Anonym skriver:
Det bliver ikke aktuelt at splitte hele familien op på grund af bonus. Og det er min mand enig i. Så må løsningen være en anden, der skal ikke laves flere skilsmissebørn fordi han ikke er tilfreds. Han lider absolut ingen nød, og hos mor er han desuden enebarn og har fuld fokus fra alle parter.
Det lyder nok hårdt, men jeg mener faktisk han malker den en del. Han har det strålende, griner og pjatter, og så lige pludselig når han trænger til opmærksomhed, så er alle onde ved ham. Han taler også dårligt om sin mor konstant.
Jeg har efterhånden lyst til at sætte en grænse overfor ham, og sige stop. Han skal tale pænt om os andre, lige så vel som min søn også skal.
Det ville også være mit absolut sidste skridt .
I har jo også et fælles barn at tænke på .
Og når det nu " kun" er bonus der er problemskaberen , må der kigges på ham.
Vi oplever i perioder det samme med vores pb.
Og fordi hele familien generelt synes det er synd for ham pga hans situation - er det rigtigt svært for dem at forstå , at vi er " hårde " og ikke accepterer at vores egne børn skal tilsidesættes hele tiden , og fx som din søn skal sige undskyld for ingenting.
Og tænker lidt at det er der din mand er .
Dårlig samvittighed og en form for angst for at hans søn ikke vil huske alt det gode, men kun irettesættelse - gør at han helst ikke vil sætte grænser .
Men I bliver nødt til at gå fælles vej - især din søn har ret til at være der , og have hans plads .
Så sæt nogle fællles regler , og konsekvenser på et familie møde .
Det gjorde vi - og nej alt er ikke rosenrød, ' - der er stadig konflikter, og grænsesøgende adfærd.
Og kan jeg mon lige få min vilje ved at sige I ikke elsker mig ...
Men vi er kommet langt , - så det er kampen værd.