Svigermor/farmor Vil passe baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2019

Babilooo

• HDrt er fint at de lærer hinanden at kende i trygge rammer. Men det er lidt svært at slappe af hvis du(som hun ikke kender godt) våger  over hende som en høg  

...hvis du hele tiden kigger efter hvordan hun gør ting osv. 

Jeg ville i hvert fald ikke kunne slappe af. Hvad med at lade din mand og farmor hygge sammen med baby. Så vil hun nok slappe mere af, og far vil være der. Bare i en time eller to. Og så inviter over på et bestemt tidspunkt til fx en middag. Du skal ikke forvente at folk der er introverte selv griber knoglen og ringer. Det ligger ikke nødvendigvis til dem. Så det st hun ikke bare kigger forbi er nok mere forventeligt end underligt ud fra det du her beskrevet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er rigtig fint at du har sagt hun bare kan kigge forbi. Men.. der er rigtig mange mennesker der ikke bryder sig om bare at dumpe ind. Man er bange for om folk er hjemme, har tid, er oplagte osv osv osv. Jeg tænker det vil være meget meget nemmere for din svigermor hvis i ringer til hende og enten inviterer jer selv hos hende, eller inviterer hende en specifik dag og tid hjem til jer  

Og så tror jeg det er en god ide som en anden skriver, at lade baby og far være lidt alene med farmor. Hvis hun kan mærke den modstand som jeg kan mærke gennem dine indlæg her, så ville jeg også være noget anspændt og have rigtig svært ved at agere naturligt. Umiddelbart lyder dine indlæg meget som om at det er dit barn og dig der bestemmer omkring jeres fælles barn, der synes jeg du skylder farmand at give ham det samme ansvar - fx ved at lade ham og farmor være alene med baby. Det kan være hjemme hos jer mens du laver mad til jer i køkkenet og de hygger i stuen - du behøver ikke ud af hjemmet, du skal bare blande dig udenom hvad der sker inde ved dem og stole på din mand har fuldt ud ligeså meget styr på det der babyshow, som dig  

Det lyder som om i virkelig skal arbejde på forholdet, ikke kun hende og baby, men bestemt især dit og farmors og så er du nødt til at tage lidt mere ansvar for det end "kig forbi". Det er sådan lidt en vag invitation som man også ofte får eller slynger ud til mennesker man udmærket regner med aldrig at se igen.. så måske farmor faktisk tager det lidt som en høflighedsfrase.   Og så er der som sagt mange der ikke kan lide bare at dukke op. Og det skal du også prise dig lykkelig for se bare de tråde herinde om overrendende svigermødre der kommer uanmeldt i tide og utide. Det har man faktisk heller ikke lyst til  

Anmeld Citér

10. juli 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Det er slet ikke noget problem at hun er introvert som menneske, det gør bare at jeg har svært ved at nå ind til hende og lære hende at kende. Hvis jeg havde bedre mulighed for det, så ville jeg også være mere tryg ved at hun skal passe :-)

Du skal sørge for at få hende på tomandshånd, gerne ofte, så skal hun nok åbne op. Inviter hende hjem mens du alligevel går hjemme på barsel, så lærer både du og baby hende at kende, og du bliver langsomt vænnet til at hun tager lidt over.

Anmeld Citér

10. juli 2019

iMama

Kære TS

Jeg synes at jeg kan fornemme panik i dit opslag. Din mand synes at hans mor selvfølgelig skal have lov til at passe jeres barn, og du er slet ikke klar.

Don't panic! Det er DIG der er moren, og kender dit barn BEDST. Stol på din mave fornemmelse. 

Dit barn er for lille til at blive passet, og det er ikke barnets behov at blive passet, og da slet ikke at "fremmede". 

Lad din mand læse lidt om spædbørn og tryghed, især de første måneder af deres liv. Find en artikel online og send den til ham. 

Ligeledes inviter din svigermor på kaffe, lær hende at kende, så du kan lære at stole på hende. Barnet skal også lære hende at kende i TRYGGE OMGIVELSER.

Mine børn bliver passet af min mor, da hun har været involveret i deres liv fra start af. Hun bor i samme by som os.

Min svigermor derimod bor en time væk og ser dem ikke så ofte. Hun har aldrig passet dem og min ældste er 5 år.

Held og lykke!

PS. Stol på din mave fornemmelse. 

Anmeld Citér

10. juli 2019

Babilooo

Kære TS

Jeg synes at jeg kan fornemme panik i dit opslag. Din mand synes at hans mor selvfølgelig skal have lov til at passe jeres barn, og du er slet ikke klar.

Don't panic! Det er DIG der er moren, og kender dit barn BEDST. Stol på din mave fornemmelse. 

Dit barn er for lille til at blive passet, og det er ikke barnets behov at blive passet, og da slet ikke at "fremmede". 

Lad din mand læse lidt om spædbørn og tryghed, især de første måneder af deres liv. Find en artikel online og send den til ham. 

Ligeledes inviter din svigermor på kaffe, lær hende at kende, så du kan lære at stole på hende. Barnet skal også lære hende at kende i TRYGGE OMGIVELSER.

Mine børn bliver passet af min mor, da hun har været involveret i deres liv fra start af. Hun bor i samme by som os.

Min svigermor derimod bor en time væk og ser dem ikke så ofte. Hun har aldrig passet dem og min ældste er 5 år.

Held og lykke!

Men sjovt nok er det mor og ikke svigermor som børnene ser ofte. 

Man har altså også en rolle som mor ifht at være med til at skabe et forhold mellem børnene og bedsterne... men mange gange fravælges farmor er mit indtryk. Netop fordi det ikke er ens egen mor. 

Anmeld Citér

11. juli 2019

iMama

Tjullehej skriver:

Men sjovt nok er det mor og ikke svigermor som børnene ser ofte. 

Man har altså også en rolle som mor ifht at være med til at skabe et forhold mellem børnene og bedsterne... men mange gange fravælges farmor er mit indtryk. Netop fordi det ikke er ens egen mor. 

Har intet med det at gøre. Min mor bor i samme by, ergo ser hun børnene ofte. 

Min svigermor ser ikke børnene så ofte og har dermed ikke skabt noget bånd til dem. 

Derudover er hun psykisk ustabil og man kan ikke regne med hende. Men det er så en hel anden historie, som jeg ikke ønsker uddybet her. 

Anmeld Citér

11. juli 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes det er trist, at man kan fornemme, at svigermor altid psykisk ustabil eller noget andet... Synes det trist at mødre er ikke gir svigermor en reel chance.... 

ydermere fornemmer jeg, at manden ikke har noget, at skulle have sagt... at han ikke kender sit eget barn, fordi han har en anden mening end mor... 

Her i hytten er vi et team og vi lytter til hinanden og jeg tager min mand seriøs. Så hvis han ville have, at hans mor skulle passe hans barn, jamen, så skal hun det.. 

Hvorfor er det, at mødre tror de har eneret over barnet?

Anmeld Citér

11. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
MVM skriver:

Synes det er trist, at man kan fornemme, at svigermor altid psykisk ustabil eller noget andet... Synes det trist at mødre er ikke gir svigermor en reel chance.... 

ydermere fornemmer jeg, at manden ikke har noget, at skulle have sagt... at han ikke kender sit eget barn, fordi han har en anden mening end mor... 

Her i hytten er vi et team og vi lytter til hinanden og jeg tager min mand seriøs. Så hvis han ville have, at hans mor skulle passe hans barn, jamen, så skal hun det.. 

Hvorfor er det, at mødre tror de har eneret over barnet?

Helt enig! Må indrømme jeg også lige tabte kæben da jeg læste "far vil gerne have at farmor passer jeres barn, men don't panic, DU er moren og det er DIT barn og du kender dit barn bedst"... Wtf altså... tænk hvis mændene umyndiggjorde kvinder på samme måde i så vigtige og fælles henseender????? Stakkels mænd altså.. jeg kan forstå at det er sådan i nogen få familier hvor faren er en neandertaler af en træmand hvor man lever total oldschool, MEN det gør langt de fleste jo altså ikke længere. Det er simpelthen så dobbeltmoralsk at kvinder kæfter op om ligestilling til højre og venstre, men samtidig skal det altså kun foregå der hvor VI får noget ud af det. Mændene skal helst ikke have noget af os jo  

Sorry for en bøvs, men jeg bliver oprigtig træt af den slags udtalelser. 

Anmeld Citér

11. juli 2019

Babilooo

Mor11 skriver:

Helt enig! Må indrømme jeg også lige tabte kæben da jeg læste "far vil gerne have at farmor passer jeres barn, men don't panic, DU er moren og det er DIT barn og du kender dit barn bedst"... Wtf altså... tænk hvis mændene umyndiggjorde kvinder på samme måde i så vigtige og fælles henseender????? Stakkels mænd altså.. jeg kan forstå at det er sådan i nogen få familier hvor faren er en neandertaler af en træmand hvor man lever total oldschool, MEN det gør langt de fleste jo altså ikke længere. Det er simpelthen så dobbeltmoralsk at kvinder kæfter op om ligestilling til højre og venstre, men samtidig skal det altså kun foregå der hvor VI får noget ud af det. Mændene skal helst ikke have noget af os jo  

Sorry for en bøvs, men jeg bliver oprigtig træt af den slags udtalelser. 

Krydret med bedrevidenhed omkring spædbørn - sende artikler til sin mand ...WTF 

jeg ville da måbe hvis min mand gjorde det.m

Anmeld Citér

11. juli 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
iMama skriver:

Kære TS

Held og lykke!

Og det er HANS mor, og HANS baby som han også kender bedst. Han stoler vel på sin mor, lige som at TS stoler på sin. 

Det er DERES barn, ikke kun hendes.. 

Stakkels farmødre. Hvad ville mødre dog gøre, hvis deres mænd sagde; Din mor må ikke passe, jeg stoler ikke på hende... Nøj der ville værre ramaskrig og det vil komme som indlæg på en side som det her; Min mand er uretfærdig... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.