Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er lidt som om der først kommer mere info når du bliver opfordret til en smule selvindsigt. 

Det kan godt være svigermor har været en dårlig mor - hvad betyder det idag? 

Det kan også være hun blander sig for meget - sig fra og lad noget passere. Sorter i hvornår det er vigtigt at sige fra og være tydelig og hvornår man siger pyt. 

Dine kritikpunkter mht. pasning lader til at handle om at du er en førstegangsmor og dermed lidt følsom. Der er intet mærkeligt i at farmor ikke kan få hende til at sove, spise, at hun er urolig osv. Hun er ikke så gammel og bliver passet af en for din pige “fremmed”. Så er det ikke mærkeligt at din pige blev urolig. Og så kan børn være urolig grundet mavekneb, for mange indtryk og alt muligt andet. 

Det med bleen er absurd at hænge sig i - du aner ikke hvornår den lort blev lavet. Du kunne selv have tjekket hvis du syntes det var nødvendigt. Men de færreste tjekker deres børns bleer under en lur. 

Du valgte at bo hos din mor i en måned - måske skulle din mor være kommet forbi Jer mens din mand var på arbejde hvor hun også kunne lave aftensmad klar og så smutte hjem igen og lade din mand tage over.

jeg siger ikke din svigermor er perfekt men det er du heller ikke. Der er sikkert også nogle ting hun synes er svært ift. dig. 

Helt sikkert at hun synes det..hvordan kommer man videre..vi minder også om hinanden på visse punkter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Vi havde ikke noget sted at bo..fik først lejlighed da min datter var 1,5 måneder gammel..

Hvor i alverden skulle vi vide det fra.

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hvor i alverden skulle vi vide det fra.

Netop..så hvorfor være så negativ når du ikke ved hvorfor jeg var der i en måned..det jo ikke for hyggens skyld..jeg havde brug for hjælp

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym

Helt sikkert at hun synes det..hvordan kommer man videre..vi minder også om hinanden på visse punkter

Du giver slip. Trækker en streg i sandet og siger det der er sket er i fortiden. Du bringer det ikke op igen, og du giver slip på dit nag. Du ser på svigermor som medmenneske. Et med menneske, der også har følelser og synes det her er svært. Hver gang hun gør noget "forkert" finder du på den mest positive forklaring du kan (køber hun f.eks. en "forkert" gave tænker du "hvor er det bare skønt at hun har kærlighed og interesse i at give mit barn en gave" at det så ikke lige var det I ønskede er ærgerligt, men så er det jeres ansvar at takke hende for intentionen med gaven og ellers bytte/bortgemme/bortskaffe den (uden at mugge i krogene over det)

Med tiden vil du automatisk se på hende med mere positive briller. Du skal stadig holde fast i dig selv og dine grænser og markere dem hvis de bliver overtrådt. Men tænk på at hun ikke gør det med vilje (og det er egentlig ligemeget om det er sandheden)

Vores hjerner vokser på det vi fodrer dem med. Så hvis du altid tænker negativer tanker og ord om svigermor, jamen så er det de briller du ser hende med. Hvis de rent faktisk ønsker at ændre forholdet må du tage de briller af. Og så lige se dig selv i spejlet også, for der er som regel to til at danse tango

Anmeld Citér

27. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Netop..så hvorfor være så negativ når du ikke ved hvorfor jeg var der i en måned..det jo ikke for hyggens skyld..jeg havde brug for hjælp

Fordi du skrev det som at DU boede hos din mor en måned uden manden. Plus at DIN mor overnattede på hospitalet, ikke din mand. 

Det er det vi reagere på, du nævner din mor hele tiden, men hvor er barnets far? 

Anmeld Citér

27. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg er ikke negativ.

Men INGEN her i tråden, kunne vide, at det handlede om værtshuse og ingen mad.

Herinde får man altid kun en sag fra én side. Og der er nogle gange nogle svigerdøtre, som bare har fået et horn i siden på deres svigermor og er negative over for ALT, hvad hun gør.

Derfor prøver man at nuancere det lidt - for at finde ud af, om det kun er din svigermor, den er gal med, eller om du også selv har en andel i det.

Jeg synes også, du skal prøve at slippe det.

Hvis det er det, du vil, så må du jo bryde kontakten til din svigermor.

Men der er ingen grund til at blive så hidsig, fordi andre ikke kan gætte hele historien.

Anmeld Citér

27. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det er fint du tænker sådan..det skal du have lov til..du kender så heller ikke til mere end hvad der lige står herinde..som at min svigermor aldrig har været der for sin søn..taget på værtshus da han var lille så han blev passet af andre..efterlod ham i en lejlighed uden penge til husleje og mad..og har ikke interesseret sig for ham stort set hele hans voksne liv..så..er sku glad for min mor..kal det symbiose men HUN har været der..for os begge

Det vil sige, at der er tale om en kvinde, der havde et alkoholmisbrug.

Var der nogen, der hjalp hende?  - var der ingen, der forsøgte at få hende i behandling?

Der må være nogen, der har vidst det. Nogen burde vel have sendt en underretning. 

Måske burde din kæreste være kommet i en plejefamilie, hvis moderen nægtede at gå i behandling.

Anmeld Citér

28. september 2019

Camilla <3

Mullemee skriver:

Fordi du skriver, at du også ville tilbyde et glas kold Verdi og så er det synd for farmoren at TS har sagt nej tak til det. At hun skal glæde farmoren, men det synes jeg ikke, hun skal. Hun må gerne sige nej tak.

Selvfølgelig skal TS da ikke please farmor, men hun er blevet tilbudt et glas alkohol, det tænker jeg ikke der er grund til at blive sur over. :-) 

Anmeld Citér

28. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det havde været lette hvis du havde skrevet det fra starten.

Men jeg kan så undre mig over at dit første argument for at bo hos din mor var fordi du havde fået kejsersnit, var indlagt og dårlig efter fødslen. 

Hvor gammel er du? 

Anmeld Citér

28. september 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det virker til, at det går lidt begge veje. Måske er svigermor lidt for pushy, og du er meget følsom? 

Det kan være en rigtigt dårlig kombination. Der er nogle af tingene, som jeg undrer mig, at du hænger i.

Hun har ikke været der for sin søn. Det er fortid. Min mor var der heller ikke for mig og var alkoholiker. 
det har INGEN betydning for, hvordan hendes forhold til hendes børnebørn er idag. Hun er nemlig verdens bedste mormor.

Kan det være, hun prøver at være en bedre farmor end hun var mor?

Men alligevel kan man ikke bruge fortiden til en dyt!

Det med katten. Jeg undrer mig virkelig, hvis en læge skulle have sagt sådan.. så skal den læge da tage sin uddannelse om! Kan du have misforstået det?

Jeg tænker, du er nødt til at slå koldt vand i blodet og prøve at se hende med andre briller.

Min svigermor irriterede også mig i starten. Hun gjorde ALT forkert. Måden, hun holdt mit barn på, alt hvad hun sagde, var forkert. 

Det var fordi jeg var SÅ følsom. Det var ikke fair overfor min svigermor. Jeg valgte dog at holde det inde og lade farmor være farmor. For hun skal også være der. 
jeg måtte tælle til 10 mange gange eller lige trække mig. Det var svært. Men jeg vidste godt, det handlede om mig. Min svigermor gjorde ingenting forkert. Det skulle hun ikke bøde for. 
Det er virkeligt svært! 

Man skal selvfølgelig ikke finde sig i ALT. Der er også situationer, hvor er nødt til at sige fra. 
Men jeg tror, det handler om, at man skal finde ud af hvornår det er fair og hvornår man siger pyt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.