kan intet dårligt læse nemlig)

Anmeld Citér

24. august 2020

Fortvivlet

Anonym skriver:

Øh.. nu er det så de færreste der vælger at få bonus børn. Det kommer jo med at man elsker en mand der tilfældigvis har børn. 
Men du lyder da som en super rummelig og imødekommende type 

Man kan da sagtens søge udenom dem med børn fra tidligere forhold, det er da bedre end at finde en med børn og behandle børnene som skidt 

Anmeld Citér

24. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Jeg tænker da også det lyder rimeligt. I giver 300 kr til fælles børn (150 fra mor og 150 fra far. - far giver sin datter 150 kr, hvad er unfair ?)

Hvis biomor evt også giver 150, burde det jo give det samme resultat og selvom hun ikke gjorde er det jo også fair . Anden forældre, andre vilkår.

(Jeg synes personligt det er voldsomt af give 300 kr om måneden og ville aldrig uanset hvad halvsøskende får give mere end 100).

Så er jeg ikke den eneste der synes 300 er meget om måneden. 

Anmeld Citér

24. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kære mødre. 

Min mand og jeg har 4 fælles børn, og han har en stor datter fra tidligere forhold. 

Sagen er den at jeg har lavet fast overførsel på 300 til egne børn (i måneden) og 150 til min bonus. 

Min mand virker endvidere lettere irriteret over at hans datter får så meget mindre. Jeg synes derimod at det er fair nok da vi to er to forældre til vores børn, og bonus jo også får fra sin mors side. 

Jeg synes ikke du er galt på den. Jeg har også dele børn og bonus børn og et fælles barn. Min ex og jeg indbetaler det samme ( sammen) hver måned til dem som jer ved at min kæreste og hans ex også gør til deres børn Og vores datter får det samme som de andre får. Havde mine bonus mor ikke indbetalt noget så havde det været op til min kæreste om han ville betale dobbelt op. Men altså så længe han betaler sin halvdel så har han jo givet det samme til hende som han giver til jeres fælles børn.  

Anmeld Citér

24. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kære mødre. 

Vi har også 4 børn og bonus fra tidligere.

Vores børn ender ud med store opsparinger.

Bonus får (fik, er over 18 år nu) INTET.

Vores bidrag til bonus er betalt igennem 18 år. Det er ikke vores bord, hvordan mor har prioriteret pengene. Hun kunne bare have valgt at lægge fra hver måned.

P.s. Derudover lider bonus ingen nød, jeg overfører i ny og næ en tusse eller sådan noget, det skal hendes far ikke blande sig i, selvom vi har fællesøkonomi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.