Må de det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tror oprigtigt ikke, at du vil kunne bruge SF til at presse dine ønsker igennem.

Du låner dine børn (og også dit store barn, som farmor ikke er rigtigt farmor til?) til bedsteforældrene, som ikke følger dine anvisninger. Men når du påpeger det, siger bedsteforældrene blot, at så vil de ikke have dine børn på besøg. Sidstnævnte er den eneste trussel, du har. Og dét ved bedsteforældrene godt. Men de vil hellere undvære deres børnebørn, end at lade dig bestemme over sig. 

Der er ikke meget at gøre - andet end enten at acceptere, at far er på besøg og stole på, at bedsteforældrene varetager børnenes interesser, eller at beholde børnene selv. 

Jeg vil ikke presse noget ned over dem, det burde virkelig bare være logik at børn ikke skal være i selskab med folk der er påvirkede. 

Jeg er også klar over at ønsker bedsteforældrene ikke at få samvær igennem SF jamen så er løbet kørt for dem. Så skal de bare ikke ses mere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg vil ikke presse noget ned over dem, det burde virkelig bare være logik at børn ikke skal være i selskab med folk der er påvirkede. 

Jeg er også klar over at ønsker bedsteforældrene ikke at få samvær igennem SF jamen så er løbet kørt for dem. Så skal de bare ikke ses mere. 

Men hvorfor skulle de ønske samvær gennem SF - og hvorfor skulle du?!? Ultimativt ønsker bedsteforældrene ikke at sætte grænser for deres søn - og de vil hellere undvære børnebørnene. 

Det eneste pressionsmiddel SF har, har du allerede: At indskrænke samvær. Så SF er fuldkommen spild af alles ressourcer. 

Anmeld Citér

27. juli 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Min egen far var alkoholiker, min farmor kunne ikke nægte ham i sit hjem, min mor der havde fuld forældre myndighed sagde bare at det så var slut og siden så jeg hende ikke 

Anmeld Citér

27. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men hvorfor skulle de ønske samvær gennem SF - og hvorfor skulle du?!? Ultimativt ønsker bedsteforældrene ikke at sætte grænser for deres søn - og de vil hellere undvære børnebørnene. 

Det eneste pressionsmiddel SF har, har du allerede: At indskrænke samvær. Så SF er fuldkommen spild af alles ressourcer. 

Okay. Ved ikke lige hvad jeg skal sige til det ser. Jeg er en mor der virkelig bare ønsker det bedste for mine børn og hvis det kunne hjælpe at det blev igennem statsforvaltningen så ville det da være at foretrække i stedet for ingen kontakt. 

Anmeld Citér

27. juli 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Min egen far var alkoholiker, min farmor kunne ikke nægte ham i sit hjem, min mor der havde fuld forældre myndighed sagde bare at det så var slut og siden så jeg hende ikke 

Man kan vel altid nægte at lukke folk ind, det må handle om hvad man er villig til. Nogle er så bare ikke villig til det. 

Anmeld Citér

27. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Okay. Ved ikke lige hvad jeg skal sige til det ser. Jeg er en mor der virkelig bare ønsker det bedste for mine børn og hvis det kunne hjælpe at det blev igennem statsforvaltningen så ville det da være at foretrække i stedet for ingen kontakt. 

Men hvordan forestiller du dig, at de skal tvinge noget igennem, når du ikke kan? Lige nu har du jo den ultimative magt og myndighed. Og du kan ikke bruge det til noget, når bedsteforældrene ikke er bange for at miste samvær. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Abracadabra

Det svarer lidt til, at du er taget i zoo med dit barn, som lige indenfor indgangen spasser helt ud og er umulig. Du vrisser den gode gamle ‘hvis ikke du opfører dig pænt, går vi hjem’, hvorefter barnet siger ‘ok’ og går mod udgangen. Du kan godt prøve at tilkalde en zoo-betjent for at forklare barnet, at man skal opføre sig pænt i zoo, men spillet ER tabt. 

På samme måde er spillet tabt med bedsteforældrene. En myndighed vil ikke hjælpe, hvis de er ligeglade med konsekvensen. 

Spørgsmålet er, om det også er i DIN interesse, at begge dine børn er på samvær/ferier med bedsteforældrene? Det skal du tænke over. Hvad har DU at tabe? 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Man kan vel altid nægte at lukke folk ind, det må handle om hvad man er villig til. Nogle er så bare ikke villig til det. 

Jo men det er deres søn tror ikke man kan se det når det er ens børn, hun syntes jo bare det var så synd at han ikke så mig, men helt ærligt han dukkede fuld op han væltede rundt kastede op, ting jeg faktisk må bøde lidt for i dag da jeg er angst for fulde mennesker, jeg rør ikke alkohol da jeg er så skrækslagen for hvad det kan ende med 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Jo men det er deres søn tror ikke man kan se det når det er ens børn, hun syntes jo bare det var så synd at han ikke så mig, men helt ærligt han dukkede fuld op han væltede rundt kastede op, ting jeg faktisk må bøde lidt for i dag da jeg er angst for fulde mennesker, jeg rør ikke alkohol da jeg er så skrækslagen for hvad det kan ende med 

Det er jeg virkelig ked af og høre. Ingen børn fortjener at opleve den slags. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det svarer lidt til, at du er taget i zoo med dit barn, som lige indenfor indgangen spasser helt ud og er umulig. Du vrisser den gode gamle ‘hvis ikke du opfører dig pænt, går vi hjem’, hvorefter barnet siger ‘ok’ og går mod udgangen. Du kan godt prøve at tilkalde en zoo-betjent for at forklare barnet, at man skal opføre sig pænt i zoo, men spillet ER tabt. 

På samme måde er spillet tabt med bedsteforældrene. En myndighed vil ikke hjælpe, hvis de er ligeglade med konsekvensen. 

Spørgsmålet er, om det også er i DIN interesse, at begge dine børn er på samvær/ferier med bedsteforældrene? Det skal du tænke over. Hvad har DU at tabe? 

For at være ærlig så vil jeg slet ikke hverken diskutere eller skrive med dig længere. Du er en af dem jeg husker, tydeligt for du er simpelthen altid så nedladende og dum i din måde at skrive på. Har du overvejet at det er mennesker du skriver til? Mennesker med følelser? Mennesker der kan blive kede af det? 

Jeg bliver sku ked af den måde du skriver på til mig, du formår virkelig at give mig en følelse af at det er MIG den er gal med! Så tak for det. 

Slut herfra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.