Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2019

Tommelise

lineog4 skriver:

Jeg er endnu mere træls, for vi laver slet ikke ønskelister. Og jeg kan finde på at give hjemmegjorte gaver som ikke kan byttes 

Og jeg bliver med sikkerhed en træls svigermor både til mænd og kvinder, for jeg skal også lære hvilken kultur og form de ønsker i deres nye familier og ja så glemmer jegbser da nok et par gange og gør som jeg "plejer". Udover det er jeg kandidat i pædagogik (og filosofi) og endda også lærer og hvem ved hvad mere når jeg bliver bedstemor, og er derfor dybt interesseret i børns udvikling og taler gerne om det og glemmer det kan virke som kritik.

Det er da skønt at få en hjemmelavet gave. 

Måske er man som nybagt mor så følsom, at man kommer til at opfatte hver enkelt lille bemærkning som en kritik. Fordi man selv er obs på, om man nu gør det godt nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg vil så vende den 180 grader og stille spørgsmålstegn ved, hvem der har taget hensyn til hvem. En nybagt far, der ikke opmuntres til som en selvfølge at tilbringe natten hos sin kone og barn på sygehuset, men lader sin svigermor få pladsen. Som accepterer, at samme kone og nyfødte barn installeres hos SVIGERMOR en MÅNED! - den periode, hvor enhver anden familie med en nyfødt ville prioritere hinanden, give mulighed for, at far knyttede bånd til sit barn, hvor mormor ville være en gæst i hjemmet på lige fod med farmor. 

Hvis din svigermor er god til at manipulere, så er det da det rene vand i forhold til, hvad du eller din mor eller I to i fællesskab har fået din mand til at acceptere! Og jeg kan levende forestille mig, hvad din svigermor må gøre sig af tanker om den mor/datter-symbiose, der udfolder sig for øjnene af hende mellem hendes svigerdatter og dennes mor - mens manden er reduceret til en gæst, der nogle gange overnatter - på besøg hos sin kone og sit barn. 

Når du fuldstændigt misforstår en besked om katte hos lægen og ikke bare undgår besøg hos svigermor af den grund, men ligefrem bliver vred over, at hun tillader sig at invitere jer hjem til sig - og du ikke gør dig den umage at undersøge, om det virkelig kan passe, du ikke kan besøge et hjem med en kat - ja, så ville jeg begynde at overveje, hvilke informationer du i øvrigt tog fejl af vedrørende dit barns ve og vel. Når du bliver fornærmet over at blive tilbudt vin og ikke bare siger nej tak, men gør det til et problem. Og når du - så groft - opfatter din svigermors uddannelse som et “bevis” på, at hun har redskaber til at manipulere - jamen, jeg har ikke ord for, hvor absurd det er. 

Der hersker vel absolut ingen tvivl om, at din mor ikke bare spiller en større rolle end din svigermor, men også virker vigtigere for dig end din mand - var det min søn, ville jeg også være bekymret for og harm over, at han parkeres på sidelinjen. 

Så ærligt: Jeg tror i den grad, jeg kan sætte mig i din svigermors sted og følge hendes reaktioner. Tænk, at du opfatter hende som jeres største udfordring/problem. 

Du har fuldstændig ret..at jeg kunne være bekendt at være hos min mor i en måned pga kejsersnit, og efter 14 dage være indlagt igen i en uge pga infektion..så kunne ikke engang passe mit eget barn..shame on me..og svigermor som ville komme løbende og hjælpe som hun gjorde da hun aflyste..jeg burde virkelig tænke mig om 

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har fuldstændig ret..at jeg kunne være bekendt at være hos min mor i en måned pga kejsersnit, og efter 14 dage være indlagt igen i en uge pga infektion..så kunne ikke engang passe mit eget barn..shame on me..og svigermor som ville komme løbende og hjælpe som hun gjorde da hun aflyste..jeg burde virkelig tænke mig om 

Anmeld Citér

27. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ej altså undskyld - men jeg synes, du er unfair over for morogmegetmere.

Hun prøver at nuancere tingene, og så bliver hun angrebet.

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Ej altså undskyld - men jeg synes, du er unfair over for morogmegetmere.

Hun prøver at nuancere tingene, og så bliver hun angrebet.

Men det bevidner endnu en gang om unuancerede og subjektive synsvinkler. For TS kan desværre ikke se andre vinkler end hendes egen 

Anmeld Citér

27. september 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Synes du pynter mere og mere på historien for at få folks medlidenhed og skulderklap. 

Det var en ny info 

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Synes du pynter mere og mere på historien for at få folks medlidenhed og skulderklap. 

Det var en ny info 

En forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har det..jeg vil netop ikke bare have at vide at jeg har “ret”.. jeg skriver herinde for at få råd..men self kommet jeg med argumenter når man vælger kun at tænke stakkels farmor..hun ser stadig os og sit barnebarn..så kan ikke helt forstå  hvorfor folk har medlidenhed for hende når det her bare er spørgsmål og undren og søgen om råd fra min side 

Anmeld Citér

27. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

En forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har det..jeg vil netop ikke bare have at vide at jeg har “ret”.. jeg skriver herinde for at få råd..men self kommet jeg med argumenter når man vælger kun at tænke stakkels farmor..hun ser stadig os og sit barnebarn..så kan ikke helt forstå  hvorfor folk har medlidenhed for hende når det her bare er spørgsmål og undren og søgen om råd fra min side 

Du kunne have skrevet i dit allerførste indlæg, hvad det egentlig drejede sig om.

Det er ikke en gætteleg.

Anmeld Citér

27. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er lidt som om der først kommer mere info når du bliver opfordret til en smule selvindsigt. 

Det kan godt være svigermor har været en dårlig mor - hvad betyder det idag? 

Det kan også være hun blander sig for meget - sig fra og lad noget passere. Sorter i hvornår det er vigtigt at sige fra og være tydelig og hvornår man siger pyt. 

Dine kritikpunkter mht. pasning lader til at handle om at du er en førstegangsmor og dermed lidt følsom. Der er intet mærkeligt i at farmor ikke kan få hende til at sove, spise, at hun er urolig osv. Hun er ikke så gammel og bliver passet af en for din pige “fremmed”. Så er det ikke mærkeligt at din pige blev urolig. Og så kan børn være urolig grundet mavekneb, for mange indtryk og alt muligt andet. 

Det med bleen er absurd at hænge sig i - du aner ikke hvornår den lort blev lavet. Du kunne selv have tjekket hvis du syntes det var nødvendigt. Men de færreste tjekker deres børns bleer under en lur. 

Du valgte at bo hos din mor i en måned - måske skulle din mor være kommet forbi Jer mens din mand var på arbejde hvor hun også kunne lave aftensmad klar og så smutte hjem igen og lade din mand tage over.

jeg siger ikke din svigermor er perfekt men det er du heller ikke. Der er sikkert også nogle ting hun synes er svært ift. dig. 

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er lidt som om der først kommer mere info når du bliver opfordret til en smule selvindsigt. 

Det kan godt være svigermor har været en dårlig mor - hvad betyder det idag? 

Det kan også være hun blander sig for meget - sig fra og lad noget passere. Sorter i hvornår det er vigtigt at sige fra og være tydelig og hvornår man siger pyt. 

Dine kritikpunkter mht. pasning lader til at handle om at du er en førstegangsmor og dermed lidt følsom. Der er intet mærkeligt i at farmor ikke kan få hende til at sove, spise, at hun er urolig osv. Hun er ikke så gammel og bliver passet af en for din pige “fremmed”. Så er det ikke mærkeligt at din pige blev urolig. Og så kan børn være urolig grundet mavekneb, for mange indtryk og alt muligt andet. 

Det med bleen er absurd at hænge sig i - du aner ikke hvornår den lort blev lavet. Du kunne selv have tjekket hvis du syntes det var nødvendigt. Men de færreste tjekker deres børns bleer under en lur. 

Du valgte at bo hos din mor i en måned - måske skulle din mor være kommet forbi Jer mens din mand var på arbejde hvor hun også kunne lave aftensmad klar og så smutte hjem igen og lade din mand tage over.

jeg siger ikke din svigermor er perfekt men det er du heller ikke. Der er sikkert også nogle ting hun synes er svært ift. dig. 

Vi havde ikke noget sted at bo..fik først lejlighed da min datter var 1,5 måneder gammel..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.