Jeg synes det er lidt tvetydigt. Som udgangspunkt vil jeg tænke det er et kompliment - du ser godt ud. Men omvendt kan det være ubehageligt at modtage kommentarer om sin krop. Især hvis man har perioder med fx stress, der giver udsving på vægten.
For mange år siden tabte jeg mig ti kilo - jeg havde to eksaminer, jeg var ved at dumpe, min bror dødssyg, jeg havde fritidsinteresser der tog al min tid, jeg levede af kaffe og smøger og havde det ad helvedes til. Jeg husker utallige kommentarer over hvor flot jeg var efter jeg havde tabt mig, min kusine sagde endda til min mor “Er du ikke stolt af hvor meget hun har tabt sig?”. Jeg synes det var så ubehageligt; for jeg var nærmest rådden indvendig.
Så fik jeg overskud igen, min bror blev rask, og de ti kilo kom langsomt på igen. Havde det godt, men kommentarerne var nu, hov hvad er der sket, skal du ikke tabe dig igen? Øv din stakkel, at du har taget på.
I dag har jeg taget endnu mere på og ønsker at tabe mig og gør en aktiv indsats for det, og det ved folk. Derfor vil jeg i dag tage det som et kompliment, netop fordi det er noget jeg gør bevidst.
Anmeld
Citér