Carina:-) skriver:
Det ville også være mit absolut sidste skridt .
I har jo også et fælles barn at tænke på .
Og når det nu " kun" er bonus der er problemskaberen , må der kigges på ham.
Vi oplever i perioder det samme med vores pb.
Og fordi hele familien generelt synes det er synd for ham pga hans situation - er det rigtigt svært for dem at forstå , at vi er " hårde " og ikke accepterer at vores egne børn skal tilsidesættes hele tiden , og fx som din søn skal sige undskyld for ingenting.
Og tænker lidt at det er der din mand er .
Dårlig samvittighed og en form for angst for at hans søn ikke vil huske alt det gode, men kun irettesættelse - gør at han helst ikke vil sætte grænser .
Men I bliver nødt til at gå fælles vej - især din søn har ret til at være der , og have hans plads .
Så sæt nogle fællles regler , og konsekvenser på et familie møde .
Det gjorde vi - og nej alt er ikke rosenrød, ' - der er stadig konflikter, og grænsesøgende adfærd.
Og kan jeg mon lige få min vilje ved at sige I ikke elsker mig ...
Men vi er kommet langt , - så det er kampen værd.
Tak for din besked, det var rart at høre at du kender til det. Jeg vil selvfølgelig også kæmpe videre, men du kender sikkert også til følelsen af afmagt og stress 
Min mand er helt på min side, og vi arbejder sammen på problemerne. Jeg oplever, at han støtter mig alt og jeg tror helt ærligt han er ligeså træt som jeg er. Han har svært ved at se det når hans søn græder selvfølgelig, og det har jeg fuld forståelse for. Så taler vi om det bagefter, og så kan han godt se at det er lidt malplaceret. Noget af det kan klager mest over, er at min søn søger ham hele tiden. Men når jeg så fx siger til min mand "Hold lige øje i morgen, så kan du se det faktisk er omvendt", så kan han jo godt se det.
Jeg hænger i og holder ud. Det skal nok gå.