Mor og meget mere skriver:
Jeg vil så vende den 180 grader og stille spørgsmålstegn ved, hvem der har taget hensyn til hvem. En nybagt far, der ikke opmuntres til som en selvfølge at tilbringe natten hos sin kone og barn på sygehuset, men lader sin svigermor få pladsen. Som accepterer, at samme kone og nyfødte barn installeres hos SVIGERMOR en MÅNED! - den periode, hvor enhver anden familie med en nyfødt ville prioritere hinanden, give mulighed for, at far knyttede bånd til sit barn, hvor mormor ville være en gæst i hjemmet på lige fod med farmor.
Hvis din svigermor er god til at manipulere, så er det da det rene vand i forhold til, hvad du eller din mor eller I to i fællesskab har fået din mand til at acceptere! Og jeg kan levende forestille mig, hvad din svigermor må gøre sig af tanker om den mor/datter-symbiose, der udfolder sig for øjnene af hende mellem hendes svigerdatter og dennes mor - mens manden er reduceret til en gæst, der nogle gange overnatter - på besøg hos sin kone og sit barn.
Når du fuldstændigt misforstår en besked om katte hos lægen og ikke bare undgår besøg hos svigermor af den grund, men ligefrem bliver vred over, at hun tillader sig at invitere jer hjem til sig - og du ikke gør dig den umage at undersøge, om det virkelig kan passe, du ikke kan besøge et hjem med en kat - ja, så ville jeg begynde at overveje, hvilke informationer du i øvrigt tog fejl af vedrørende dit barns ve og vel. Når du bliver fornærmet over at blive tilbudt vin og ikke bare siger nej tak, men gør det til et problem. Og når du - så groft - opfatter din svigermors uddannelse som et “bevis” på, at hun har redskaber til at manipulere - jamen, jeg har ikke ord for, hvor absurd det er.
Der hersker vel absolut ingen tvivl om, at din mor ikke bare spiller en større rolle end din svigermor, men også virker vigtigere for dig end din mand - var det min søn, ville jeg også være bekymret for og harm over, at han parkeres på sidelinjen.
Så ærligt: Jeg tror i den grad, jeg kan sætte mig i din svigermors sted og følge hendes reaktioner. Tænk, at du opfatter hende som jeres største udfordring/problem.
Du har fuldstændig ret..at jeg kunne være bekendt at være hos min mor i en måned pga kejsersnit, og efter 14 dage være indlagt igen i en uge pga infektion..så kunne ikke engang passe mit eget barn..shame on me..og svigermor som ville komme løbende og hjælpe som hun gjorde da hun aflyste..jeg burde virkelig tænke mig om