Må de det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Det er jeg virkelig ked af og høre. Ingen børn fortjener at opleve den slags. 

Nej men fra farmors synspunkt, det var bare hendes søn der havde et lille problem, hun tænkte at når hun var der var der en voksen til at tage sig af at give mig mad og tage Ansvar, derfor syntes hun bare hendes søn skulle komme  tror simpelthen man bliver blind når det er ens egne børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Nej men fra farmors synspunkt, det var bare hendes søn der havde et lille problem, hun tænkte at når hun var der var der en voksen til at tage sig af at give mig mad og tage Ansvar, derfor syntes hun bare hendes søn skulle komme  tror simpelthen man bliver blind når det er ens egne børn 

Det er da ganske forfærdeligt. Jeg vil mene at mennesker der er påvirkede ændre sig, og ikke er sig selv og til stede. 

Jeg skal da ikke sige mig fri for at jeg en sjælden gang sagtens kan drikke et glas vin fx til nytår, men i mit barns fars tilfælde der ryges der store mængder hash hver dag, og han tager hårdere stoffer som mdma og kokain. Han deler sågar billeder af sit ‘fede’ liv offentligt på fx facebook. Så det ikke engang fordi han ligger skjul på det. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym

Til en start vil jeg understrege at jeg til fulde forstår din frustration. Du har vist farmor og farfar en tillid de nu har brudt, og hvor søde og rare de end ellers er, må det være frygteligt at stå i

Men derudover er jeg lidt nysgerrig på hvor realistiske de er omkring deres søns misbrug? Er de fornægtende og naive, eller forstår de alvoren i det?

Hvis det første gør sig gældende, så synes jeg du skal sætte en konsekvens op for dem: kommer deres søn når de har barnet, så kan de ikke få samvær alene længere. 

Er de derimod helt nøgterne og realistiske omkring fars udfordringer, og vurdere at han på samværstidspunktet er 100% upåvirket, så synes jeg du skal gå i dialog med dem så i i fællesskab kam få sat nogle rammer for hvordan far kan inkluderes i samværet. For selvom der er en forhistorie med misbrug osv, så er der jo en mulighed for at far er et lidt andet sted i sit liv nu. Og dermed kan formå at være upåvirket i kortere perioder, og dermed deltage i “overvåget samvær” hos hans forældre. Med fed streg under overvåget. Det giver også din søn en mulighed for at få en lille relation til sin far. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Til en start vil jeg understrege at jeg til fulde forstår din frustration. Du har vist farmor og farfar en tillid de nu har brudt, og hvor søde og rare de end ellers er, må det være frygteligt at stå i

Men derudover er jeg lidt nysgerrig på hvor realistiske de er omkring deres søns misbrug? Er de fornægtende og naive, eller forstår de alvoren i det?

Hvis det første gør sig gældende, så synes jeg du skal sætte en konsekvens op for dem: kommer deres søn når de har barnet, så kan de ikke få samvær alene længere. 

Er de derimod helt nøgterne og realistiske omkring fars udfordringer, og vurdere at han på samværstidspunktet er 100% upåvirket, så synes jeg du skal gå i dialog med dem så i i fællesskab kam få sat nogle rammer for hvordan far kan inkluderes i samværet. For selvom der er en forhistorie med misbrug osv, så er der jo en mulighed for at far er et lidt andet sted i sit liv nu. Og dermed kan formå at være upåvirket i kortere perioder, og dermed deltage i “overvåget samvær” hos hans forældre. Med fed streg under overvåget. Det giver også din søn en mulighed for at få en lille relation til sin far. 

Tusind tak for et godt og konstruktivt svar, hvor du ikke lyder fordømmende. Tak!

Min egen mor har været hos hans forældre for nylig, hvor alt dette blev drøftet. De var ikke klar over omfanget, men det blev de. Far blev ringet op af hans egen far hvor han bad ham om at komme. Da han kom der indrømmede han at han har et misbrug af hash samt af hårde stoffer, han indrømmede ligeledes at han har løjet for os allesammen for at kunne bevare sit misbrug FA han nyder at være påvirket (hans egne ord) 

farmor forslog at far bare kunne have samvær hos dem, men i og med der skal foreligge rene urinprøver ved misbrugscentret så er det ikke en mulighed for det ønsker far ikke, for han har jo ikke et problem mener han  han mener helt oprigtigt at det er os andre den er gal med. 

Det er ikke mere end et par dage siden der blev delt et billede på facebook hvor han sidder med en ven, den ene er mere skæv end den anden og de sidder da også med joints i hånden.

jeg håber at jeg kan trænge igennem til dem og få dem til at forstå at far simpelthen ikke må være til stede når de har barnet. Det er jo ikke for sjov han er blevet afvist til at få samvær tænker jeg? 

Anmeld Citér

28. juli 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Af personlige årsager er jeg nødsaget til at være  anonym, skulle nogen kunne genkende mig bedes i respektere at jeg ønsker at være anonym.

Der er så mange kloge damer (og mænd) herinde, og jeg håber selvfølgelig på at én af jer kan fortælle mig nærmere, evt komme med links til regler omkring det.

Sagen kort;

barn på 5 år ser ikke far, da far er misbruger. Far er afvist i det tidligere statsforvaltningen. Så der foreligger ingen aftaler. Barn ser farmor og farfar. De har en super god kontakt. Men problemet er at farmor og farfar lader barnet have samvær med far. BAG MIN RYG. De ser det ikke som et problem at han er misbruger for til dem siger han at han ikke tager noget når han er hos dem.

Dette tjekkes dog ikke i form af urinprøve som han er pålagt at skulle for at kunne se barnet. 

MÅ DE DET? Må de træffe beslutninger om samvær bag min ryg?

Og er der evt nogen der kan komme med nogle links til sider hvor jeg kan læse om det og evt søge hjælp? Jeg har talt med familieretshuset, men de kan ikke gøre det store da vi ingen sag har hos dem længere. 

Jeg har fuld forældremyndighed hvis det skulle have nogen indflydelse. 

På forhånd tak, fra en meget frustreret mor. 

Havde det været mig så havde de ikke fået barnet alene igen.

Så kom de kun til at se barnet når de kommer på besøg hos Jer f.eks. 

Er lidt i tvivl om hvad statsforvaltningen kan gøre når de ikke har rettigheder til samvær. For det kræver vel at de har en form for ret til samvær f.eks. En gang om måneden for at de skal stille regler op?? 

Du kunne jo evt. Vise dem billederne fra facebook så de bliver klar over hvordan far virkelig er.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

For at være ærlig så vil jeg slet ikke hverken diskutere eller skrive med dig længere. Du er en af dem jeg husker, tydeligt for du er simpelthen altid så nedladende og dum i din måde at skrive på. Har du overvejet at det er mennesker du skriver til? Mennesker med følelser? Mennesker der kan blive kede af det? 

Jeg bliver sku ked af den måde du skriver på til mig, du formår virkelig at give mig en følelse af at det er MIG den er gal med! Så tak for det. 

Slut herfra. 

Jeg prøver nu på ingen måde at fordømme dig - du har jo ikke gjort noget galt? 

Jeg er bare oprigtigt i tvivl om, hvad du ønsker SF skal gøre ved, at du lader farmor babysitte/holde ferie med dine unger. Det er jo DIT valg. 

Hvis det viste sig, at bedsteforældrene kunne motiveres til at holde deres søn væk, var det jo skønt! Men de melder helt åbent ud, at de hellere vil undvære at se barnebarnet! Det er i øvrigt helt skørt i mine øjne... 

Men hvis de på den måde siger ‘fuck samvær med barnebarn’, har hverken du eller SF meget at arbejde med. 

Men det er jo DEM, der er skøre/mærkelige mm., ikke dig. Du skal bare få dine børn hjem og væk fra de underlige mennesker. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym

Abracadabra skriver:

Jeg prøver nu på ingen måde at fordømme dig - du har jo ikke gjort noget galt? 

Jeg er bare oprigtigt i tvivl om, hvad du ønsker SF skal gøre ved, at du lader farmor babysitte/holde ferie med dine unger. Det er jo DIT valg. 

Hvis det viste sig, at bedsteforældrene kunne motiveres til at holde deres søn væk, var det jo skønt! Men de melder helt åbent ud, at de hellere vil undvære at se barnebarnet! Det er i øvrigt helt skørt i mine øjne... 

Men hvis de på den måde siger ‘fuck samvær med barnebarn’, har hverken du eller SF meget at arbejde med. 

Men det er jo DEM, der er skøre/mærkelige mm., ikke dig. Du skal bare få dine børn hjem og væk fra de underlige mennesker. 

Jeg må lige melde mig på holdet her med Abracadabra. 

Først og fremmest, du lyder som en ekstrem omsorgsfuld og god mor! Og jeg kan virkelig godt forstå, at du vil gøre alt for, at dine børn skal have et forhold til farmor og farfar. 

Men jeg forstår heller ikke, hvad du tænker SF/familieretshuset skal gøre?  

De kan juridisk gøre lige præcis nul. Når de ikke har en aftale pga noget de selv har søgt, så kunne det ligeså godt være din nabo eller en barnepige, som du hev en SF. Desværre kan de ikke gøre noget. Der er intet juridisk grundlag. De kan måske henvise dig til nettet vedr. De online hæfter om Samarbejde omkring et barn. Men det er det. 

Præcis som p-vagterne kan give dig et hæfte om parkeringsreglerne, men ikke kan udskrive en bøde til nogen, fordi de parkerer uhensigtsmæssigt på deres egen grund.

Jeg tænker, at det du i virkeligheden søger er forståelse for, hvorfor bedsteforældrene skulle vælge børnebørnene fra? Eller noget andet forståelse af din situation. 

1) For hvis det er fordi, du er ked af, at relationen bliver brudt på dine børns vegne, så kunne du jo invitere bedsteforældrene over i dit hjem i stedet? Er det en mulighed? 

For det lader til, at situationen er bundet meget op på, at samværet SKAL være hos bedsteforældrene. Men det behøver det jo ikke. Du kan jo også vælge, at du vil være til stede. 

Det kunne jo være på en lokal legeplads, hvis det var noget med, at bedsteforældrene og dig har dårlig kemi. Så kunne du sidde væk på en bænk og læse en bog. 

2. Men der kommer til at fremstå, som om der flere bagtanker fra din side (uden det på nogen måde er ment negativt).

For hvis det ikke kun handler om relationen, men også om den aflastning, som de bedsteforældre giver dig/jer så forstår jeg bedre, at du tænker SF osv. Men så er vi ude i en magtkamp mellem dig og bedsteforældrene.

Altså forstået på den måde, at bedsteforældrene godt ved, at de har gode kort på hånden for at lade deres søn se jeres barn, da de jo netop ikke kan tvinges til noget af nogen i deres hjem. Kun ved at du trækker børnene hjem også er din aflastning slut. Også er du jo taberen og ikke dem. Det lader til, at de godt ved, at den aflastning betyder rigtig meget for dig. Sådan kommer den i hvertfald til at fremstå på skrift.  

Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg også trække samværet væk deres hus. Sige, at de kunne barnet/børnene på den lokale legeplads (med dig i baggrunden) eller hjemme hos dig. 

Og hvis de insisterede på, at det skulle være hos dem uden dig, jamen så er det helt reelt fordi de sætter deres søn før deres børnebørn. Og det gør voksne mennesker der er blinde på deres egne børn. Det lyder ikke sundt for nogle af parterne.

Min pointe er; hvis det reelt handler om relationen mellem bedsteforældre og barn/børn så er der andre muligheder end deres hjem uovervåget. 

Hvis det handler om aflastning, så er problemstillingen desværre en noget andet og slaget er tabt. Også ville jeg personligt finde andre løsningerne. Der er intet juridisk du kan stille op. 

Du kan jo trække børnene væk fra hele situationen også håbe, at bedsteforældrene selv opsøger jer igen og indgår en aftale med dig igen. 

Men i mine øre lyder det mere som en magtkamp er blevet starter mere  end noget andet.

Jeg kan godt forstå, at du er skide sur på dem! Det ER jo det vildeste tillidsbrud! Og jeg ville også trække børnene væk. Sige at fra nu af foregik det på den lokale legeplads/bibliotek i tidsrummet 12-15 eller sådan noget. (Så er det jo også helt reelt dem, der skal stå og sige “nej” til en relation til deres barnebarn i stedet for, at du er magtesløs og de godt ved det) 

Anmeld Citér

28. juli 2019

fehår

Jeg er også helt enig med Abracadabra.

Det er en skøn ting, at du gerne vil kæmpe for, at dit barn har en god relation til deres bedsteforældre. Men det skal ikke være for enhver pris, og her lyder prisen simpelthen for høj. Farmor og farfar er ikke i stand til at sætte barnets tarv først, og så bør de ikke passe barnet, indtil det ændrer sig. 

Men jeg forstår godt, at det er en svær situation. Jeg har også brugt lang tid og meget energi på at indse, at det ikke er værd at kæmpe for bedsteforældre til ens børn, hvis bedsteforældrene ikke selv kæmper for ens børn.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

For at være ærlig så vil jeg slet ikke hverken diskutere eller skrive med dig længere. Du er en af dem jeg husker, tydeligt for du er simpelthen altid så nedladende og dum i din måde at skrive på. Har du overvejet at det er mennesker du skriver til? Mennesker med følelser? Mennesker der kan blive kede af det? 

Jeg bliver sku ked af den måde du skriver på til mig, du formår virkelig at give mig en følelse af at det er MIG den er gal med! Så tak for det. 

Slut herfra. 

Det her gør ondt, fordi det rammer noget helt rigtigt, det er ikke nedladende, men bliver opfattet sådan, fordi du har rigtigt mange følelser i spil, og det tror jeg alle kan forstå.

Håber det bedste for jer.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

321 skriver:

Havde det været mig så havde de ikke fået barnet alene igen.

Så kom de kun til at se barnet når de kommer på besøg hos Jer f.eks. 

Er lidt i tvivl om hvad statsforvaltningen kan gøre når de ikke har rettigheder til samvær. For det kræver vel at de har en form for ret til samvær f.eks. En gang om måneden for at de skal stille regler op?? 

Du kunne jo evt. Vise dem billederne fra facebook så de bliver klar over hvordan far virkelig er.

Jeg ved heller ikke hvad SF skal kunne gøre, jeg har nok bare et stort håb om at det vil komme til at fungere. For mit barns skyld. Jeg ønsker så inderligt at h*n har et godt forhold til dem.

De får i øvrigt billederne at se idag. Jeg er meget spændt på hvad de siger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.