Jeg holder ikke til det mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2020

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Hvordan kan han stikke af med din søn?  

Han havde overtalt ham til at stikke af sammen med ham efter han havde lukket sin lillesøster inde i garagen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2020

LSS

Anonym skriver:

Han havde overtalt ham til at stikke af sammen med ham efter han havde lukket sin lillesøster inde i garagen.

Overtalt? En 5 årig burde godt vide man ikke stikker af. Din 5 årig er formentlig gået med af egen fri vilje. Synes du er liiiige hård nok omkring bonus. 

Anmeld Citér

13. juli 2020

Nielsen333

LSS skriver:

Overtalt? En 5 årig burde godt vide man ikke stikker af. Din 5 årig er formentlig gået med af egen fri vilje. Synes du er liiiige hård nok omkring bonus. 

Nu er det jo altså ret normalt, at børn bliver manipuleret eller bare overtalt til at gøre noget af deres ældre søskende. 

Anmeld Citér

13. juli 2020

Anonym

Okay nu bliver jeg godt nok bekymret.. Hvordan kan to børn stikke af og den ene blive låst inde? Sorry to say, men bliver der ikke holdt øje med børnene? Undrede det jer ikke, at de alle pludselig var stille eller gik væk? 

Anmeld Citér

13. juli 2020

Anonym

Jeg bliver simpelthen så trist over det børnesyn, der repræsenteres her. Barnet (jeg går ud fra, at din bonussøn stadig er et barn, selvom du ikke nævner alder) er tilsyneladende usamarbejdsvilligt og gør jeres liv vanskeligt. Det lyder hårdt, men rent faktisk at tænke tanken at nægte ham samvær med far hjemme hos jer - det er langt ude. Prøv lige at forestille dig, hvad sådan et fravalg vil gøre for selvværdet hos det barn. Det vil være et kæmpe svigt. 

Vend situationen om: din egen søns far kommer og siger, at jeres søn ikke længere kan komme hjem på samvær, fordi bonusmor får stress og hjertebanken af ham. Ville det ikke knuse dit hjerte på dit søns vegne?

I er de voksne. Det er op til jer at finde en måde at få tingene til at fungere. Nogle gange er man nødt til at prøve igen og igen, og det lyder oplagt med professionel hjælp i jeres situation.

Men det er ikke barnets skyld, og det er ikke barnets ansvar.

Anmeld Citér

13. juli 2020

Anonym

Jeg bliver nødt til at sige noget, jeg har været i sammenbragt familie og ee i en nu. Samt mine børn har været i en.. Ud fra det du siger lyder det kun som om han er møgforkælet og det kun er ham det skal handle om. Helt ærligt.. Min eksmand søn minder lidt om.. Og måske der også kunne ligge en diagnose i det. Det kan for eksm være svært for et barn med ændringer hvis de har autistiske træk... 

Men det er naturligvis også vigtigt at far får alenetid med han barn, det kræver også at far tager initiativ til noget så de ikke bare er hjemme.

Kh Mig 

Anmeld Citér

13. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bliver nødt til at sige noget, jeg har været i sammenbragt familie og ee i en nu. Samt mine børn har været i en.. Ud fra det du siger lyder det kun som om han er møgforkælet og det kun er ham det skal handle om. Helt ærligt.. Min eksmand søn minder lidt om.. Og måske der også kunne ligge en diagnose i det. Det kan for eksm være svært for et barn med ændringer hvis de har autistiske træk... 

Men det er naturligvis også vigtigt at far får alenetid med han barn, det kræver også at far tager initiativ til noget så de ikke bare er hjemme.

Kh Mig 

Ud over det flere har spurgt men spørger lige igen hvor gammel er bonus?? 

Anmeld Citér

14. juli 2020

God-mor

Anonym skriver:

Jeg bliver simpelthen så trist over det børnesyn, der repræsenteres her. Barnet (jeg går ud fra, at din bonussøn stadig er et barn, selvom du ikke nævner alder) er tilsyneladende usamarbejdsvilligt og gør jeres liv vanskeligt. Det lyder hårdt, men rent faktisk at tænke tanken at nægte ham samvær med far hjemme hos jer - det er langt ude. Prøv lige at forestille dig, hvad sådan et fravalg vil gøre for selvværdet hos det barn. Det vil være et kæmpe svigt. 

Vend situationen om: din egen søns far kommer og siger, at jeres søn ikke længere kan komme hjem på samvær, fordi bonusmor får stress og hjertebanken af ham. Ville det ikke knuse dit hjerte på dit søns vegne?

I er de voksne. Det er op til jer at finde en måde at få tingene til at fungere. Nogle gange er man nødt til at prøve igen og igen, og det lyder oplagt med professionel hjælp i jeres situation.

Men det er ikke barnets skyld, og det er ikke barnets ansvar.

HØRT  

Jeg er fuldstændig enig, og jeg syntes også det er trist, at flere i denne her tråd lægger ansvaret over på barnet. 

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym

Problemet er ikke barnet, men jer 3 'voksne'.

Og med de tanker og følelser, du har omkring din mands barn, kan du være evig forvis om, at det udstråler du. 

Havde min mand ageret på den måde over for MIT barn, var hans kuffert blevet pakket for good. 

Mit barn skal være der, en ny partner kan være der. 

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym

HØRT  

Jeg er fuldstændig enig, og jeg syntes også det er trist, at flere i denne her tråd lægger ansvaret over på barnet. 

Det er fint og meget let ar sige at flere ligger ansvaret over på barnet. Dem som siger det modsatte har bestemt aldrig været i en sammenbragt familie helt ærligt!

Ja det kan være de voksne... Og ja det kommer sig af forældrene.. Men ikke nødvendigvis bonus moren. 

Der kan være mange ting i det. Men i min verden lyder det som en møgforkælet unge længere er dne ikke. 

Det handler jo tydeligvis om en eller flere voksne kan helt sikkert også være moren som ikke sætter grænser.. Så når de sætter grænser derhjemme så bruger drengen bare offer kortet!

Jeg har mange års erfaring både fra opvækst, egne, andres bonus familier mm. Det er mere kompliceret som bare at sige det lige præcis kan være hendes problem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.