handler det ikke lidt om, hvad man lægger i andres ord og udtalelser.
Jeg kan huske, at jeg en gang sad på et kursus (kan sørme ikke huske hvad det handlede om), og der blev der netop sagt, at man endelig ikke måtte sige: ej hvor sidder dit hår godt i dag, for det var en skjult kritik af, hvordan håret sad i går.
Jeg blev helt paf, for når en siger til mig: dit hår sidder pænt, så bliver jeg da bare glad, og tænker ikke: hmm er det så fordi det ikke sad pænt i går.
Det gav mig en forståelse af, at vi ikke alle opfatter ordene som jeg mener positivt som positivt - så nu vejer jeg dem lidt mere, hvis det er mennesker, hvor jeg er i tvivl om, hvordan de vil modtage mit kompliment.
Jeg skal i gang med at tabe mig (har simpelthen ikke kunne finde rygraden efter sidste graviditet, og har nu erkendt, at jeg skal have noget hjælp), og jeg vil da personligt blive så glad for, at nogen bemærker det - men jeg ved også godt, at det vil alle ikke. Så jeg må jo bare selv være åben, og lægge op til de roser, for jeg får mere gå på mod sammen med rosen.
Og nej jeg synes ikke de så siger: du var super grim før. Jeg tænker bare de roser, at jeg opnår noget som jeg ønsker mig
Anmeld
Citér