BienBlomsten skriver:
Jeg synes desværre der er en lidt hård tone i denne debat, og en lidt løftet pegefinger.
Som jeg læser det er dit udgangspunktet for dit indlæg : hvordan håndterer jeg det.
For mig lyder det ikke til at du afviser at dit barn skal have en god relation til farmor, men at du endnu ikke er tryg og har tillid til at indfri farmors forventninger.
Muligheder:
Vælge at prioritere at ses med farmor oftere, så barnebarnet og hende lærer hinanden bedre at kende.
At være ærlig omkring at du ikke er helt klar til længere tids pasning, men forslå at starte i det små. Måske at farmor kommer forbi og går en tur med barnet, at farmor kommer hjem til jer og passer barnet mens du handler ind, at far besøger farmor med barnet, små skridt er ok!
Små skridt kan være en god måde at oparbejde tillid på. Og for at få tillid kræver det også at man viser lidt tillid.
Og så kan man måske på en god måde sige til farmor at det er dejligt at hun gerne vil passe og være en del af barnets liv, og at det ønsker man også selv at hun er. Men at det handler ikke om at indfri hendes behov og forventninger, det handler om barnets og om ens egne, især til at lande i forældrerollen. At du udskyder hendes ønske om pasning, er ikke det samme som en afvisning.
Jeg ser det ihvertfald ikke så sort og hvidt.
Pøj pøj
Jeg tror bare at jeg er så meget førstegangsmor og i mine hormoners vold, at jeg ikke ser mulighederne, men kun oplever at en kvinde jeg ikke kender godt nok, vil afskille mit barn og jeg ad.
God pointe med at udskydelse ikke er en afvisning! Det tager jeg virkelig med mig!