Du har tabt dig?! Hvor er du flot det klær dig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2020

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Jeg ville 100% tage det som et kompliment. Det er drønsvært at tabe sig. 
Bruger slet ikke så meget krudt på at spekulere hvad folk de mon i virkeligheden mener når de siger pæne ting til mig. 

Wow “ruller øjenen”

De siger jo du har været “grim” før - Men også det er MIN krop altså synes det er så mærkeligt det rager ikke andre

Min mand komplimenter ikke mere hans kollega tabte sig meget og min mand sagde det så godt ud fik Han lige tilbage at han havde kræft  og det var ikke godt han tabte sig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2020

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Når jeg har tabt mig, har jeg gjort en stor indsats for det, og det er noget, jeg har ønsket mig brændende. Dén kamp er jeg meget glad for, at folk anerkender, og det gør mig bestemt ikke noget, at de tilmed synes, det/jeg ser godt ud. Det motiverer mig også til at holde vægttabet. 
Hvis jeg får ros og komplimenter for fx at yde noget særligt på jobbet, bliver jeg også glad - og tænker ikke, at “øv!, normalt synes de åbenbart ikke, jeg gør det godt nok”. 
Jeg forstår ikke, det kan vendes til noget negativt at få anerkendelse for noget, man faktisk har ønsket og kæmpet for. Når folk roser mit tøj en dag, regner jeg da heller ikke med, det betyder, at jeg normalt går i grimt tøj. 

Hold! 

de der to samlinger kan du ikke!

det er MIN krop som er som den 

en der komplimenter mit arbejde vilde ALDRIG tænkte sådan!!!!!

Anmeld Citér

11. juni 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hold! 

de der to samlinger kan du ikke!

det er MIN krop som er som den 

en der komplimenter mit arbejde vilde ALDRIG tænkte sådan!!!!!

Kan du argumentere for det, for jeg forstår det ikke? Jeg tror bestemt ikke, at de, der komplimenterer mit 16 kilos vægttab tænker, at jeg var forkert eller grim før. De glæder sig på mine vegne, fordi jeg har opnået, hvad jeg ønskede - præcist, som når de roser mit arbejde. Min dygtighed på jobbet er mindst lige så meget “mig” og “mit” som min krop. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Babilooo

Men det er jo en kompliment... og selvfølgelig vil det være på en ændring folk ser. Evt. Arbejde ekstra godt udført. Bliver du lige så såret, hvis folk synes din nye frisure er fin.. ej hvor det klæder dig med kort hår ( ok - så jeg har altid set grim ud med langt hår eller hvad). Hvis det er udgangpunket for modtagelsen af en kompliment, at du vender den vil du jo aldrig blive glad for en kompliment. Eller turde give en. 
Synes virkelig du er overfølsom i din reaktion.

og med hensyn til fedme. Ja der er en kategori for overvægt/fedme og de fleste i den kategori er ikke sunde da kroppen typisk har det bedst uden overvægt. Undervægt er heller ikke godt. Men man er mere disponeret for sygdomme når man er fed - corona slår hårdere, sukkersyge, hjerte-kar-sygdomme osv. Men selvfølgelig er BMI ikke det eneste og bedste mål for sundhed. En junkie på 63 kg. er ikke sund. Med ekstra vægt slider på knogler og muskler. 5 kg ekstra på kroppen svarer til 15 kg ekstra belastning på knæene fik jeg at vide af en læge på Herlev. Fedt sætter sig også rund om organerne og gør her intet god heller. Overvægt giver også generelt dårligere søvn og blodtryk.. osv osv. 

Et normalt BMI på 21-25. er da fint at stræbe efter. Modellook med BMI på 18 er ikke ønskværdig.

Jeg synes da også jeg det bedst ud og kropmæssigt har det bedst når jeg ikke vejer de 6 ekstra kg.drt kan svinge.

Anmeld Citér

11. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Så man må ikke sige at noget ser flot ud eller gjort godt, for så så man jo ikke godt ud før eller gjorde tingene godt før?

Og hvorfor taber man sig, hvis man ikke har noget imod at være tyk? Hvad er grunden til at man taber sig,? (ja jeg Forstår ikke) Hvorfor er det folk ikke må synes at du ser godt ud? Det betyder jo ikke at man var grim før, men det er bare en kompliment, en sød tanke.

Hvordan tager man komplimenter med de tanker? Eller er det kun når det kommer til vægt?

Anmeld Citér

11. juni 2020

Zhenzi

Man kan da ikke bare udlede, at der bag komplimentet gemmer sig en holdning om, at man var grim før. Hvis jeg siger til min veninde, "Du har en flot kjole på i dag" er det da ikke det samme som, at jeg mener, at hun alle de andre dage har gået kedeligt klædt.

Jeg er så også en af dem, der har elevatorvægt (fordi jeg i perioder får antipsykotisk medicin) og når jeg taber mig kræver det også rigtigt meget motion, viljestyrke og "nej-takker" og det vil jeg sådan set gerne roses for.

Anmeld Citér

11. juni 2020

A38

BAE skriver:

Så man må ikke sige at noget ser flot ud eller gjort godt, for så så man jo ikke godt ud før eller gjorde tingene godt før?

Og hvorfor taber man sig, hvis man ikke har noget imod at være tyk? Hvad er grunden til at man taber sig,? (ja jeg Forstår ikke) Hvorfor er det folk ikke må synes at du ser godt ud? Det betyder jo ikke at man var grim før, men det er bare en kompliment, en sød tanke.

Hvordan tager man komplimenter med de tanker? Eller er det kun når det kommer til vægt?

Der findes mange årsager til vægttab end bare viljestyrke og en lyst til at tabe sig. Stress, kræft, andre sygdomme, depression, voldsomme kærestesorger... 

Et vægttab er ikke nødvendigvis lig med hårdt arbejde og viljestyrke der skal roses.

Jeg selv lever efter den holdning at hvis man siger det pænt, så er det nok ment pænt. Og derfor tager jeg som udgangspunkt også en vægttabs-kommentar som et kompliment. Men jeg synes stadig at kommentarer om folks kroppe og vægt er så meget mere følsomt end kommentarer om ny frisure eller lignende. Stort set alle kvinder jeg kender kæmper med mindreværdskomplekser omkring kroppen i en eller anden grad. En veninde der drikker fløde dagligt fordi det er en kamp at tage på. Mig, der ikke kan knække koden til et vægttab. Osv.

Anmeld Citér

11. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
A38 skriver:

Der findes mange årsager til vægttab end bare viljestyrke og en lyst til at tabe sig. Stress, kræft, andre sygdomme, depression, voldsomme kærestesorger... 

Et vægttab er ikke nødvendigvis lig med hårdt arbejde og viljestyrke der skal roses.

Jeg selv lever efter den holdning at hvis man siger det pænt, så er det nok ment pænt. Og derfor tager jeg som udgangspunkt også en vægttabs-kommentar som et kompliment. Men jeg synes stadig at kommentarer om folks kroppe og vægt er så meget mere følsomt end kommentarer om ny frisure eller lignende. Stort set alle kvinder jeg kender kæmper med mindreværdskomplekser omkring kroppen i en eller anden grad. En veninde der drikker fløde dagligt fordi det er en kamp at tage på. Mig, der ikke kan knække koden til et vægttab. Osv.

Nu hentydede jeg også til golk der taber sig, fordi de VIL. Ikke på grund af sygdom eller andet. Og jeg siger heller ikke til fremmede: nøj du har da tabt dig.

Hvis folk har kræft, er der jo andet end vægt tab. Stress behøver ikke give vægttab..og så videre.

Min pointe er bare, hvorfor ser man en kompliment om at ser godt ud efter et vægttab som at man var grim før.?

Og igen jeg spørg jo ikke folk jeg kender om de har tabt sig.

Jeg hader min krop, big time, jeg fik kommentaren for nogle år siden: jeg troede det var din søster der var gravid. Jeg grinede, for jeg vidste at det var for sjov, hvor anden blev forarget over det(på mine vegne) . Jeg tager ingen kommentarer om min krop så højt, for jeg er den mest kritiske omkring den.

Men hvis folk farer op sådan der, er jeg da bange for at sige noget pænt(i god mening).. 

Og ja jeg ved at der er flere grunde til at tabe sig, men jeg håber da også man kender folk før man kommentere(og kender grunden til tabet) 

Anmeld Citér

11. juni 2020

A38

Nu hentydede jeg også til golk der taber sig, fordi de VIL. Ikke på grund af sygdom eller andet. Og jeg siger heller ikke til fremmede: nøj du har da tabt dig.

Hvis folk har kræft, er der jo andet end vægt tab. Stress behøver ikke give vægttab..og så videre.

Min pointe er bare, hvorfor ser man en kompliment om at ser godt ud efter et vægttab som at man var grim før.?

Og igen jeg spørg jo ikke folk jeg kender om de har tabt sig.

Jeg hader min krop, big time, jeg fik kommentaren for nogle år siden: jeg troede det var din søster der var gravid. Jeg grinede, for jeg vidste at det var for sjov, hvor anden blev forarget over det(på mine vegne) . Jeg tager ingen kommentarer om min krop så højt, for jeg er den mest kritiske omkring den.

Men hvis folk farer op sådan der, er jeg da bange for at sige noget pænt(i god mening).. 

Og ja jeg ved at der er flere grunde til at tabe sig, men jeg håber da også man kender folk før man kommentere(og kender grunden til tabet) 

“Og hvorfor taber man sig, hvis man ikke har noget imod at være tyk? Hvad er grunden til at man taber sig,? (ja jeg Forstår ikke)” lød ikke som om du tænkte på de andre muligheder, men så har jeg misforstået og det beklager jeg.

Jeg vil som sagt heller ikke selv tage det som andet end et kompliment fordi jeg ved folk prøver at være rare. Jeg er også totalt uenig med trådstarter om at man kan tolke det som om man var grim før.

Jeg mener bare stadig at der kan være mange ømme følelser eller skavanker bagved, som man ikke ved noget om. Og fremmede folk og perifære bekendte kommenterer nu alligevel, selvom de intet ved. Desuden er jeg generelt uenig i tesen om at vægttab pr default godt, sundt og flot.

Anmeld Citér

11. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
A38 skriver:

“Og hvorfor taber man sig, hvis man ikke har noget imod at være tyk? Hvad er grunden til at man taber sig,? (ja jeg Forstår ikke)” lød ikke som om du tænkte på de andre muligheder, men så har jeg misforstået og det beklager jeg.

Jeg vil som sagt heller ikke selv tage det som andet end et kompliment fordi jeg ved folk prøver at være rare. Jeg er også totalt uenig med trådstarter om at man kan tolke det som om man var grim før.

Jeg mener bare stadig at der kan være mange ømme følelser eller skavanker bagved, som man ikke ved noget om. Og fremmede folk og perifære bekendte kommenterer nu alligevel, selvom de intet ved. Desuden er jeg generelt uenig i tesen om at vægttab pr default godt, sundt og flot.

Fair nok. �� Jeg tænker jo ikke at vægttab ved de ting, du nævnte er frivilligt, så... 

Jeg havde skam tænkt på dem. En af min fars venner taber sig på grund af sygdom. Og vi snakker ikke om det.

Nej ikke alt vægttab er sundt eller godt, men synes nogle af reaktionerne herinde, er voldsomme. At de føler det negativt, at folk synes de var grimme før. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.