Må de det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det her gør ondt, fordi det rammer noget helt rigtigt, det er ikke nedladende, men bliver opfattet sådan, fordi du har rigtigt mange følelser i spil, og det tror jeg alle kan forstå.

Håber det bedste for jer.

Jeg føler det meget nedladende, og det har jeg desværre oplevet en del gange før med vedkommende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg prøver nu på ingen måde at fordømme dig - du har jo ikke gjort noget galt? 

Jeg er bare oprigtigt i tvivl om, hvad du ønsker SF skal gøre ved, at du lader farmor babysitte/holde ferie med dine unger. Det er jo DIT valg. 

Hvis det viste sig, at bedsteforældrene kunne motiveres til at holde deres søn væk, var det jo skønt! Men de melder helt åbent ud, at de hellere vil undvære at se barnebarnet! Det er i øvrigt helt skørt i mine øjne... 

Men hvis de på den måde siger ‘fuck samvær med barnebarn’, har hverken du eller SF meget at arbejde med. 

Men det er jo DEM, der er skøre/mærkelige mm., ikke dig. Du skal bare få dine børn hjem og væk fra de underlige mennesker. 

Jeg lader dem altså ikke babysitte som du kalder det? Babysitte er for mig hvis jeg skal noget og h*n derfor skal passes og det er ikke tilfældet. De er bare rigtig glade for hinanden og derfor vil jeg selvfølgelig godt støtte op om at de kan ses, ligesom h*n gør med mormor. 

Jeg skal ærligt indrømme at det her er rigtig svært for mig og derfor tager jeg helt sikkert også tingene mere nært end jeg måske ellers ville gøre. 

Men idag vil jeg forsøge at tale med dem, med hjælp fra min egen mor. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg lader dem altså ikke babysitte som du kalder det? Babysitte er for mig hvis jeg skal noget og h*n derfor skal passes og det er ikke tilfældet. De er bare rigtig glade for hinanden og derfor vil jeg selvfølgelig godt støtte op om at de kan ses, ligesom h*n gør med mormor. 

Jeg skal ærligt indrømme at det her er rigtig svært for mig og derfor tager jeg helt sikkert også tingene mere nært end jeg måske ellers ville gøre. 

Men idag vil jeg forsøge at tale med dem, med hjælp fra min egen mor. 

Jeg bruger ordet ‘babysitte’ for at tydeliggøre, at bedsteforældrenes hygge med børnebørnene er noget, som du helt selv kan stoppe det sekund, du vil. De har lige så lidt juridisk ret til samvær som kassedamen i Netto. Bedsteforældrene har hverken rettigheder eller forpligtelser. Andet end måske moralsk. De BURDE være gode bedsteforældre. De BURDE skærme børnene mod narkomanen. De BURDE efterleve de regler, som er udstukket for deres søn. Men hvis de ikke gør, er der ingen sanktionsmuligheder, hvis de allerede nu afskriver sig samvær. 

Så det er dig og kun dig, der skal træffe nogle svære beslutninger. SF kan måske hjælpe med at støtte dig moralsk, men hvis bedsteforældrene bare siger ‘pyt med at se børnene’, så kan ingen gøre noget. 

Pisseærgerligt! Ja, og alle taber noget i denne sag. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg bruger ordet ‘babysitte’ for at tydeliggøre, at bedsteforældrenes hygge med børnebørnene er noget, som du helt selv kan stoppe det sekund, du vil. De har lige så lidt juridisk ret til samvær som kassedamen i Netto. Bedsteforældrene har hverken rettigheder eller forpligtelser. Andet end måske moralsk. De BURDE være gode bedsteforældre. De BURDE skærme børnene mod narkomanen. De BURDE efterleve de regler, som er udstukket for deres søn. Men hvis de ikke gør, er der ingen sanktionsmuligheder, hvis de allerede nu afskriver sig samvær. 

Så det er dig og kun dig, der skal træffe nogle svære beslutninger. SF kan måske hjælpe med at støtte dig moralsk, men hvis bedsteforældrene bare siger ‘pyt med at se børnene’, så kan ingen gøre noget. 

Pisseærgerligt! Ja, og alle taber noget i denne sag. 

Jeg troede (fejlagtigt måske) at bedsteforældre på en eller anden facon måske havde rettigheder. Men i mit tilfælde er det da kun glædeligt at de ikke har. 

Det gør bare rigtig ondt og er meget svært at der udvises så meget ligegyldighed. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg troede (fejlagtigt måske) at bedsteforældre på en eller anden facon måske havde rettigheder. Men i mit tilfælde er det da kun glædeligt at de ikke har. 

Det gør bare rigtig ondt og er meget svært at der udvises så meget ligegyldighed. 

Det kan jeg godt forstå... Det er også trist, at de ikke ønsker at skabe nogle gode rammer for børnene. 

Men det stiller jo dig i den ultimativt mest magtfulde position - derfor gentages det igen og igen (og ikke kun af mig), at det er DIG, der er i førersædet. Ikke SF. Det er dig og kun dig, der bestemmer. Det er selvfølgelig ikke nemt at skulle stå i skurkerollen alene - det havde været rart at kunne støtte sig til SF. Men den hjælp har du altså ikke. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

I tillæg til abracadabras sidste indlæg - så kan du jo støtte dig til SF i den forstand at du forklarer bedsterne at den afgørelse der ligger omkring dit barns fars samvær (at han intet må have uden en ren urintest) er det du ønsker at følge og du havde håbet at de ville gøre det samme, for barnet skyld. Der er en årsag til at han er blevet frakendt alm samvær, og det er en dybt seriøs årsag. 

Men så længe de ikke vil følge de kendelser i har fået fra SF, så kan de ikke have barnet alene. Og det er du meget ked af på alles vegne, men barnets tarv er bare ultimativt vigtigst. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

I tillæg til abracadabras sidste indlæg - så kan du jo støtte dig til SF i den forstand at du forklarer bedsterne at den afgørelse der ligger omkring dit barns fars samvær (at han intet må have uden en ren urintest) er det du ønsker at følge og du havde håbet at de ville gøre det samme, for barnet skyld. Der er en årsag til at han er blevet frakendt alm samvær, og det er en dybt seriøs årsag. 

Men så længe de ikke vil følge de kendelser i har fået fra SF, så kan de ikke have barnet alene. Og det er du meget ked af på alles vegne, men barnets tarv er bare ultimativt vigtigst. 

Det er også det jeg vil sige til dem. Jeg forstår selvfølgelig godt de ikke vil nægte deres søn adgang, men af alle de dage der findes på et halt år, behøver han så komme liiiige når h*n er der? 

Anmeld Citér

28. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er enig med de mange som skriver, at det alene er dig som kan og må løse denne situation for dine børn. Ikke SF, ikke din mor, ikke andre - kun dig og dit ansvar - og det kan ikke vente.

Og jeg ville slet, slet ikke begynde at forhandle, tale til fornuft, vide billeder, håbe dit og dat - jeg ville hente mine unger øjeblikkeligt (også selvom far nu er gået - mine unger skal ikke være hos mennesker, som ikke passer ordentligt på dem).

Jeg ville på vej ud af døren nævne, at det naturligvis var fuldkommen slut med uovervåget samværd, nu hvor de flere gange går stik imod reglerne. Såfremt de ønsker at være sammen med deres barnebarn, er de velkomne hjemme hos dig på besøg.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg er enig med de mange som skriver, at det alene er dig som kan og må løse denne situation for dine børn. Ikke SF, ikke din mor, ikke andre - kun dig og dit ansvar - og det kan ikke vente.

Og jeg ville slet, slet ikke begynde at forhandle, tale til fornuft, vide billeder, håbe dit og dat - jeg ville hente mine unger øjeblikkeligt (også selvom far nu er gået - mine unger skal ikke være hos mennesker, som ikke passer ordentligt på dem).

Jeg ville på vej ud af døren nævne, at det naturligvis var fuldkommen slut med uovervåget samværd, nu hvor de flere gange går stik imod reglerne. Såfremt de ønsker at være sammen med deres barnebarn, er de velkomne hjemme hos dig på besøg.

Øhm okay? Så jeg må simpelthen ikke få hjælp af min mor? Det var dog en besynderlig ting at skrive. Hvis det er det der fungere bedst så er det selvfølgelig sådan vi gør det. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

For at være ærlig så vil jeg slet ikke hverken diskutere eller skrive med dig længere. Du er en af dem jeg husker, tydeligt for du er simpelthen altid så nedladende og dum i din måde at skrive på. Har du overvejet at det er mennesker du skriver til? Mennesker med følelser? Mennesker der kan blive kede af det? 

Jeg bliver sku ked af den måde du skriver på til mig, du formår virkelig at give mig en følelse af at det er MIG den er gal med! Så tak for det. 

Slut herfra. 

Jeg forstår godt din frustration, men det er ikke ok at blive personlig og skrive "du er simpelthen altid så nedladende og dum i din måde at skrive på"

Jeg kan virkelig godt forstå, at du ønsker, at dit barn har samvær med og glæde af sine bedsteforældre.

Men Familieretshuset kan næppe hjælpe dig.

Det er så synd for dit barn, men bedsteforældrene har tydeligt givet udtryk for, at så vil de bare ikke se barnet. Av det må gøre ondt.

Jeg kan såmænd også til en vis grad forstå, at det er svært for dem, for dit barns far er jo deres søn, og det er nok rigtig svært, at han har rod i sit liv.

Men de står altså med ansvaret for deres lille barnebarn, og det forvalter de jo ikke godt nok.

Desværre så tror jeg ikke, du har så mange muligheder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.