Må de det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Øhm okay? Så jeg må simpelthen ikke få hjælp af min mor? Det var dog en besynderlig ting at skrive. Hvis det er det der fungere bedst så er det selvfølgelig sådan vi gør det. 

Rolig ♥️ det er ikke det hun skriver. Hun skriver at hverken din mor eller SF kan løse dit problem eller gøre noget ved det. Det er kun dig der har myndighed til at sige fra. Selvfølgelig må du rådføre dig med din mor, eller have hende ved din side når du meddeler fars forældre at privilegiet med at have deres barnebarn uovervåget, slutter nu.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

koeapabshicar

Jeg er også enig med abrakadabra. 

Jeg tror du har det hele meget tæt på kroppen og ser bla. Hendes opslag som værende angribende. Men de opslag du reagerer meget kraftigt på er på ingen måde et angreb. Det er folks måde at fortælle dig på at du ikke kan få hjælp andre steder fra. Det er kun dig der kan gøre noget. Folk forsøger at hjælpe dig til at forstå at du må tage tyren ved hornene og gøre det, der kan rykke noget. Nemlig trække børnene væk fra et giftigt miljø. Og forhåbenligt åbner bedsteforældrene øjnene. Jeg kan godt forstå det er en mega svær situation. Men jeg tror på du bliver stærkere når du kommer ud på den anden side. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Øhm okay? Så jeg må simpelthen ikke få hjælp af min mor? Det var dog en besynderlig ting at skrive. Hvis det er det der fungere bedst så er det selvfølgelig sådan vi gør det. 

Jeg mener blot, at det ikke nytter noget at vente på, at andre kan tage affære og løse problemet, eller på at farmor og farfar selv kommer til fornuft - for det er alene dig selv, som har myndighed til at gøre det. Og der er ingen grund til at udsætte det, for det er ikke okay at de overskrider dine grænser. I forvejen er det meget voldsomt, når børn afskæres fra at se en forælder og de har ikke brug for den utryghed og forvirring dine svigerforældre udsættter dem for.

Og ud fra det du skriver, er der i øvrigt ikke noget som tyder på, at det at inddrage din egen mor har løst problemerne heller?

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg forstår godt din frustration, men det er ikke ok at blive personlig og skrive "du er simpelthen altid så nedladende og dum i din måde at skrive på"

Jeg kan virkelig godt forstå, at du ønsker, at dit barn har samvær med og glæde af sine bedsteforældre.

Men Familieretshuset kan næppe hjælpe dig.

Det er så synd for dit barn, men bedsteforældrene har tydeligt givet udtryk for, at så vil de bare ikke se barnet. Av det må gøre ondt.

Jeg kan såmænd også til en vis grad forstå, at det er svært for dem, for dit barns far er jo deres søn, og det er nok rigtig svært, at han har rod i sit liv.

Men de står altså med ansvaret for deres lille barnebarn, og det forvalter de jo ikke godt nok.

Desværre så tror jeg ikke, du har så mange muligheder.

Det er altid okay at fortælle hvis man føler sig talt nedladende og dumt til. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

H*n er hjemme. Havde lige et øjeblik med farmor efter mit barn var løbet ud og lege. 

Jeg fik fortalt hende at far ikke må have samvær uden at være bevist clean. Hun mener dog ikke det er samvær fordi de hele tiden holdt øje 

Så der er ikke mere at sige til det nu. Desværre. Mit barn kommer ikke afsted igen. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Du skriver ikke, at du føler dig talt nedladende og dumt til.

Du skriver, at hun ALTID skriver nedladende og dumt. Og det er ikke i orden. 

For hun skriver nemlig ikke altid nedladende og dumt. Hun har faktisk mange fornuftige synspunkter. Også selv om jeg ikke altid er enig med hende.

Som du kan se, er du den eneste, der læser det som nedladende.

Men når man er i en meget sårbar situation, som du er lige nu, så er man meget nærtagende.

Det kan jeg såmænd også være.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Og for øvrigt så forklarer hun pænt, hvad det er, hun mener, og hun skriver netop, at hun ikke fordømmer dig.

Desværre er du den eneste, der kan gøre noget. Familieretshuset kan ikke hjælpe med det, du gerne vil have dem til.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Du skriver ikke, at du føler dig talt nedladende og dumt til.

Du skriver, at hun ALTID skriver nedladende og dumt. Og det er ikke i orden. 

For hun skriver nemlig ikke altid nedladende og dumt. Hun har faktisk mange fornuftige synspunkter. Også selv om jeg ikke altid er enig med hende.

Som du kan se, er du den eneste, der læser det som nedladende.

Men når man er i en meget sårbar situation, som du er lige nu, så er man meget nærtagende.

Det kan jeg såmænd også være.

Det kan godt være DU ikke synes hun gør det, men det betyder vel ikke at det er sådan det er? At jeg føler mig skrevet nedladende og dumt til er vel ligeså rigtigt som at du synes noget andet. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det kan godt være DU ikke synes hun gør det, men det betyder vel ikke at det er sådan det er? At jeg føler mig skrevet nedladende og dumt til er vel ligeså rigtigt som at du synes noget andet. 

Læs nu hvad jeg skriver.

Du skriver jo netop ikke, at du føler dig skrevet nedladende og dumt skrevet til.

Du skriver, at hun "altid skriver nedladende og dumt"

Det er det samme, som at skrive, at alle hendes indlæg i alle tråde er nedladende og dumme.

Det er et direkte personangreb, og det er ikke ok.

Men fred nu med det. Jeg tror godt, hun kan tåle det.

Og jeg håber det bedste for dig og dine børn.

Anmeld Citér

29. juli 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Læs nu hvad jeg skriver.

Du skriver jo netop ikke, at du føler dig skrevet nedladende og dumt skrevet til.

Du skriver, at hun "altid skriver nedladende og dumt"

Det er det samme, som at skrive, at alle hendes indlæg i alle tråde er nedladende og dumme.

Det er et direkte personangreb, og det er ikke ok.

Men fred nu med det. Jeg tror godt, hun kan tåle det.

Og jeg håber det bedste for dig og dine børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.