Du har tabt dig?! Hvor er du flot det klær dig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.428 visninger
46 svar
119 synes godt om
10. juni 2020

Anonym trådstarter

Synes i det er et kompliment ?

- Da måde det bliver serveret og overraskelse stemme

mm. Får mig ikke i et bedre humør, mere Wow så jeg forfærdeligt før? 

jeg ved ikke synes det er lidt specielt 

Jeg ved der er forskel på os som mennekser og nogen vild altid forbinde TABT med et af de bedste komplimenter der findes - Men den måde jeg får det serveret er bare lidt, Nåh? 

Jeg er nok en af dem der ikke vild ha kommentere det da det er MIN krop, og jeg er sådan set ligeglad hvad andre synes udover min mand

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2020

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Anonym skriver:

Jeg ved der er forskel på os som mennekser og nogen vild altid forbinde TABT med et af de bedste komplimenter der findes - Men den måde jeg får det serveret er bare lidt, Nåh? 

Jeg er nok en af dem der ikke vild ha kommentere det da det er MIN krop, og jeg er sådan set ligeglad hvad andre synes udover min mand

Jeg har taget det som en stor kompliment hver gang. 

Anmeld Citér

10. juni 2020

Babilooo

Ej det er da en pigefornærmet tilgang til en kompliment. Bliver du også sur hvis folk siger hold da op du ser pæn ud med briller ... eller en ny frisure. Selvfølgelig kommenterer folk det hvis det er mange kg.

nyd det og tillykke med den flotte sommerfigur.

Anmeld Citér

10. juni 2020

Sscm

Profilbillede for Sscm
Anonym skriver:

Ja jeg ville tage det som et kompliment, ikke kun pga selve vægttabet men fordi at det også er et kompliment fordi det bare ikke altid er så søren let at tabe sig - og det kræver vilje, styrke og hårdt arbejde - psykisk som fysisk.

Anmeld Citér

10. juni 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg ville helt sikkert også tage det som et kæmpe kompliment. Og selvom ordlyden ikke lige er helt som du forventer dig af et kompliment, så skal man blot tænke på, at giveren af komplimentet gør sit bedste for at rose dig og det flotte vægttab du har opnået. Det er bare ikke alle der har ordet i deres magt, men uanset hvad så menes det lige så godt som med en eller anden, for dig, bedre ordlyd.

Anmeld Citér

10. juni 2020

Kir

Profilbillede for Kir

Jeg synes ikke det er et kompliment, af flere grunde. 

For det første fordi det underforstået betyder at tyk = grim. For det andet så synes jeg egentlig det er forkert at kommentere på hvad man synes om andre folks kroppe. Synes der er for stort fokus på hvordan kroppe ser ud - eller skulle jeg sige "bør" se ud. 

Anmeld Citér

10. juni 2020

Kir

Profilbillede for Kir

Synes i øvrigt emne "titlen" (eller hvad det kaldes) "før rund, nu sund" er forfærdelig, man kan jo sagtens være tyk og sund eller tynd og usund 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tager det som et kompliment  

Jeg tror nemlig ikke, folk mener det ondt.

Det er mere irriterende, når folk siger:

”du skal da ikke tabe dig mere”
“pas på du ikke taber dig for meget!” 

“du var pænere, da du havde 5 kg mere”

sådan nogle kommentarer synes jeg er uhøflige 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Ano18

Profilbillede for Ano18

Jeg synes ikke det er decideret uhøfligt fordi tanken bag det sagte er ment godt, men jeg synes at man skal fraholde sig for at kommentere andres kroppe. Der ligger tit så mange følelser og problemstillinger bag vægt / mad / krop og man ved ikke, hvad man ansporer til. Nu har jeg så også været meget syg / indlagt med årelang spiseforstyrrelse, så jeg er bare ikke interesseret i fokus på det. Når det så er sagt ville jeg ikke tage det negativt (eller Nogensinde blive syg igen) - det er bare for farligt / følsomt og oftest privat et emne.

Anmeld Citér

11. juni 2020

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Jeg hader også den kommentar inderst inde men jeg ved at det er ment som et kompliment så jeg forsøger at smile og får altid sagt tak.

Men for mig ligger det usagt i den kommentar at jeg var grim og ikke god nok før. Men det siger reelt mere om mig end det gør om afsenderen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.